Lottó reklám
*************************
Szerencsejáték Rt. - 10s +++ Értékelés: 3,2/10
Na most megfogtál. Fogalmam sincs, miért nem tetszik ez a rövidke reklám. Csak egyszerűen falra mászom tőle. Meglátom, és már fönn is vagyok a falon. Onnan nézek lefelé. Aztán ha vége, lejövök, és iszom egy sört. Én nem is akartam foglalkozni ezzel a kis szösszenettel, ki figyel oda, nem számít, de egy vendég a minap elég sokat rugózott rajta, és akarta, ha már ezzel szórakozok, hát írjak erről is.
***************
***************
De mit írjak? Egy idétlenül heherésző vén f...sz, idétlen jelmezben, idétlen díszletben idétlenkedik, idétlenül ráfogja a pisztolyát talán a papagájára, meg idétlenül turkál valamiféle kincses ládikában, és ez az egész nekem kicsit borzolja a hátgerincemet. Egyszerűen ha nekem ilyet mutatnak, az nálam ilyen fiziológiás tüneteket okoz. Ez ténykérdés. Okát tán orvos vizsgálhatná. Egyébként nem értem, mit nem értett a szimbolikán ez a vendégünk miközben felzabálta annak a jó túrós piténknek az utolsó két szeletét is, hiszen világos, kalózkapitány, kincses sziget, kincses ládikó, és kincset nyerhetsz a lottón. Kalóz, rablott pénz, szerencsejáték. Teljesen rendben van. Félkarú rabló például.
És különben is, az egész csak aláfestés az éppen aktuális elérhető maximális nyeremény bejelentéséhez. Az a lényeg. A papagáj nagyon el is csodálkozik az összeg nagyságán, és megkérdezi, hogy mennyi? Még mindig jobb, mint a másik hasonló filmecskében, ahol a horgász horgára felnyársalt, halálra ítélt kukac kérdezi ugyanezt, és még kérdőjellé is görbül. Bár attól valahogy nem leszek ennyire ideges.
Arra gondoltam, nem tűnik-e már erőltetettnek, hogy mindenáron cikizni akarok minden reklámot (nem igaz, legalább hat reklámot megdicsértem az eddig csaknem háromszázból) ahelyett, hogy a pozitívumokat nézném bennük. Itt van például ez a Lottó játékot népszerűsítő darab. Most kérdem én, amikor van már nekünk ez a fejlett színes televíziós technika, akkor jöjjünk a régi ?Megvette már az e hetit? Lottó!? féle primitív reklámokkal? Manapság már tényleg szárnyalhat a kreatív fantáziája, bármit könnyedén megvalósíthat. Megvalósíthatna.
Na most figyelj ide, elmagyarázom. Ez a gonosz kalózkapitány idáig csak rabolt, rabolt, és ebben a papagája hű társként követte. Azonban most a papagájban tudatosult, hogy "bármikor bejöhet" egy akkora nyeremény a lottón, ami úgymond okafogyottá teheti ezt az állandó rablást, ahol időnként gyilkolni is kell. De amikor előadja ezt az új koncepcióját, a kalózkapitány csak röhög rajta, sőt még meg is fenyegeti a pisztolyával, hogy lelövi, ha megpróbál lelépni. És noha nem látjuk a végkifejletet, szerintem a papagáj nem adja fel, hiszen ki az a hülye, aki a kockázatos kalózkodást választja, amikor sokkal nagyobb valószínűséggel gazdagodhat meg lottózással.
Na ugye, ha az ember megérti világát, illetve annak bármilyen kis darabját, mindjárt otthonosabban érzi magát benne. Ezentúl engem sem fog irritálni az eszelős öreg idétlen heherészése, hiszen tudom, mi rejlik a háttérben. És mennyivel többet épültem ebből a történetből, mint abból a régi reklámból, ahol a Latabár, a Kibédy és az Alfonzó dörrent rám szigorúan, hogy megvettem-e már az e hetit. Annak nem volt semmi mondanivalója.
*******************************************************************************
Értékelés: 3,2/10 pont (ISTCT szám)
A BRAND bevésése (Imprinting) - 4/10
A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) - 2/10
Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) - 3/10
A látvány (Scene) - 3/10
A technika (Technology) - 4/10
{mxc}