Sberbank reklám
*************************
– 30s +++ Értékelés: 3,6/10
Aztán vannak azok a reklámok, amelyek azt mondják, tervezzen egy adott bankkal. Miért pont azzal? Mert most annak a banknak a reklámját nézed. Még jó, hogy nem egy másik bank jut az eszedbe, amikor éppen ennek a banknak a reklámját nézed. Persze lehet, hogy de, mert eszedbe jut, bezzeg annak a másik banknak a reklámja mennyivel jobb volt. Amikor azt néztem, akkor bezzeg nem jutott közben eszembe ez a bank. Köszönöm tehát ezen bank reklámjának, hogy azt a bankot választottam. Tudom, ez nem így működik, csak vicceltem. De akkor nem tudom hogyan. Nem viccelek…
***************
***************
Igen, tudom, ezek csak figyelemfelhívók, ugyan, nézd már meg ennek a banknak is az ajánlatát, mert egyrészt van egy ilyen bank is, ha nem tudtad volna, másrészt hátha tényleg olcsóbban adják a pénzt. Nehogy már 30 másodpercben mélyreható, bizonyító erejű elemzést várj tőlünk, miért mi vagyunk a legjobbak. Kiírunk két számot, majd ezeket hasonlítsd össze más bankok ugyanilyen számaival, továbbá kiírjuk, hogy a legjobb, csak úgy bátorításképpen. És persze teremtjük a pozitív hangulatot.
Itt például az van, na végre megvalósult apa álma. Hát ki másé? Majd pont anya álma. Ezt egyébként egy felnőtt női hang jelenti be, ami vagy azt jelenti, a kislány kicsit korán mutált, vagy ő az anya, aki a gyerekekhez beszél, és akinek most éppen nem valósult meg az álma, ezzel szemben tökre anorexiás, tessék nézni. Jó, nyilván az anya beszél, és nem a gyerekekhez, hanem hozzánk, csak nekem volt furcsa egy picit ez az apa dolog, de én elég furcsa reklámbefogadó vagyok. Szóval egy olyan Jeep volt az apa álma, és ez most megvalósult, de ne aggódj, ennek az egész család nagyon örül, annak ellenére, hogy ez nem egy közös álom volt. És képzeld, azóta bármerre visz az útjuk, a kalandok mindig rájuk találnak. Azelőtt ez nem így volt. Nulla kalandos életet éltek. Azelőtt nem sütöttek például tábortűznél valamit, mert nem tudtak odamenni. De most tudnak, és amikor odamentek, rájuk talált ez a kaland is. És tessék nézni milyen vidámak ott az erdei kis tisztáson. Papa, mama, gyerekek, kutya. Szabvány család szabvány vidám. Apa éppen valami nagyon vicceset mond. Ki más. Nyilván ő örül a legjobban, hisz az ő álma valósult meg.
De ez még mind semmi. Ráadásul a költözés is simán ment, bár majdnem ott maradt a kislány macija… malaca… cicája, valami szeretett figurája, de hála istennek, apa, ki más, az utolsó pillanatban megtalálta, és most mindenki boldog. És nézd meg, mennyi mindent lehetett bepakolni ebbe az autóba, ami apa megvalósult álma, ami azért valósulhatott meg, mert ezzel a bankkal terveztek.
Engem most az izgat, mivégre az a végre? Úgy értem miért csak most valósulhatott meg apa álma végre? Mert most alapították ezt a bankot végre, és a többi bank szar. Vagy mert végre most került apa olyan állásba, ahol a keresetből bőven jut törlesztésre végre. Vagy mert végre eszükbe jutott végre, akár el is adósodhatnak végre, elvégre mindenki így csinálja, én is, nem gúnyolódom végre. Ja nem, már értem végre, azért, mert most jött ki ez a bank ezzel a nagyszerű termékkel végre. Tök jó. Egy termékmenedzser ott a banknál felriadt álmából, és kitalálta. Tudom, én is voltam termékmenedzser. Igaz, nem banknál, de ez mindegy. Aztán riasztották a reklámirodát, ahol szintén felriadt álmából egy kreatív, és megalkotta ezt a minden sztereotípiától mentes, sosem látott eredeti elemeket tartalmazó koncepciót.
Összeesküvéselmélet következik: A reklámipar egy nagy nemzetközi pénzmosoda. Mi mással volna magyarázható, hogy az n-edik, szinte ugyanolyan banki reklámot is megveszik jó pénzért, és jó pénzért vásárolnak is hozzá adásidőt, amikor már senkit sem érdekel, hogy valakinek azért valósult meg az álma, és azért vett valamit, mert valamelyik bankkal tervezett. Senki nem ez alapján választ bankot, meg gyógyszerészt, meg a kezelőorvosát. Ergo, az egész reklámipar egy nagy nemzetközi pénzmosoda. Én szóltam…
*******************************************************************************
Értékelés: 3,6/10 pont (ISTST szám)
A BRAND bevésése (Imprinting) – 3/10
A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 2/10
Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 5/10
A látvány (Scene) – 4/10
A technika (Technology) – 4/10