1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

 Raiffeisen reklám

*************************

Raiffeisen Előrekamatozó Betét - 30s +++ Értékelés: 4,8/10

Előrekamatozó. Azt jelenti, ha beteszed, rögtön megkapod a kamatot. Persze utána nem veheted ki azonnal amit betettél, csak ha letelt az időd, amire betetted eleve. De a kamatot akár abban a pillanatban elköltheted. Voltaképp nem hülyeség. Hogyan reklámozzuk? Nyilván azokat érdekel az ilyen, akik valamilyen okból nem bírják kivárni a végét, azaz a futamidő lejártát. Mert hirtelen kellene nekik most pénz.

***************


***************

De akkor miért teszi be? Miért nem költ abból hirtelen? Mert hirtelen csak pont annyi kell neki, amennyi a kamat. És akkor így a pénze is megmarad, meg a hirtelen is megoldódik. Például ha beteszel egymilliót négy hónapra, akkor rögtön kapsz kb. 12 ezer forintot. Ha megint szükséged van hirtelen pénzre, beteszel még egy milliót, ezt mondjuk egy évre, és azonnal hozzájutsz 37.001,10 forinthoz. És így tovább. (Valaki majd szóljon hozzá, aki érti a termék lényegét, mert én nem.) Tehát a hangsúly a hirtelenen van, azaz nem bírod kivárni a végét. És ez itt a kulcsmondat.

Válasszuk most mondjuk azt a típusú megközelítést, ahol nem közvetlenül a termékre vonatkozó igényre, hanem csak annak hangulatára utalunk. Vagyis keressünk helyzeteket, ahol nem bírjuk kivárni a végét szerű hangulatba kerülhetünk. Szinte természetesen adódik a természetes szükséglet kielégítésének akadályoztatása körüli szituációk megfogalmazása. Ne haragudj, nem bírom kivárni a mondókád végét, mert rögtön itt pisilek be. Elnézést felség, azt hiszem nem tudom kivárni a Nobel díjam átadási ceremóniájának végét, valószínűleg ehettem valamit, és ez nem tűr halasztást. Hol tetszi tartani itt Stockholmban a vécét? És más ehhez hasonló helyzetek.

Igen, értem, ennél legyen kissé emelkedettebb. Valami egyszerű, természetes, mindennapi helyzet kéne, ahol nem bírjuk kivárni a végét. Például kivel ne fordult volna már elő, hogy vendégségben a vacsoránál ülve hirtelen úgy érezte, ő már nem tudja kivárni a desszertig hátralevő időt, neki most azonnal kell desszertet ennie. Valamilyen mondvacsinált ürüggyel tehát kilopódzik a konyhába, kinyitja a háziak frigóját, és belenyal az ott elhelyezett, nemsokára felszolgálandó tortába. Hát kivel ne fordult volna ez már elő?

Na de barátom, lehet, hogy ez egy családi összejövetel, ott esetleg nem annyira hajmeresztő egy ilyen akció. Nézd csak meg, három nő és egy férfi van jelen. A virágmintás ruhájú mintha kissé idősebb lenne (elnézést, ha ez nem igaz), a kék pulcsis belekarol az egyetlen férfiba, a nyalakodósnak meg nincs párja. Tehát mondjuk a virágmintás az anya, a kék ruhás az egyik lánya aki a párjával érkezett, a nyalakodós meg a másik lánya, jelenleg szingli és kényszeres evő. De az is lehet, két baráti pár vacsorál itt, csak a virágmintás, meg a nyalakodó leszbikusok. Ha a leszbikusék a vendéglátók, akkor se szép belenyalni a vendégek tortájába, ha pedig ők a vendégek, akkor egyenesen bizarr.

Ejnye, ejnye. Már megint hasogatod itt a szőrszálat. Ki a fene veszi észre, hogy három nő és egy férfi a felállás? A lényeg, hogy valaki nem bírja kivárni a desszertet, oszt kilopakodik a konyhába belenyalni. Aztán viccesen lelepleződik, és tulajdonképpen nagyon kínos a dolog, gondolj bele, de a többiek csak kacagnak, kacagnak. Hiszen tudjuk, a mi Jolánunk már csak ilyen. De így szeretjük őt. Aztán előugrik a rajzemberke a frigótetőről, és átadja az üzenetet. És egy szalvétát.

Az üzenet nagy ívűen köti át az előállt hangulatot az analóg hangulatra, hiszen az ilyen emberek, akik úgy általában nem tudják kivárni a végét, pont az adott banki termék megvásárlására vannak teremtve.

"Nem bírja kivárni a végét? Akkor a Raiffeisen Előrekamatozó betét az ínyére lesz. Olyan mintha a desszerttel kezdenénk a vacsorát."

Hej ha én egyszer a desszerttel kezdhetném a vacsorát! Hányszor álmodoztam már erről, és bizonyára sokaknak ugyanez az elérhetetlennek tűnő élvezet szerepel titkos vágyaik között. Mert az étkezés ugyebár nem más, mint út a desszert felé. Előbb leküzdjük a szükséges rosszat, sült csirke, tűzdelt őzgerinc miegymás, és utána jöhet a jutalom. A desszert.

Nincs igazad. Hiszen hányszor kellett gyermekkorodban szembesülnöd a könyörtelen szabályrendszerrel, miszerint csak az kaphat tortát, aki rendesen megette az ebédet. Tehát igenis ennek az előrehozott desszertevési lehetőségnek van egy rögzült pozitív üzenete, egyfajta jutalomszerű értelmezése. Még felnőtt korban is ez ugrik be először, és ugyan ki fogja így végiggondolni mint te, abban a harminc másodpercben. Menjél már.

És tudd meg továbbá, azért nem jók a nem bírja kivárni a végét szerű vécés helyzetek sem, mert ezek nem csak a nem bírja kivárni a végét típusú emberekkel fordulhatnak elő, hanem bárkivel, míg adott termékünk kifejezetten a nem bírja kivárni a végét típusú emberekből álló célcsoportnak szól. Persze ha pont egy nem bírja kivárni a végét típusú ember kerül nem bírja kivárni a végét szerű vécés helyzetbe, akkor nála durván át fog menni a vécéből kiugró, vécépapírt előzékenyen átnyújtó rajzfilm emberke bankos üzenete.

Megjegyezném még, hogy a nem bírja kivárni a végét típusú emberek korábban is abbahagyhatták volna jelen értekezésem olvasását. Most megszívták.

*******************************************************************************

Értékelés: 4,8/10 pont (ISTCT szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) - 5/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) - 4/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) - 4/10

A látvány (Scene) - 6/10

A technika (Technology) - 5/10

{mxc}