1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

PICK reklám

*************************

Pick logo - 30s +++ Értékelés: 4,4/10

Merjünk nagyot mondani. Most nem feltétlenül a nagyotmondás, mint hazugság értelemben, hanem olyan nagy társadalmi akciórádiuszi értelemben, ha érted mire gondolok. Nem érted. Például ilyesmi, hogy Magyarországot a berekdereki lókolbász íze tette ismertté a világban. Vagyis, ha a terméked valóban közismert, akkor ne félj olyan megállapításokat tenni, amelyek a terméknek világ és/vagy országos hatáskörű, nem kifejezetten a termék rendeltetésszerű használatának megfelelő szerepet tulajdonítanak.

 

***************

***************

Ez itt egy húsipari cég reklámja, jól ismert márka mind itthon, mind pedig külföldön. Különösen az alaptermékről ismert, amelynek szép történelmi múltja is van. Megengedheti tehát magának a fentebb vázolt nagyot mondás luxusát, amiképp a kellően zavaros, zagyva storyboard-ot, forgatókönyvet is. Él is vele ez a húsipari nagy cég, pontosabban nem ő, hanem a marketing cég, amelynek kreatívjai a filmet alkották. Jó, a nagy cégnek meg tetszett, és kifizette érte, ami járt.

A narrátor a nevünkben, a magyar állampolgárok nevében beszél, mint egynémely vezető politikus, és kijelenti, mi magyar állampolgárok, szeretjük ezt a márkát. Na jó a vegák, a vegánok kivételével, plusz azok kivételével, akik nem szeretik. De ugye a nagyot mondás luxusa jár ennek a cégnek az önsúlyánál fogva. És ez természetes, hogy szeretjük, hiszen a másik uzsonnája mindig finomabb. Ha érted mire gondol. Én nem. Azért szeretjük, mert a másik uzsonnája mindig finomabb. Hogy elfogy a szendvics, mire elindul a vonat. Vagy még azelőtt, hogy megáll. Hiszen ismerjük az érzést, amikor miénk a győzelem. Na, nem áll össze?

Elmagyarázom. Lazíts egy kicsit, hisz van rá húsz másodperced a termékismertető nélkül, az pedig hosszú idő. A másik uzsonnája mindig finomabb, mert a másik uzsonnája mindig ebből a termékből áll, a miénk meg mindig nem. Valamiért. Elfogy a szendvics, mielőtt elindul a vonat, mert annyira finom, hogy muszáj egyszerre megenni az egészet, bármennyit is hoztunk, már az is nagy eredmény, hogy egyáltalán a vonatig eljutott vele a csaj. De nem baj, a srácnál volt tartalék. Vagy még azelőtt, hogy megáll a vonat, és ott éppen vonatozik a násznép egy esküvőn, és az egyik pasi közben kap fel egy ilyentermékes szendvicset, mert nem bírja ki, amíg megállnak.

És most jön a csúcs, a nagyot mondás csúcsteljesítménye, vélhetőleg valamilyen magyar vonatkozású sporteseményt nézve, nyilván foci, a terméket tartalmazó szendvicset szorítja a nemzeti színű sálhoz a jóember, amikor felugrik a himnusz hallatán (gondolom). Egy parizeres zsemle vagy mi, a nemzeti színeken.

Ja, és az is elhangzik, hogy és amikor az éjjel véget nem ér. Mondjuk ilyen magyar mondat nincs. Illetve nyilván a költői véna szólalt meg (kúl képzavar), hisz olyan van, hogy véget nem érő éjszaka, és ez ennek a fordulatnak a szellemes hivatkozása. Ezek tök hatásosak, mert abban a másfél másodpercben amikor elhangzik, mindenkinek lejön az ilyen nyelvi lelemény, és nem csak értelenül felhúzza a szemöldökét, hogy mi van? Közben látjuk ahogy a nem vega és nem vegán húsimádók lekapkodják a különféle húskészítményeket egy vágódeszkáról. Tudom, nehéz a dolga egy húsipari cégnek ebben az egyre jobban terjeszkedő vega vegán világban.

Na és a szlogen. A szlogen végre tömören összefoglalja a nagyot mondandót: Magyarországot a Pick ízei hajtják. Mi más. Igen, ilyen nemes egyszerűséggel. Jó, hát tudjuk, hogy persze, hogy nem úgy, hogy ez itt hol van, meg hogyan kell érteni, vagyis a helyén kell kezelni, hisz egy szorgalmasan, önfeláldozóan dolgozó barátunknak is mondhatjuk a vállára csapva, Géza, egész Magyarországot te viszed a hátadon. Pedig ugye nemis.

De van egy apró különbség. Ezt nem a Géza mondja magáról. Mert Géza nem egy nagypofájú, öntelt ember. Ha ő mondaná, ez lenne róla a véleményünk. Persze nem állítom, ugyanez az érzés keríthet mindenkit hatalmába ezen cég reklámját fogyasztva, de ha én kreatív lennék, akkor kurva sokat keresnék… bocsánat, nem ezt akartam mondani, de alapból kurva irigy vagyok, tehát ha én kreatív lennék, minden reklámfalatot alaposan megcsócsálnék, nincs-e benne még véletlenül sem valami keserű mellékíz. Hülye vagyok, mindig elfelejtem, a reklám nem a fogyasztónak készül, hanem a megrendelőnek, ő fizet, őt kell megdumálni, az ő hülye sznob fejüket…

*******************************************************************************

Értékelés: 4,4/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 3/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 2/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 6/10

A látvány (Scene) – 6/10

A technika (Technology) – 5/10