Normaflore reklám
*************************
Normaflore probiotikum - 30s +++ Értékelés: 4,2/10
Na nézzük, most mi az ábra? A feladat a szokásos. Adva van egy étrend-kiegészítő, ami minden más étrend-kiegészítőnél derekasabban hozza rendbe bármelyikünk bélflóráját és bélfaunáját. Ugyanis állításuk szerint a benne lévő Bacillus clausii nevű bacilus egyszerűen nem döglik meg, mire az emésztőrendszer megfelelő helyére ér, és így tud funkcionálni. Erre a többiek sajnos nem gondoltak. Szívás.
***************
***************
Ez persze nyilvánvalóan nem igaz, nézd meg a többiek reklámját, de e körülmény minket, mint hirdetés gyártót nem érdekel. Nekünk az a feladatunk, hogy a megrendelő által feladott üzenetet továbbítsuk a célcsoportok felé és kész. A valóságtartalom vizsgálata nem a mi feladatunk, sőt, segítenünk kell a megrendelőt abban, hogyan kell pici, ártalmatlan füllentésekkel hatékonyabbá tenni az üzenet áthatoló képességét.
Ennek jegyében született meg az itt látható verzió, amiről senki sem állíthatja, hogy akárcsak megtévesztő is volna. A szöveg:
Tanítónő (1); informatikus (2); óvodás vagyok (3); aggódtam a gyerekek miatt (4); beteg voltam (5); a hasam sem volt rendben (6); antibiotikumot szedtem (7); az orvosom (8); a barátnőm (9); a gyógyszerész ajánlotta a Normaflore-t (10); amely a bélrendszerben hat (11); így erősíti a természetes védekezőképességet (12); betegség esetén (13); nekem bevált (14); és elmúlt a hasfájásom (15); újra zajos lett a ház (16); hamarabb visszamehettem dolgozni (17)? és termékmegnevezés, majd a kockázatos gyógyszerész duma.
Na most ami a zsenialitást illeti:
Először is összeolvasva majdnem értelmes. Persze igazából nem, de az egyenetlenségeket kisimítja a befogadásra rendelkezésre álló, mélyebb elgondolkodást nem igazán lehetővé tévő idő. Illetve nem erre a fajta mélyebb elgondolkodásra, hanem egy másfélére lesz az csak elegendő, lásd később. Aztán ugyebár érzékeltetni kellet egyrészt, hogy mindenkinek ajánlott a szer, és hogy milyen jótékony a hatás. Továbbá mindezt emberközelien, élményszerűen, életszerűen. Ja és dinamikusan, pörgősen, klipszerűen, mai divatosan. Még továbbá nem árt, ha egy ilyen reklám kicsit elgondolkodtató is. Nos, azt hiszem, ebben az esetben minden feltételnek sikerült a legmesszebbmenőkig megfelelnünk.
Emberközeli, élményszerű, mert átlagemberek, átlaggyerekek beszélnek, és hát kinek ne fájt volna már a hasa? Kinek ne halt volna már ki egyszer-kétszer a Bél Flórája? (Egyébként ez a főnök következő ötlete, hogy egy helyes kis baciluslány, Bél Flóra kalandjain keresztül fogjuk ismertetni a termék kivételes tulajdonságait a közeljövőben.) És ezeknek a derék embereknek mind bevált, és hamarabb visszamehettek dolgozni, és ismét zajos lehetett a házuk. Hát ki ne hajolna meg ilyen lehengerlő érvelés hatására? Ami a klipszerűséget illeti, azt hiszem a film magáért beszél. És amire különösen büszkék vagyunk, az az elgondolkodtatás. Találd meg az összetartozó részeket! Segítünk:
1-6-9-13; 2-6; 3-15; 4-8-12-16; 5; 10-14; 11-17;
Amint láthatjuk, 7 db halmazt kaptunk, ezeket nevezzük el rendre A, B, C, D, E, F, G halmazoknak. Azonnal feltűni, hogy míg A halmaz és D halmaz egyaránt 4 elemet számlál, addig E halmaznak mindössze egy eleme van. De ha figyelembe vesszük, hogy mint ahogy az a klipből kiderül, C halmaz voltaképp részhalmaza D-nek, azonnal adódik a következtetés, hogy az egy elemű E halmaz sem állhat önállóan. Innen már csak egy logikai lépésünkbe kerül annak felismerése, hogy E halmaz csakis D részhalmaza lehet, hasonlóan C halmazhoz. Következtetés: C, D, E halmazok uniója, nevezzük K halmaznak, voltaképp egy család. Egy családi halmaz. Ha ez megvan, elgondolkodhatunk azon, vajon az eddig nem figyelembe vett halmazok között van-e azon halmaz, amelyik D halmaz részhalmazait nemzette? Ha igen, nyilvánvalóan adódik a következtetés, hogy az így fellelt, és beazonosított halmaz is K halmaz részhalmaza, vagy ha tetszik, az unió része.
De hogy melyik ez a halmaz, azt most nem áruljuk el, mert ugyan mivel is csapnák agyon az időt a kedves befogadók, ezen végtelen hosszúnak tűnő harminc másodperc fennmaradó részében?
*******************************************************************************
Értékelés: 4,2/10 pont (ISTCT szám)
A BRAND bevésése (Imprinting) - 4/10
A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) - 4/10
Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) - 3/10
A látvány (Scene) - 5/10
A technika (Technology) - 5/10
{mxc}