Vodafone reklám
*************************
Vodafone VitaMAX Instant Net - 20 +++ Értékelés: 4,4/10
Könnyű a dolga a kreatívnak, ha már olyan jól bevezetett, népszerű, mindenki által ismert és szeretett figurákkal dolgozhat, mint amilyenek a Vodafone reklámokban előfordulnak. Ugyan kinek okozna így gondot Kásás Tamás vízilabdázó találkozása Rózsával és Robinnal, hiszen még mindannyiunk emlékezetében élénken élnek a vonatkozó jópofa poénok és a rendkívül csábító üzenetek. Ezért csúcspoén a kettő összehozása.
***************
***************
Egyszer van ez a Kásás nevű csajbálvány vízilabdázó arc, aki arcot adott némi ellenszolgáltatás ellenében a mi mobil internet kampányunknak, és van ez a szellemes, kacagtató páros, akik idén hozzák az ajándékot a télapó helyett. Ja és van ez a fergeteges új mobil internet csomagunk. Na ki hozza hát idén az arcnak ezt az ajándékot? Hát persze hogy Robin és felesége Rózsa asszony, azon a vicces, repülő oldalkocsis motorkerékpárjukon. Ugye tetszik érteni a stratégiát? Illetve a koncepciót? Támaszkodunk az előző sikeres sorozatokra, támaszkodunk a célcsoportok tagjaiba immáron bevésett tartalmakra, és így csak utalnunk kell bizonyos momentumokra, s a megdolgozott asszociációs adatbázis elvégzi a dolgát. Hát persze hogy neki is ők hozzák! Milyen kedves, milyen jópofa!
Aztán jövök én, tökre nem emlékszem az előzményekre, vagy nem is láttam őket, vagy láttam, de már akkor sem értettem, vagy értettem, de piszkosul felhúztam magam rajta, és most látom ezt. (Persze mi tudjuk, hogy én emlékszem, hiszen írtam róluk itt és itt.)
Igen, Kásás Tamást mondjuk felismerem, otthon ül és püföli a laptopját. Aztán hirtelen berepül egy olyan vécépumpa fejű nyílvessző és rácuppan a szkrínre. Rajta zászló, rajta logó és a reklámozandó termék megnevezése. Kásás hátrafordul, keresi a forrást, mi is keressük, mert az ablak zárva, zárt ablak másik oldalán, odakint, oldalkocsis motorkerékpáron ketten repülnek a hold felé elkanyarodva. A kormánynál ülő, pörge sapkás illető integet üdvözölve. Konyhából (vagy valahonnan) nő (feleség, barátnő, anya?) bekiabál, hogy Tomi mi ez a ricsaj? Hát csak két fura fickó egy repülő motoron. Ezt mondja nőbálvány sportoló kicsit nevetve. Aztán bemondó tájékoztat, hogy valami Rózsa és Robin elhozta az igazi feltöltőkártyás internetet. Azzal, hogy belőttek a csukott ablakon keresztül egy tappancsos, zászlós nyílvesszőt. És még csak ki se tört az üveg. De hát végtére is valami mesében vagyunk, ugye? Ott minden lehetséges. És nincs vele havibaj, mert havidíj és hűségidő nélkül hozták el nekünk ők ezt az új és nagyszerű szolgáltatást. Például havonta kapsz ötven megabyte forgalmat ingyen. És ha véletlenül elmennél 15 gigabyte-ig, azt is csak húszezer forintod bánná abban a hónapban. Meseszép. Annyira, hogy egyáltalán nem érdekel, miért hozzák a vízilabdázónak motoron repülő jelmezes emberek az adott csomagot, és ki az a nő, aki bekiabál a konyhából.
Egyébként azért szeretem éppen ezen szolgáltatói miliőt, mert itt végre gyerekszámba vesznek, tegeznek, vicces mesefigurákkal teszik érthetőbbé és barátságosabbá ezt az amúgy rideg és ijesztő világot. Na, na ne sírjál kicsi előfizetőbabácska, csak egy picit fog fájni a pénztárcádnak ez a tarifaszuri, mint egy szúnyogcsípés. Látod itt van a fogtündér, Süsü a sárkány, Móka Miki, Böbe baba, Kököjszi és Bobojsza, ja meg a Rózsa néni és a Robin bácsi, és tudod, most ők hozzák neked ezt a szép karácsonyi tarifacsomagot. Mit kell ilyenkor mondani? Igen, köszönöm szépen. Ügyes, okos customer baba vagy. Jaj, nézd csak mit mutatok? Húha! Mi történt a honlapunkkal? (2009.01.05. Az olvasás pillanatában nyilván már máshogy vicces.) Belepte a csúnya zúzmara. Na ki kaparja le ügyesen? Nincs skip gomb, ne csalj! Itt meg kik alszanak a tűznél? Dobd meg jól hógolyóval a durmoló Rózsa nénit és Robin bácsit, ne lustálkodjanak! Hopp, látod, fel is ébredtek! Na jól van, már nem is sírsz. Juj, ezen az oldalon meg pont ők repültek át a motorjukon. Kapd el gyorsan őket! Na vehetsz egy cukit innen a kosárkából. Töltött. Ötven megabájttal.
Meg anyáddal.
******************************
Értékelés: 4,4/10 pont (ISTCT szám)
A BRAND bevésése (Imprinting) - 4/10
A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) - 3/10
Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) - 5/10
A látvány (Scene) - 5/10
A technika (Technology) - 5/10
{mxc}