Erste reklám
*************************
Erste Nyerő Páros Megtakarítás - 20s +++ Értékelés: 4,4/10
Megyen Mátyás király fel Budára, illetve dehogyis, jól láthatóan Pestre megyen a király az Erzsébet hídon átal. Megyen ő az Erste bankba. Taxival. Azt hiszem. Jó alattvalóját, taxijának derék sofőrjét szóval is tartja bizony. Beavatandá őt legtitkosabb államügyeibe. Kicsit persze lökött már a király, mert vagy elfelejtett álruhát ölteni, vagy elfelejtette a köztársasági, akarom mondani a királyi őrezredet magával vinni.
De hát lökött királynak lökött már a beszéde is. Íme.
***************
***************
Azt mondá például az elmebeteg király a parasztnak, ki hintaja bakján ül, s kinek ostora a lóerőket kormányozá, hogy "idén végre maradt egy kis pénz a kincstárban". Mondhatni szufficites lett a költségvetés. "S arra gondoltam, ha ügyesen kamatoztatnám, nem kéne új adókat kivetni". Szól a király s ad egyúttal ily módon tanácsot kései hatalom birtoklóknak, mai ország-kormányzóknak. Tetszik érteni, így kell ezt csinálni. És nem lesz több megszorítás. "És talán a palota kódex gyűjteményét is bővíthetném." Hab a tortán. És mi tudjuk a történelemből, hogy bővítette is. Csak azt nem tudtuk, hogy az Erste bank ilyen patinás. Hogy már Mátyás király is rájuk gondolt.
De butika vagy. Itt ezt úgy kell érteni, hogy ha Mátyás király ma élne, akkor ő is az adott bank kitűnő ajánlatait fogadná el. Mert ezek a legjobbak. Na és persze ez csak egy olyan vicces feltételezés, olyan metaforikus szimbolikus humor. Tudod? Mint amikor azt mondod, hogy ez a kaja felséges! Vagyis királyi. A király is megnyalná a tíz ujját utána. Na így. Magyarán hogy ezek a banki feltételek kurva jók. Úgyhogy te ne is foglalkozzál azzal, mi az az Erste Nyerő Páros Megtakarítás. A film még csak kísérletet se tesz arra, hogy valamiféle valós szükséglet bemutatásával tegye kívánatossá ezt a banki terméket. Jószerivel azt se fogod fel, egyáltalán miről beszél az üzenet. De mivel neked baromira bejön Mátyás király és a taxihajtó kettőse, ész nélkül hívod majd az Erste Vonalat. Mert te is olyat akarsz, mint amilyen a királynak van. Bocsánat, hát persze, hogy nem veszed ezt te ennyire direktbe. Csak a bizalmad nőt hatalmasra egy ilyen jópofa figyelemfelhívás láttán. Olyan kedves egy banktól, amikor ilyen debil és infantilis. És mivel én is ilyen vagyok, hát ez az én bankom!
Elmondanám még, hogy ha a honlapon megkeresed a terméket, láthatod, hogy a kampány arculati és kommunikációs elemeit annak rendje-módja szerint ezen a felületen is alkalmazzák a profi kreatívok. Azonnal elmosolyodsz, és kellemes melegség járja át szívedet, amikor a termékismertető első mondatát elolvasod:
"Mátyás király a kamatokból a Palota kódexgyűjteményét bővítené... de az Erste Bank Önnek is segít tervei megvalósításában!"
És ugye te is rákacsintottál cinkosan a kis képen látható nagy királyra. A mi közös bankunk. Aztán elolvasva a következő mondatot ellenőrizheted, pontosan átjött-e számodra a filmecske által közvetített üzenet.
"Az Erste Nyerő Páros Megtakarítást azoknak az ügyfeleinknek hoztuk létre, akik ötvözni szeretnék a rövid és hosszú távú megtakarítási lehetőségeket, és fontos számukra a biztos és kedvező hozam is."
Stimmel! Rövid távon nem kell emelni az adókat, hosszú távon bővíthető a kódex könyvtár. Vagy fordítva. Hogy akkor szerintem hogyan kellett volna valós szükségletre adott legmegfelelőbb válaszként felvillantani a terméket húsz másodpercben? Mit fizetsz?
******************************
Értékelés: 4,4/10 pont (ISTCT szám)
A BRAND bevésése (Imprinting) - 4/10
A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) - 3/10
Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) - 3/10
A látvány (Scene) - 6/10
A technika (Technology) - 6/10
{mxc}