5 1 1 1 1 1 Rating 5.00 (2 Votes)

T-Home reklám

*************************

T-Home Tévé csomagok - 40s +++ Értékelés: 4,4/10

Ismét egy példa arra, mennyire képtelen vagyok a mai filmművészet szimbolikáját értelmezni, úgyis mint begyöpösödött vén seggfej. A mellékelt darabból egy hang nem sok, annyit sem értettem, miközben a lányom viszonylag könnyen megfejtette. Nem is valók nekem már ezek a mai reklámok, leragadtam valahol a cipőt a cipőboltból összetettségű feldolgozások környékén.

***************


***************

Vizsgálatunk jelen tárgya úgy kezdődik, hogy egy kislány telefonál, és egy még kisebb fiú laptopozik. Anyuka jön, furcsán ránéz a kisfiúra, kisfiú kissé elfordítja a laptopot. Lányom fordította a metakommunikációt, amely szerint:

"Mit csinálsz kisfiam? Titok."

Kisfiú aztán kipipál egy listán egy pontot. Nyilván szervez valamit az interneten, és halad pontról, pontra, mondta a lányom. Ugyanez dettó a kislány és az apuka kettőse által előadva telefonnal. Most már a mesélő is megszólal és segít. "Otthon gyerekjáték megszervezni a jó programokat." Tehát igen, igaza van a lányomnak, a két gyerek otthon valami jó programot szervez, méghozzá a telko cég facilitásainak felhasználásával. Telefon és internet. Mondjuk azért érdekes, mely nem képviselője kapja magától értetődően a hagyományosabb technológiát, és mely nem képviselője hasít a technikai haladás élvonalában. De most hagyjuk ezt, nem ezért jöttünk ide.

"A T-Home rugalmasan összeállítható, együtt és külön-külön is megvásárolható szolgáltatásokat kínál, hogy a tévézés, az internetezés és a telefonálás valóban olyan legyen, amiért érdemes összehozni a családot."

Ezt szövegeli a narrátor úr. Közben mindenféle érdekes dolgok történnek a képen. Látjuk a kisfiút, ahogy matat valamit a tévén, amin olyan T-Home-os arculatú kijelzések láthatók. Kislány szemével látjuk ezt, amint egy függöny résén át les. Aztán a függönyt kisfiú széthúzza, mint színházban, és itt kellett nekem többször megnézni, illetve a lányom segítségét kérni, hogy felfogjam a hülye fejemmel mit látok. Tehát a család, meg talán a szomszédok kint ülnek a kertben, és befelé néznek a nappaliba, ahol ezek szerint a kifelé fordított plazma tévé áll. Még azt is észrevehetjük a hátrafelé mozgó kamera nyomán, hogy a kertkapufélfára ki van írva: kertmozi.

"Otthon a maximumon!" Ez a szlogen. Összefoglalva tehát az volt a feladat, jelenítsük meg képileg, hogyan hozzák össze a családot a szolgáltató különféle szolgáltatásai. Hogyan tudnánk azt ábrázolni, hogy ezen szolgáltatások a meleg családi tűzhely megteremtésében, illetve melegen tartásában különös szereppel bírhatnak, vagyis e szolgáltatások olyannak tűnjenek fel, amiért érdemes összehozni a családot? Megvallom, nekem így hirtelen nem is volna semmiféle ötletem. Keresném a szolgáltatóra jellemző specifikumot, és nem találnám. Mondjuk a család együtt nézi a remek tévéműsort. Még a szomszédokat is meghívják. Csakhogy ez inkább a hatvanas évekre jellemző, meg akárki lehet a szolgáltató. Vagy. Család boldogan nézi, hogy a gyerek internetezik. Még a nagyszülőket is meghívják a nagy eseményre. Szóval el kell ismernem, ennél még a most látottak is emelkedettebb színvonalat képviselnek. Mert tetszik tudni az a nagy ötlet, hogy csináljunk kertmozit. Ha tehát a gyerekek meglepiként éppen kertmozit szeretnének csinálni, és - ahogy ez átlagos - rendelkezik a család kertes házzal, és nagyméretű nappalival, és - ahogy ez átlagos - nagyméretű plazma tévével, akkor nagyon kapóra jön a szolgáltató azon szolgáltatáscsomagja, amelynek keretén belül egyszer szörfözhetsz az interneten, hogy a sokelemű listádon kipipálhasd az összes kérdést, amelyek a hogyan csináljunk kertmozit egy átlagos családi házból kérdéskörre vonatkoznak, valamint telefonálhatsz, hogy a fenti tervezett eseményre a hosszú listán szereplő valamennyi személyt meghívhasd. Még továbbá, hogy a tévén legyen is mit nézni, és nagyon kínban voltál, honnan a csudából kerül majd műsor a tévédre, akkor érezheted, micsoda szerencse, hogy van neked ez a szolgáltatód, mert nincs rosszabb annál, mint a gyermekek csalódott arcát nézni.

Igen, ez a remek megoldás nekem nem jutott az eszembe. Hogy így belehasítson egy reklám a fogyasztói insight-omba (igaz, a lányom segített), hogy ennyire felkorbácsolja az azonnali igény kielégítési vágyamat, hogy ennyire egyértelmű megoldást kínáljon széthullott családom újraegyesítésére, azért ezt nem gondoltam volna. Én pusztán azt szajkóznám, hogy tőlünk miért kapsz sokkal olcsóbban mindjárt három izét is egyben, és kihagytam volna ezt a családegyesítési küldetést. Ami ráadásul az olyan gyengébbeknek, mint én, ebben a formában nem is megy át. Persze tudom, nem könnyű manapság cégspecifikus pozitív jellemzőket találni a távközlés területén, de ez még nem indok arra, hogy emészthetetlen baromságokkal kábítsuk a dolgozót.

Egyébként ahhoz mit szólnál, ha a főszöveget kicsit megbolondítanánk egyetlen határozott névelő határozatlanra való cseréjével. Erősebb lenne a mondandó. Hidd el. Tehát valahogy így:

A T-Home rugalmasan összeállítható, együtt és külön-külön is megvásárolható szolgáltatásokat kínál, hogy a tévézés, az internetezés és a telefonálás valóban olyan legyen, amiért érdemes összehozni EGY családot.

*******************************************************************************

Értékelés: 4,4/10 pont (ISTCT szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) - 4/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) - 4/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) - 4/10

A látvány (Scene) - 5/10

A technika (Technology) - 5/10

{mxc}