MinDig TV reklám
************************
MinDig TV Extra – 30s +++ Értékelés: 4,8/10
Na most itt van ez a Rudolf Péteres tévéreklám sorozat. Gondolom, tetszik neked. A kérdés csupán az, vajon fogsz-e ezek után erre a szolgáltatásra előfizetni? Miért ne fognál… vagy hogy is mondják ezt? Miért ne tennéd? Mondjuk azért nem, mert egyszerűen nem megy át az üzenet, fogalmad sincs, miről beszélnek itt. Hogy mi? Hogy nem jó, ha túl sok csatorna van a tévénken?
***************
***************
Érdekes megközelítés. Végtére is hát persze. Nem a pénz számít. Csak az a lényeg, hogy egészség legyen meg szeretet. Minek az a sok csatorna, csak bezavar. Minek az a nagy lakás, csak eltéved benne az ember. Minek vegyünk új kocsit, mire kihozzuk a telepről, már el is veszti az értéke 25 százalékát. És egyáltalán, minek az a sok pénz, a sok hülye gazdag azt se tudja már mit csináljon jó dolgában. A gyerekeik meg mind kábítósok, meg piások. Itt van nekünk például ez a szegények csatornája, tök elég az a hat-hét ingyen csatorna és különben is, aki azt állítja, hogy többet néz, az hazudik. Aztán meg, ha nagyon akarod, egy rongyos ezresért máris egy csomó csatornát nézhetsz még.
Na de kedves barátom, ki a fene fogja ezzel az attitűddel szemlélni e munkát, ki a fene agyában fognak átsuhanni ilyen megveszekedett hülye gondolatok, hogy például nem veszek ilyet, mert társaságban nem merem majd bevallani, hogy a szegények szolgáltatóját nézem.
Jó, mondjuk senkinek, de azért ugye tessék bevallani, hogy a célcsoport megfogalmazásakor mégsem a legtehetősebb rétegre tetszett gondolni. Bár az ingyenesség, mint hívó szó, talán még azokban a körökben is jól csenghet.
De hogy dobja ki a felesleges csatornákat? Mégis mely csatornákat tetszik feleslegesnek gondolni? Nyilván azok a felesleges csatornák, amelyeket az adott tévénéző soha nem néz, de mégis nézhetne, mert benne vannak a csomagjában. És melyek a nem feleslegesek? Amelyeket a legtöbb ember nézi, és amelyeket a legkevesebb. Mert hogy nyilván a nemzeti adóknak benne kell lenniük, és persze a két kereskedelminek. A többi felesleges. Mert mondjuk az helyes, hogy valamelyik másik Rudolfos klipben egy olyan ezotériásos pasas is parodizáltatik, vagyis a vonatkozó csatorna is feleslegesnek nyilváníttatik, de ez az én hozzáállásom. Egy ezotériásos hívő ember ezért leszedné a fejemet minden bizonnyal. Mert ha mondjuk úgy lenne, hogy kedves barátom, japán tudósok megállapították, hogy egy ember úgysem néz hét-nyolc adónál többet, és mondjon nekem a szolgáltatónak nyolc adót, amelyet nézni szeretne, és akkor az ingyen lesz, nos az úgy rendben is volna. De ez a szegény ember vízzel főz hozzáállás, miszerint minek az a sok csatorna, te azt úgyse tudnád megfizetni, neked csak az ingyenre van pénzed, meg hát pont ezeket nézed amúgy is, mint minden falusi rendes parasztnéni (bocs parasztnéni), ez nem hiszem, hogy a legelegánsabb hozzáállás, de hát biztos nagyon hatékony az előfizetőszám rohamos növekedése által visszaigazoltan. Gondolom.
Na most amit itt színészünk paródiában lenyom nekünk, az persze zseniális, és szerencsére annyira az, hogy voltaképp nem is igen foglalkozunk az üzenet felfogásával, és ekképpen még az érzékenyebb lelkületűek (én) sem veszik zokon ezt a dobd ki a felesleges csatornákat hülyeséget. Én persze kombinálok, átfogalmazok, átértelmezgetek, mint például hogy szegény csórikám, minek is neked az a sok csatorna, csak kisülne az agyad tőle. És akkor hogy hogyan merik ezek itt korlátozni a mindenféle demokratikus szabadságjogaimat, és akkor hogy hogy pont ezeket a csatornákat vagyok köteles nézni, és akkor menjünk, tüntessünk e zsarnok szolgáltató ellen a Parlamentnél, és akkor különben is fel Budára, szabadítsuk ki Táncsicsot!
Na látod? Nekem ennyi is elég a forradalmi hevületbe kerüléshez, hát még ha emelnék a kifli árát. Illetve azt szokták is emelni, de csak látnád azt a tekintetet, amit kilövellek magamból ilyenkor a föld felé, ahogy a kosárba teszem azt a nyolc-tíz darabot. Tényleg forradalmi.
Na jó, elég volt. Van valami jó film az HBO-n. Megyek, megnézem. Mert én megérdemlem…
*******************************************************************************
Értékelés: 4,8/10 pont (ISTST szám)
A BRAND bevésése (Imprinting) – 3/10
A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 4/10
Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 5/10
A látvány (Scene) – 8/10
A technika (Technology) – 4/10
{mxc}