Telekom reklám
*************************
- Magyar tuning +++ Értékelés: 3,8/10
Aztán vannak a politikai reklámok. Jaj nem, nem az aktuális pártpolitikai célokat megfogalmazó, vagy más pártokat, embereket politikai célból lejárató, vagy más efféle reklámokra gondolok, bár ezeknek is többnyire lételeme a hazugság, hanem az olyan, valóban termékeket, szolgáltatásokat reklámozókra, amelyek felhasználják az adott politikai széljárás, mondhatni mainstream kommunikáció elemeit termékük, szolgáltatásuk népszerűsítésére. Mintegy ráülnek annak hátára, vitetik magukat vele…
***************
***************
Jelen példányunk is ilyen, a kulcsszó pedig a magyar. Ez ebben az esetben a következő módon jelenik meg, mondhatni manifesztálódik: mert bennünk magyarokban megvan az a plusz, hogy a kicsiből kihozzuk a nagyot. Tetszik érteni, ugye?
Egyébként én mindig is éreztem, hogy bennünk magyarokban van valami plusz, csak nem tudtam igazán megfogalmazni. Csak egy érzés volt, egy olyan zavaros, megfoghatatlan érzés, amely ugyan büszkévé tett, de ugyanakkor egyféle homály burkolta be konkretizálásra éhes tudatomat. És most megkaptam a választ. Semmilyen más nemzet szülötte sem képes a kicsiből kihozni a nagyot. Csak mi, magyarok. Például a múltkor kihoztam a kisszobából a nagy virágot anélkül, hogy leejtettem volna, vagy letörött volna valamelyik levele. És még sorolhatnám, ha nem világosított volna fel ez a filmalkotás, miszerint ők most nem erre gondoltak. Hanem a tuningra. Kiderült, bennem is megvan. Van bennem egy magyar tuning. Jó érzés. Különleges. Meg is kérdeztem múltkor egy német ismerősömet, van-e benne tuning? Legalább egy német tuning. Most nem írom le a válaszát, valami olyasmire célzott, hogy talán már én sem vagyok a régi a korom előrehaladtával. De hát nem is ő a célcsoport ugyebár. Magyar reklámfogyasztónak magyar tuningot! Ezt én mondom felbátorítva a látottaktól, nem a filmben szerepel.
Ahogy egy igazán jó reklámhoz illik, egészen a végéig fogalmam sem volt, miről szól ez az egész. Izgatottan vártam tehát a végítéletet, a termékismertetőt, vagy valami ahhoz hasonlót. És kiderült, ez egy Telekom reklám. Nem lettem okosabb, szégyenszemre fel kellett keresnem a szolgáltató oldalait a rejtély megfejtésének céljából. Jó, tudom, nyilván ez volt a szándék, ezt próbálták elérni. Sikerült. Mindenféle szolgáltatásokhoz adhatsz valami extrát, vagy vehetsz igénybe mindenféle extra szolgáltatást, és akkor mindenféle extra és extrább szolgáltatásod lesz, mintegy feltuningolva az alapot, és persze feltuningolva az árat is. De tök jó lesz meglátod. És még azt sem mondom, hogy mind haszontalan. Csak vedd elő a benned lévő tuningot, és dugd bele valamelyik tuning ajánlatba. Gondolom…
Fiatal focicsillagunk, Szoboszlai Dominik vezeti elő a témát, amikor is azonnal látszik, focicsillag és színészcsillag általában jól elkülöníthető képességek, ritkán járnak együtt. Most sem. Úgy tűnik magába roskadva ül egy öltözői padon, majd fejét felemelve néz ránk, és így mondja el súlyos szavait:
Az a kérdés, akarjuk-e igazán. Többet bele tudunk-e tenni.
Itt feláll a nyomaték kedvéért.
A válasz, igen.
Összefoglalva tehát annak ellenére, hogy néha úgy tűnik nem, de azért igen, mert bennünk magyarokban megvan az a plusz, hogy a kicsiből kihozzuk a nagyot, és ez a képesség a magyar tuning. És hogy bennünk is van ilyen izé, azt már felirat hirdeti, miközben Dominik köré gyűlik a magyar nép. Komoly, határozottságot tükröző arcok néznek szembe veled. Minden nagyon hősies és erőt sugárzó.
És most itt állok, mint magyar ember, mint egy magyar hazafi ezzel a titkos képességemmel, minden nemzetek fölé emelkedve, és innen fentről tekintek le rájuk, és ha akarom, úgy ideteremtek egy okoswifit például, hogy csak úgy füstöl. De ha füstölne, máris itt teremne az automatizált hibamegelőzés, és intézkedne.
Végtelenül sajnálom ennek a nagy világcégnek a nem magyar ügyfeleit, akikben ugyebár nincs benne ez a magyar tuning, így hát durván elesnek mindezen plusz szolgáltatások áldásaitól. Így jártak…
*******************************************************************************
Értékelés: 3,8/10 pont (ISTST szám)
A BRAND bevésése (Imprinting) – 3/10
A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 2/10
Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 5/10
A látvány (Scene) – 4/10
A technika (Technology) – 5/10