1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

Friskies reklám

*************************
Friskies-PURINA macskatáp – 15s +++ Értékelés: 3,8/10
Egy reklámkampányba bele kell születni, úgy értem, ha nem látod minden darabját, nem értesz belőle egy hangot sem. Mint egy tévésorozat, ahol az epizódok megértéséhez követned kell a karakterek sorsát, fejlődését, emberré válást, vagy épp ellenkezőleg, elállatiasodását, és emlékezned kell a cselekmény szövevényes szálaira, különben érthetetlen információtömeg lesz számodra az egész. Nálam az a gond, hogy velem ez nem csak sorozatok esetében, hanem mozifilmeknél is gyakran előfordul. Ilyenkor mások csodálkoznak, mit lehetett ezen nem érteni? Akkor is én vagyok a zseni…

***************


***************
Jelen példánk is ezt példázza, ahogy egy példához illik, ami azért mégsem egy példázat. Hagyjál most, jó? Szóval első körben azt láttam, egy macska nézi, amint a gazdája tornázik. Mondhatni kétségbeesetten tornázik. A narrátor mindeközben így szól: Aggódsz, hogy az ivartalanítás elrontja az alakodat? Az vesse rám az első követ, akinek erre azonnal leesett, voltaképp a macska aggódását hangosította ki a kedves mesélő bácsi. Mert az én zavaros agyamban azonnal kérdések tömkelege tolult fel.
Hogy mi van? A fazont ivartalanították, és most azért gyúr, nehogy elromoljon az alakja? Végül is annyiféle bajra láttam én már megoldást kínáló reklámokat mindenfelé, hogy annyira talán nem is ördögtől való erre az esetre is kidolgozni valamit. Nyilván a jóembert egészségügy okok miatt – pl. hererák – ivartalanítani kellett, ez mindannyiunkkal előfordulhat bármikor, és most aggódik az alakjáért. Mindjárt ajánlunk is neki valami jó kis étrend kiegészítőt. Vagy baleset érte, mondjuk a macskája leharapta a zacskóját véletlenül, mert a macskatartás veszélyes üzem, és így szembesült a problémával. Vagy elszerette a bandavezér feleségét, erre megkapta a szokásos adekvát büntetését, és most ezért aggódik az alakjáért.
Tényleg csak azért agyaltam, mert én a reklámok pártján állok, mondhatni pártos vagyok, azaz elfogult a reklámok irányába, imádom őket, ezért próbálok ösztönösen mentséget találni minden idióta reklám számára, inkább feltételezve, én vagyok a hülye. Mondjuk ebben a mentség keresésben még sohasem jártam sikerrel, de ez még nem jelenti azt, hogy én nem vagyok hülye. Itt is feldobtam hát három lehetséges magyarázatot, mentsük, ami menthető, de talán ezt önök is belátják, nem igazán sikerült. De azért viccesek, ugye? Amiképpen vicces ennek a reklámnak a felvezetése is, hisz így azt hinnők, tényleg a tornázó jóemberről beszél a beszélő, pedig mindenki tudja rajtam kívül, hogy nem. Hisz mindenki látta a kampány többi részét is, ahol ugyanez a macska a főszereplő, ahol tehát megjelenik, ott minden belső és külső monológ az övé. Vagyis ez az a szerencsétlen macska, akitől elvették a szex élvezetének a jogát gonosz emberek, de kárenyhítésképpen más jóságos emberek készítettek neki kifejezetten az ilyen ivartalan macskáknak való finom ételt, szóval ez a szerencsétlen macska mégis így kaphat az élettől egy kis kompenzációt. Milyen szép, nem? Ahogy az emberi gonoszság és a jóság vívja egymással soha el nem dőlő harcát, és ahogy e harc sokszor keserű gyümölcseként mégiscsak halad előre az emberiség, legalábbis ami a macskatápszereket illeti. Íme, megint egy jó példa a jó reklámra, hisz én az előbb, és remélem önök is, egy kisebbfajta katarzist élhettünk át a gondos kreatívok eme jól sikerült munkájának következményeképpen.
Mondjuk, az más lapra tartozik, hogy kurva nagy átverés az egész… bocsánat… zseniális marketinghúzás az egész, hisz vajh mekkorát hibázhatunk, ha az akármilyen okból dagadttá vált macskánkat egyszerűen valamilyen szénhidrátszegény diétára fogjuk, vagy összekeverjük véletlenül a miskárolt kövér macskának szánt eledelt a szex őrült dagadt macska eledelével? De mindegy is, így kel ezt csinálni, ahány paraméter szerint meg lehet különböztetni a macskákat, annyiféle kaját kell nekik készíteni, mert a kedve potenciális így fog nagyon megörülni annak, lám, pont az ő esetére is gondolt a jóságos multimilliárdos gyártulajdonos.
Olvasható szlogenek: „Tápláld a boldogságot!” és „Az Ön Kedvence, a mi Szenvedélyünk” (sic!). Az elsőt nem értem, milyen lehet egy éhes boldogság, és miért pont macskaeledelt szeretne (jaj dehogynem érted, a macskád neked a boldogságod, és mi ezt a te boldogságodat tápláljuk). Na jó, akkor zárójelesen egy kicsit értem. A másodikat értem, mert naná, hogy az én kedvencem az ő, vagyis a kedves gyártó szenvedélye, hisz abból profitál, de nagyon. Kár, hogy nincs macskám, és nem is lesz…ez itt az ablakomban a szomszédé…sicc! Állítólag kitenyésztettek kifejezetten ivartalanított macskák számára való egeret…
*******************************************************************************
Értékelés: 3,8/10 pont (ISTST szám)
A BRAND bevésése (Imprinting) – 3/10
A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 2/10
Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 4/10
A látvány (Scene) – 5/10
A technika (Technology) – 5/10