4 1 1 1 1 1 Rating 4.00 (1 Vote)

Lioton reklám

*************************

lioton logo – 30s +++ Értékelés: 4,0/10

Aztán vannak az úgynevezett mindegy reklámok. Vagy keret reklámok. Vagy biankó reklámok. Szóval azok a reklámok, ahol a kerettörténet nem termékfüggő, abba bármely más, de legalábbis hasonló jellegű termék beilleszthető. Beszéltünk már erről többször, de nem árt az ismétlés, vagyis a jelenség többoldalú megvilágítása. Vizsgára készülőknek ajánlom, gyűjtsék ki szöveggyűjteményemből (nálam is lehet kapni) a hasonló témában írottakat.

***************

***************

Az itt reklámozott termék egy gél, ami visszér bántalmak csökkentésére való. Ezt kell reklámozni. Az ugye egyszerű, és nagyon kezdő amatőr dolog volna, ha egyszerűen azt mondanánk, itt egy gél, ha fáj a visszered, hát hajrá kend be vele, oszt nem fog fájni. Legalábbis volt, akinek nem fájt utána, de tényleg. Mert van benne heparin. A heparin egy mukopoliszacharid-polikénsav-észter, glükózamin-N-kénsavból és glükuronsav-kénsav-észterekből áll, amelyek egymással glikozidikus úton kapcsolódnak. A heparin egy endogén antikoaguláns. Ezt jó, ha tudod, ez nincs benne a reklámban, nem azért mondtam, hanem hogy lásd, hivatkozásuk rá tökre releváns. Na most ez a cucc ebben a termékben – gondolom ellentétben a többi hasonló termékkel – optimális koncentrációban van jelen.

De itt nem is ez a lényeg, hanem a ritmus. Hisz hogyan is tudnánk reklámozni egy ilyesféle terméket? Ekkor a főkreatív kihúzott egy fiókot, amely tele volt mindenféle cetlivel, amelyeken szavak, esetleg mondatok voltak felírva. Kicsit válogatott közöttük, elvégre keret ide, vagy oda, mégsem lehet bármelyiket alkalmazni ebben az esetben. Na ehhez kell a kreatív érzék és tudás. Mert például, ha azt húzza, hogy világvége, abból nem lehet… vagyis még nem a világvége, ha fáj a visszered stb. Na jó, de ha mondjuk azt húzza, hogy kutyafüle, akkor abból nem lehet… illetve visszerek? Most már csak kutyafüle ahhoz képest, hogy az unokákkal… és akkor lehet ilyen kutyásos cuki dolgokat is beletenni. Nem ezeket húzta, hanem hogy ritmus.

Állnak emberek sorban egy recepciós, vagy milyen pult előtt, és a ballábukkal verik a ritmust. Épületileg, ha jól látom a Bálnában állnak szép egyenletes sorban. És verik a lábukkal a ritmust. Aztán lehet közelről is látni egy férfi és egy női ritmusverő lábat. Cipőreklám lesz. Ja nem, mert már mondták, hogy mi. Persze mondani bármit lehet, ezért lehetne cipőreklám is. De nem az. Ez az élet ritmusa, amit vernek. Az így néz ki, legalábbis szimbolice. Sorban álló emberekről jut neked leginkább az élet ritmusa az eszedbe. Na de mindegy is, szóval ez a ritmus törhet meg a visszér okozta fájdalom miatt, és ezért ez nem cipőreklám. És hát az élet ritmusának nagyon nem volna szabad megtörnie, mert az akár magának az életnek a megtörésével is egyenlő lehet. Szlogen, tartsd a ritmust ezzel a géllel.

Persze az élet ritmusa akkor is megtörhet, ha gyomorbántalmaid vannak, vagy gombás a hüvelyed, vagy a prosztatád miatt állandóan pisilni kell a sorban, ahol éppen a ballábaddal verted az élet ritmusát, de most a ritmus stipi-stopi le lett foglalva a gélnek. Na de akkor most a ritmust soha többet nem használhatom fel reklámkeretnek? Dehogynem kedves Jocó kolléga, pont itt jön be a kreatív érzék. Nyugodtan használja a ritmust, mint olyat, de ha megkérhetem, talán most ne egy recepciós, vagy hivatali pult előtt sorban álló emberek verjék azt a lábukkal. Menni fog, Jocó kolléga? Igen professzor úr, menni fog. Köszönöm. Zöldséges pult előtt fognak sorban állni. Jocó!

Tehát, mint azt láthattuk, egy ilyen visszér kenőcs esetében sem szükségszerű már az olyasféle megoldásokat alkalmazni, miszerint itt fáj, meg ott, és ezért nem tudok például az unokákkal labdázni, hanem egy korszerű reklámban bátran el lehet rugaszkodni a közvetlenségtől, és szabadon szárnyalva szinte bármilyen szimbólumrendszert be lehet fogni az adott üzenet igájába. Tessék önöknek is ilyen szép képekben gondolkodni, és ragaszkodni ahhoz, ami először az eszükbe jut, illetve úgymond, amit elsőnek húznak a fiókból. Bátran. És a terméktől teljesen függetlenül. A legjobb azelőtt, mielőtt megtudják, voltaképp mit is kell reklámozni.

*******************************************************************************

Értékelés: 4,0/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 3/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 2/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 6/10

A látvány (Scene) – 4/10

A technika (Technology) – 5/10