1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

Nesspresso reklám

*************************
Nesspresso kávékapszulák – 45s +++ Értékelés: 5,2/10
Érdekes koncepció. A brand „hírneve” elhomályosítja, mintegy eltakarja a nagy sztár hírnevét. Persze nem, igazából nem is, sőt, ez így nagyon szellemes, hogy a beképzelt sztár mindig azt hiszi, ő itt a nagy szám, tőle vannak elájulva, és akkor még csak észre sem veszik, mindenki, illetve dehogy mindenki…

***************


***************
Azért nem mindenki, mert a nagy sztár, legalábbis a női közvélekedés szerint, az egyik legsármosabb férfi a világon. Tehát értelemszerűen, akik nem ismerik fel, azok mind kivételesen csinos nők. Tehát olyan nők, akiktől a nagy sztár szívesen venné, ha felismernék. Mert akkor kvázi fürödhetne azok rajongásában. Önelégült lehetne. Bejönne a papírforma. De nem, mert itt van nekünk ez a ragyogó termékünk, ez a kávé kapszula 16 féle aromával, vagy mivel, és most ez a céltárgya a jó nőknek, nem az őszülő halántékú sármgombóc, már ha szabad ezt a kifejezést használnom.
És ez a kifejezés mindjárt rámutat arra is, miért nézik a férfiak is szívesen, tán még szívesebben ezt a reklámot, mint a nők. Elégtétel. Ez egy kellemes érzés. Persze tudjuk mi férfiak, hogy ez nem igaz, hogy pont az ellenkezője igaz, de mégis, belehelyezve magunkat a történetbe, kellemes érzések járnak át minket, kicsi, közönséges, porbafingó utcai férfiakat, hogy lám, most adtak neki a pofájába a felfújt, dúsgazdag, piperkőc nyálasképűnek. Átnéznek rajta. Észre se veszik.
Jelen reklámunkban (mert ez egy sorozat természetesen) például elcseréli a bőröndjét egy bomba nővel, és midőn is mindketten belepillantanak a másik bőröndjébe, azt is észrevehetik, hogy egyrészt a másik is ugyanezt a kávémárkát issza, illetve, a márkán belül melyik fajtát. Eltérőt persze. De mindkét bőröndben nagy tételben található a termékből. Ez mondjuk picit érdekes, mert ha olyan helyre utaznak, ahol van ilyen speciális kávéfőző gép, mert az kell hozzá, akkor ott bizonyára van a különféle kapszulákból is. Ha meg nem, miért nincs egy gép is a csomagjukban? De hát ez egy reklám végtére is. Tehát, hogy a történet szálait tovább gombolyítsam, a nő felhívja a férfit, telefonszám a bőrönd címkéjén, cserélnék már vissza a cuccot. A dolgot fűszerezi, hogy a celeb bőröndjében van egy olyan alvómaszk, vagy szemtakaró, vagy mi a szösz, ami nagyon vicces. Én például leoltom a villanyt helyette. Igen, mert már nem félek a sötétben. Jó tudom, biztos vannak helyzetek, meg pszichék, meg szokások, meg… de visszatérve a lényegre, végül is létrejön a nagy találkozás. A celeb magabiztosan, azzal a bizonyos mosollyal, és fejrezgetéssel szólítja meg a csinos nőt, és elvárja az azonnali csodálatot, a behódolást. Nem tudván a hölgy nevét, a hölgy bőröndjében látott kávétípus nevével illeti. És lám, a csodálkozó meglepődést meg is kapja. Ugye itt most azért felismeri a celebet a nő? Javítsatok ki, ha valamit félreértettem volna. Mert azt mondja, hogy mindig azt gondoltam, hogy ön sokkal… itt a celeb azonnal arra gondol, nyilván a külsejével kapcsolatban mond valamit a nő, de ő inkább egy másik aromát szerető típusnak gondolta a férfit. Majd a szemtakarót külön átadva nem is a celeb valódi nevét említve búcsúzik, hanem természetesen a férfi bőröndjében talált aroma nevét mondva. És akkor ezen a celeb nagyon meglepődik.
Most lehet, a szemtakaró alapján mondta, hogy mindig azt gondolta, vagyis amióta kinyitotta azt a bőröndöt, és nem ismerte fel, de lehet, felismerte, csak nem jön be nála ez a felfújt hólyag. Pláne, hogy nem azt az aromát szereti, amire gondolt… vagy mit tudom én. A lényeg, hogy mindenképp celeb alázásra megy ki itt a játék, és ezt nagyon jó látni férfinak, nőnek egyaránt. Persze ettől a nők még durván azt kívánják, bárcsak az itt látható hölgy helyébe lettek volna, vagyis bárcsak megengedhetnék maguknak, hogy egy ilyen sztár mellett csak úgy elmenjenek, egyáltalán, hogy egy ilyen fazonú férfi mellett csak úgy elmenjenek, de mindenképpen jól szórakoznak e kicsiny történetek láttán.
Én is jól szórakozom. Picit vigasztal, hogy azért a celebek élete sem fenékig tejfel, még akkor sem, ha tudom, a látott jelnetek a valóságban így sohasem fordulnának elő, és tudom, a valóságban én sem fordulhatok így elő, és tudom, hogy a valóságban én egész életemben még csak a töredékét sem fogom megkeresni annak, amit ez a… ez a… piperkőc bohóc, ez a beképzelt szépfiú, ez a kikent-kifent bájgúnár ezért az egyetlen kampányért… és hogy kedvére turkálhat a jobbnál jobb nőkben (bocsánat, dúskálhat), és hogy…
Nagyon fel vagyok háborodva. Jó kis ütős sztorik ezek. És tudod mit? Hiába gazdag, neki ezek szerint nem telik olyan kávéfőzőre, ami maga darálja a kávét. Nekem olyan van. Nem vagyok rászorulva az ócska, előre megrágott zaccaitokra…
*******************************************************************************
Értékelés: 5,2/10 pont (ISTST szám)
A BRAND bevésése (Imprinting) – 3/10
A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 7/10
Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 5/10
A látvány (Scene) – 6/10
A technika (Technology) – 5/10
{mxc}