Ford reklám
*************************
Ford Focus - 30s +++ Értékelés: 6,8/10
Látunk nagy totálban egy szimfonikus zenekart, majd ahogy közeledünk, lassan a laikus számára is nyilvánvalóvá válik, hogy a hangszerek voltaképp autóalkatrészekből vannak kissé átalakítva. Vagyis itt egy autót szerelhettek szét alkatrészekre, ez az autó alkatrészekre van (szét)szerelve, esetünkben pontosabban alkatrészekre van hangszerelve. Ahogy erről a felirat tájékoztat is minket, mintegy szlogenszerűen.
A dallam egyszerű, érdekes módon még dallamos is, és pont 30 másodperc.
***************
***************
Ez itt egy "feeling" reklám tehát, dallam, harmónia, kellem és báj, már ha egy autó esetében egy ilyen mondás adekvát lehet. A zene, amit hallunk, vélhetőleg nem az ábrázolt hangszereken szólal meg, de ez nem is fontos, a lényeg a fő, az autó olyan harmonikusan kifinomult konstrukció, hogy szinte megszólal. És ha megszólalna, akkor körülbelül így szólna. Vagy máshogy. Kinek mi tetszik. Szóval igazából nincs sok gond ezzel a reklámmal, valóban asszociálható kis jóindulattal, miszerint ez az autó egy finom szerszám, ami - ahogy a szlogen felirat a végén jelzi is - tökéletesre van hangolva. Mi persze tudjuk, hogy minden gyártó ezt állítja minden autójáról, de mivel valóban nincs nagy minőségi különbség a mai korszerű, márkás autók között, csak a nüanszokkal operálhatunk. És egy hülye autóreklámmal szemben, egy elfogadható autóreklám lehet egy ilyen nüansz. Lehet az utolsó csepp a pohárban, amely vásárlási döntésünket befolyásolhatja. Persze inkább az asszonyét, én autóvásárlás előtt mindenféle műszaki és pénzügyi táblázatokkal szoktam rohangálni, de ugye mindannyian tudjuk, az asszony piszok jó "nüansz erősítő" bír lenni. Vagyis egyik oldalán bemegy egy nüansz, a másik oldalán pedig kijön egy elsöprő erejű argumentum, és a vita lezárva. A gond az, hogy ezt tudják a kreatívok is. S ahogy a végén a zenekar előtt a sötétből kibontakozik és felénk fordul maga az autó, úgy bontakozhat ki tisztán emocionális alapon az asszonyban az adott típus iránti vásárlási igény. A műszaki táblázattal pedig kitörölhetem.
u.i.: Elnézést, azóta megtudtam, hogy valóban hangszereket készítettek Focus alkatrészekből egy akusztikus segítségével, és valódi muzsikusok szólaltatták meg őket. Ez már valami. Egy Craig Richey nevű neves filmrendező-zeneszerző követte el.
**************************************
Értékelés: 6,8/10 pont (ISTCT szám)
A BRAND bevésése (Imprinting) - 7/10
A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) - 7/10
Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) - 6/10
A látvány (Scene) - 7/10
A technika (Technology) - 7/10
{mxc}