1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

K&H reklám

*************************

knh logo személyi kölcsönök – 30s +++ Értékelés: 4,0/10

Alkalom szüli a tolvajt, tarja a mondás. Persze ezzel nem azt akarom mondani, a bankok mind tolvajok (mondjuk egy kicsit azért igen), hanem azt kutatom, milyen pszichológiai, és/vagy reklámpszichológiai eszközt használnak a reklámalkotót és/vagy a termékalkotók a hitelfelvételi hajlandóság fokozására. Persze ehhez el kéne végeznem a megfelelő iskolákat, nehogy már itt együltő helyemben kitaláljam, ez komoly dolog. Vagy fel kell vállalnom, igenis iskolateremtő elme vagyok, és nagy felelősség az ilyen felismerés, mert innentől kezdve kötelességem az emberiség oktatása. Mondhatni megváltása…

***************

***************

Tehát alkalom teszi a tolvajt. Szerintem ez az a pszichológiai rugó, ha lehet így mondani, ami hirtelen belöki a gyanútlan potenciálist egy bank ajtaján. Mit is takar ez a szólás? Megy az átlagpolgár az ő hétköznapjaiban az utcán, és meglát egy retikülből feltűnően kilógó bankjegyet… és meglát egy kiejtett mobiltelefont… egy félig nyitott ajtót… egy üresen álló, járó motorú autót… egy valaki más által ottfelejtett, életunt feleséget… egy akármit, amit amúgy nem venne el, nem fektetne bele feleslegesen energiát, nem vállalná a jelentős kockázatot, szinte eszébe se jutna, mert amúgy törvénytisztelő ember ő. De az alkalom, az elbitorlás különösen könnyű lehetősége, a kockázat alacsonynak vélt mivolta bizony megszüli azt a bizonyos tolvajt.

Na ez az! Könnyű! Szinte kockázatmentes, legalábbis nagyon annak látszik! Na ezzel már meg is volnánk, erre bizony lehet terméket és reklámot építeni. Csak szépen, engedelmesen követni kell e gyarló emberi tulajdonság által kijelölt utat.

Természetesen a legfontosabb, hogy jól érthetően megmutassuk a retikülből kilógó bankjegyet, azaz rá kell ébresztenünk a kedves befolyásolandót, mennyi mindent szeretne, és lám, ezek éppen itt fityegnek az orra előtt, csak el kell venni, és szinte egy mozdulattal ez lehetővé is válik. Itt például nagyobb szoba Zsófinak, meg mindenféle dolog, amit úgy a levegőbe lehet rajzolni és nem tudom mi az, egy szintetizátor szintén Zsófinak, és boldogság, mindenki állandóan mosolyog, mert szép az élet. És ami a legfőbb, olyan, de olyan könnyen odaadták azt a pénzt ráadásul online.

Igaz, van egy másik magyar mondás is, ami könnyen jön, az könnyen is megy, és haj de igaz ez a pénzre! E kedves család is nyilván nagyon könnyen elköltötte mind azokra az álom dolgokra, amelyek, mint megtudtuk, voltaképp bonyolultabb igények voltak, mint az igénylés. Tehát egyszerűbb volt az igénylés, mint az igények. Ezt mondják is ott benne a reklámban. Nagyon könnyű volt az igénylés. Csak semmi cicó. És ez nagyon csábító. Kivételes alkalom mondhatni. És lám, alkalom szüli az igénylőt.

Gondolkodtam, hogyan lehetne még könnyebbé tenni a kölcsönfelvételt. Mondjuk egyáltalán nem lenne hitelbírálat, nem kéne igazolni semmit, csak egy arcképes igazolvány és kész. Azonnal lehet menni a kasszához. Vagy még jobb, ha mondjuk a pénz ki lenne rakva a bank előtt egy olyan standon, mint a zöldségesnél, mellette nejlonzacsik, és a vevők válogathatnának a bankjegykötegek között, elvehetnék a szerintük szebbeket, majd be kéne vinniük a boltba, az eladó lemérné, és adna hozzá egy másik zacsit, amire ráírná, mennyivel többet kell majd visszahozni, persze ráér, csak akkor, amikor már lehetséges. Igaz, ehhez hasonló már létezik, csak van egy fix határidő, és először az ujjakat kezdik levágni.

Ja, egyébként maga a reklám teszi a dolgát, abszolút szabályos az idealizált képekkel, a hülyén mosolygó karakterekkel, semmi különös, olyan, amiért utáljuk a reklámokat, de ez így helyes. Így szabványos. Így kell a legkevésbé győzködni a megrendelőt miért jó ez a reklám, könnyen megérti, és ezzel is csak arra szeretnék rámutatni, a könnyen érthetőség, az egyszerűség, vagy még inkább a primitívség általában kifizetődő is. Ugyanis a megrendelő, amikor bemutatják, és elmagyarázzák neki az új reklámját, akkor rendszerint úgy viszonyul hozzá, mint ami a nálánál hülyébb néptömegeknek szól, az egyszerű embereknek, és kellemes melegség játja át a szívét, hogy ő nem ilyen, ő ezt nem kajálná meg, de hát nem is ő a célcsoport. Ő a megrendelője ennek a reklámnak, és lám, milyen könnyen megértette a magyarázatot, miért is jó reklám ez. Könnyen. Jó érzés. Alkalom szüli…

*******************************************************************************

Értékelés: 4,0/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 5/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 2/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 4/10

A látvány (Scene) – 4/10

A technika (Technology) – 5/10