5 1 1 1 1 1 Rating 5.00 (1 Vote)

blend-a-med reklám

*************************

blend-a-med - 30s +++ Értékelés: 3,4/10

Olyan régen írtam már erről a fogkrémről, hogy épp itt az ideje a róla való újbóli megemlékezésnek. Már csak azért is érdemes ugyanarra a márkára időnként ránézni, mert így figyelhetjük meg, vajon hogyan képesek a szakavatott kezek újabb és újabb, váratlanabbnál váratlanabb ötletekkel felfrissíteni vonatkozó reklámjukat, egyszersmind a mi érdeklődésünket. Vajon ezúttal mivel állnak elő a szakemberek, vajon mi az a nóvum a termékben, amire építve a reklámfilm is megkaphatja a maga nóvumát?

***************


***************

Nos, ami a terméket illeti, és most tessék megkapaszkodni, a fejlesztésbe bevonták a fogorvosokat is. Rá is írták a dobozra: a fogorvosok közreműködésével kifejlesztve. Nem ám a lócsiszárok, vagy a balneológusok segítségét kérték, amire a dolog természetéből fakadóan az ember először gondolt volna, hanem bátran és merészen, egy igen meglepő logikai csavarral, a fejlesztők egyenesen a fogorvosok segítségét kérték, akiknek látszólag tényleg semmi közük a fogakhoz és azok betegségeihez. Ez egyben azt is involválja (magában foglalja, arra enged következtetni - a kreatívok kedvéért), hogy eddig erre nem gondoltak, hiszen a dolog erőteljes kommunikációja annak újdonságszerűségére enged következtetni.

De a reklámfilm nemcsak e meglepő elemmel operál, hanem egy szellemes, figyelmet megragadó metaforával indít. Ha ezt a fogkrémet használod, az szinte olyan, mintha volna egy saját fogorvosi rendelőd, mintha minden reggel ébredés után egyenesen oda sietnél, és egy szakavatott fogorvos venné kezelésbe fogaidat. A szakavatott fogorvos pedig nem más, mint a reklámozandó termék.

Végtére is a fogorvos koncepciót, miszerint ezúttal szakembereket is bevontak a termékfejlesztésbe, tényleg erősíti a házi fogorvosi rendelő vízió. Ha tetszik azt is mondhatnám, ez volt a feladat, ezt kellett kiemelni. Hát kiemelték. Csak attól félek, nem ez volt a feladat. Hanem az, hogy tessék, kavartunk megint egyet a masszán, ettől ez egy új konstrukció lett, kéretik kitalálni a promót hozzá. De tessék mondani, miben áll a termék újdonsága - kérdezhette egy még a józan eszének birtokában lévő kreatív. Csak azért kérdem, mert akkor esetleg abból indulhatnánk ki. Ja kérem - hangzott a válasz - úgy könnyű, úgy én is tudnék forgatókönyvet írni. Tessék azt is kitalálni. Hát miért kapják tőlünk azt a mérhetetlenül sok pénzt?

Így hát, mit volt mit tenni, jó kreatívék kigondolták - persze ezt az egészet csak én gondolom így - hogy az újdonság rejtezzék abban, miszerint a fejlesztéshez kikérték a fogorvosok véleményét. Mert ugye azt már sokszor hallottuk, hogy a fogorvosok ajánlásával. De hát a fogorvosok az egyiket ajánlják, és szükségképpen a másikat nem. Vagyis amelyiket nem ajánlják annak a fejlesztőgárdája hiába dolgozott. Na ezt megelőzendő, ez a cég már magába a fejlesztésbe is bevonta a fogorvosokat ? gondolták a kreatívok, mert ugyebár erről nem rendelkezhettek biztos információval, gondolom én. Mármint, hogy ez az egész így zajlott. Tehát én azt gondolom, azt gondolhatták kreatívék, hogy a gyár fejlesztői talán így gondolták. Csak hogy értsd. Te meg, a befogadó, a célcsoporttag, egyszerűen olyan bizalomfokozódást élsz át ennek az információnak a birtokában, hogy azonnal rohansz ilyen fogkrémet vásárolni. Hiszen soha nem láttál még olyan reklámot, amelyben egy fogrémet kapcsolatba hoztak volna a fogorvosi szakmával.

Ja és a hét jel. Itt feketén-fehéren - persze inkább fehéren - dokumentálva vagyon, hogy igenis, ez egy vadonatúj konstrukció. Nyilván jól emlékszünk még, hogy az előző konstrukció mely hét problémára jelentette a megoldást. Sorolom: íngyulladás, fogszuvasodás, gyökérszuvasodás, lepedék, elszíneződés, fogkő, rossz lehelet. Míg az új termék a következőkre hatékony: fogszuvasodás, fogkő, ínyproblémák, lepedék, fogérzékenység, elszíneződés, friss lehelet. Ezek rá vannak írva a dobozra. Ugye te is látod, hogy a rossz lehelet helyett most már a friss lehelet ellen küzdünk, és bár a gyökérszuvasodást végleg legyűrtük, de sajnálatos módon megjelent helyette a fogérzékenység. Na ezért volt szükség az új termékre.

Gondolták a kreatívok.

És te hogy választasz fogkrémet? Mert én olyan gondolomformán.

*******************************************************************************

Értékelés: 3,4/10 pont (ISTCT szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) - 3/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) - 2/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) - 2/10

A látvány (Scene) - 5/10

A technika (Technology) - 5/10

{mxc}