zenga.hu reklám
- ingatlan kereső 25s +++ Értékelés: 4,0/10
*************************
Amikor már azt hiszem, befejezhetem kutatásaimat a reklám kreatív agy vonatkozásában, mindig újabb és újabb bizonyítékok merülnek fel, amelyek durván elbizonytalanítanak a végső következtetések levonását illetően. Lehet, az életem már nem lesz elég e kutatás méltó befejezésére, de igyekszem eddigi tapasztalataimat átadni az utánam következő, és igen tehetséges tanítványaimnak, hiszen ők az én emlőimen nevelkedtek, már ha szabad így mondanom.
***************
***************
Egy ingatlan kereső honlap. Ezt kell reklámozni. És mindenféle segítség is van rajta. Ügyvédet is lehet keresni. És mivel ez a nagy lakossági bank egyik – hogy is mondjam – melléküzemága, hát egy füst alatt a hitelképességet is ellenőrizni lehet.
- Na erre kéne összerakni valamit Jocókám, de nehogy valami direkt cucc legyen már, hogy szépen felsorolod mi mindent lehet itt megoldani, nem vagyunk egy homokozóban, nem vagyunk óvodások ugyebár!
- Jaj, Juci főnök, ne sértsen már meg, tudja milyen gazdag a fantáziám… ja, most nem a tegnap éjszakára gondolok Juci főnök… szóval meglesz, máris nekilátok Juci főnök…
Nem mernék rá megesküdni, hogy pont így történt, de a kereső szóról Jocónak, a kreatívok gyöngyének azonnal a keresőkutya asszocializálódott. Ő a Zenga kutya. Azért Zenga, mert így hívják az oldalt. Elnézést, nem jártam utána honnan ez a név. Nem is fogok, mert lusta vagyok. Fogadd el. Szóval lett egy Zenga kutya, aki okos kutya, és szépen megkeresi az ingatlanokat, gombok segítségével választ tud adni a hitelképességre, és az asztal alatt még egy ügyvéd lábát is felismeri.
De most miért? Ez olyan vicces és jópofa, nem? Na ez most itt a súlyponti kérdés, amelyre keressük a választ. Ez miért vicces? Vicces, vagy vicceskedő? Egy reklám vicces legyen, vagy inkább lényegre törő? Vagy lehet viccesen lényegre törő? Sajnos hiányoztam a reklámpszichológia órákról. Lehet tán azért, mert nem is jártam ezen tantárgyat is oktató intézménybe. És igen, nyilván a felsoroltak bármelyike lehet egy reklám, ha jó. Ja ez nem jó, hisz így visszajutunk az alapokhoz, miszerint egy reklám akkor jó, ha jó. Ez tautológia. Megnézed google-ban.
Talán kérdezzük meg magát Jocót, miért gondolta úgy, hogy feltétlenül élnie kell az elemelés eszközével, vagyis miért érezte úgy, nem szabad közvetlenül elmondania, van egy tök jó (szerintük legalábbis) plusz szolgáltatás ennél a nagy banknál, amelynek valószínűleg te is az ügyfele vagy, vagy ha nem, a nagysága révén legalább ezen szolgáltatása talán számodra is bizalomgerjesztő lehet.
- Szóval kedves Jocó kreatív, mi lett volna, ha csak úgy egyszerűen betérne az ügyfél a bankjába, mert éppen kölcsönt akarna felvenni éppen ingatlanra, érti ugye? Éppen ingatlanra, és akkor örvendezteti meg az ügyintéző a hírrel, kedves Jolán, Béla, Pista, Rozália, Etelka, ha hiszi, ha nem, itt mindjárt egy ültő helyében meg is találhatja az álom ingatlanját az álom ügyvédjével és az álom kölcsönével együtt. Mit szól hozzá?
- Azt, hogy ön – már meg ne haragudjon – tökre laikus, még csak nem is ugatja ezt a szakmát.
- Ja értem, nem úgy, mint az a kutya a filmjükben.
- Igen, nem úgy, ha, ha, ha, de ön legalább vicces is, persze csak valamennyire, nem annyira, mint mondjuk én, aki egy öreg róka ebben a szakmában, minden ötletem aranyat ér már.
- Ja, ha nem is aranyat, de jó sok forintot, gondolom.
- Ne gúnyolódjon kérem, ez művészet. Valahol. Szóval a kutyával mindent el lehet adni. Meg a gyerekkel. Ezt sem tudta? Mondjuk itt gyereket nem lehetett bedobni, ezt most nem magyarázom meg miért nem, ki fogja találni. Tehát itt van ez az aranyos kis pici kutyuli, már a látványától elolvadnak a szívek…
- Ja, mondjuk Vagány Janié a nyóckerből…
- Ne szakítson félbe kérem, amikor a művészetről próbálok morzsákat csepegtetni önbe…
- Morzsákat nem lehet csepegtetni…
- Kekeckedünk, kekeckedünk?
- Ja, nem, folytassa, folytassa, csüngök az ajakán.
- Oké, szóval olvadnak a szívek, és akkor ő egy kereső kutya, tudja, mert a kutyák keresni szoktak mindenfélét, meg embereket is a katasztrófában, de itt nincs katasztrófa, éppen ellenkezőleg, itt boldogságot keres a kutyuli, keress Cézár, keress… illetve Zenga, mert pont úgy hívják, mint ezt az oldalt, hát nem zseniális?
- Hát nem, inkább ilyenek jutnak eszembe, hogy elcsépelt, közhelyes, ötlettelen, unalmas, hülye, feleslegesen vicceskedő, inkább lényegről elterelő meg ilyesmik.
- Magának fogalma sincs, hogyan kell ebben a szakmában pénzt keresni. Ki nem szarja le ki nézi ezt a szart. A megrendelőt kell meggyőzni. Ő meg általában hülye, nem ért a reklámhoz. Ön ugye nem megrendelő?
- Nem, ne aggódjon. És igaza van. Én kérek elnézést…
*******************************************************************************
Értékelés: 4,0/10 pont (ISTST szám)
A BRAND bevésése (Imprinting) – 3/10
A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 2/10
Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 5/10
A látvány (Scene) – 5/10
A technika (Technology) – 5/10