Bref reklám
*************************
Bref POWER AKTIV toalett tisztító ? 20s +++ Értékelés: 4,0/10
Igen, az örök megújulás. Az örök újjászületés. Mondhatni reneszánsz. Ez az, ami azonnal megfogja az embert. Hisz az élet sajnos véget ér egyszer, pont ezt az apró problémát nem sikerült még megoldani az emberiségnek. De sebaj, legalább amíg élünk, addig újuljunk meg újra és újra, ha egy mód van rá. Álljunk ekképpen bosszút az elkerülhetetlenen. Amiképp tesszük ezt például vécénkben is.
***************
***************
Mert ne tessék azt hinni, hogy a megújuláshoz, az újrakezdéshez, az újjászületéshez csak valami fennkölt hely és időpont felelhet meg. Nem bizony. Megtörténhet az bármely időpillanatban, és bárhol, mintegy megvilágosodásszerűen, villámcsapásként lepve meg az egyszeri élményátélőt. Szerencsére nagyon sok szorgos, dolgos ember dolgozik azon, hogy az ilyesféle élményeknek ne legyünk híjában. Őket sokszor úgy hívják, hogy termékfejlesztők. Itt persze most elmerülhetnénk azon kérdéskör filozófiai boncolgatásában, hogy egyáltalán mit nevezünk fejlettebbnek, de ettől most tekintsünk el. Az mindenesetre elmondható, hogy jelen példánkból is kiindulva egy termék akkor fejlettebb, ha kicsit másabb, mint az előző hasonló. Nem kell többet tudnia a vonatkozó területen, sőt, az a jó, ha nem tud kevesebbet, csak valamilyen szempontból legyen kicsit más. Szín, szag, forma, kiszerelés, dizájn, vagy csak egyszerűen a mellé mondott marketingkommunikációs szöveg. Na persze ez utóbbi, már ha csak ezzel tudunk szolgálni, az már nagyon gagyi. Mellékelt példánkba nem is követik el ezt a hibát.
Szemfüles olvasóinknak feltehetőleg azonnal eszébe jut, hogy csaknem két évvel ezelőtt már álltunk szemben valami teljesen hasonló izével, de ez csak a látszat. Mert micsoda különbség van a két termék között! Azért a több évi fejlesztés enyhén szólva nem múlt el nyomtalanul. Azonnal szembeötlik például, hogy míg ott sárga és kék golyócskák váltogatták egymást, itt a piros és a fehér golyók egymásutánisága kápráztatja el szemünket. De nehogy azt higgyük, csak a színek változtak. Míg abban az ősrégi világban a higiénia, a tisztítóhab, a vízkőoldás, és a csodálatos frissesség megtestesítőit tisztelhettük a golyócskákban, addig az újvilágban klóros (fehér), és parfümös (piros) tisztítógolyókkal állunk szemben. Ezek természetesen továbbra is tisztítóhabozva, és vízkőoldva teszik higiénikussá a székelő eszközt, miközben illatozva a csodálatos frissesség érzetét keltik. Szóval tényleg fényévnyi a különbség.
Maga a reklám, vagyis a láttatás módja pedig ismét a gazdag kreatív fantáziáról mesél nekünk. Hiszen a szerencsétlen ifjú hölgy, amíg nem tudta, hogy létezik ez a termék, mi több, hogy évek óta, talán évtizedek óta nem tudta, hogy létezik, addig úgy járt el, hogy hatalmas, fertőtlenítővel teli tartályokat volt kénytelen felszerelni a vécéje fölé, méghozzá egy hatalmas csavarkulcs segítségével, amelyet alig bírt el. De szerencsére ezt az avitt képet – e reklámoknál tradicionális módon – egyszerűen félretolja egy másik hölgy, teret adva így a nagyszerű újítás bemutatásának. Higiénikus tisztaság és friss illat minden öblítésnél – halljuk a mesélőt, és látjuk, amint a hölgy, aki a forradalmian új megoldások híve, ott ül a kád szélén, és nagyot szippant a lehúzott vécé által keltett illatos levegőből. Nem mondom, kétségtelenül ártalmatlanabb mintha szipuzna. Te, mi baja a feleségednek? Már fél órája nem jön ki a fürdőszobából, de már tizedszer húzza le a vécét. Nem kéne megnézned? Ne hívjunk orvost? Meg különben is az a helyzet, hogy nekem is ki kéne menni. Figyelj, ha jót akarsz, nem mész be oda. Most nem magyarázom el, de nem biztos, hogy ki tudnál jönni…
Nem... semmi, csak a fantáziám… annak nem nagyon tudok parancsolni. Egyébként ki akadna fenn, egy ilyen képi gegen? Ugye tudod, hogy igazából senki nem szerel fel a vécéjére olyan tartályokat. És ugye azt is tudod, hogy pont egymillióféle ilyen vécékellemesítő dolog van a piacon. És ugye azt is tudod, hogy éppen ezért, egy ilyen reklám legfőbb feladata egyszerűen csak a láttatás. A bevésés. Hogy amikor kalézolsz a marketben, akkor az asszociációs bázisodban ez merüljön fel először. Tudod, mint a gugliban (google) (internet) (számítógép) (elektromosság) (ipari forradalom) (kapitalizmus) (eredeti tőkefelh… ja… bocs). Szóval ott is megy a harc az első oldali megjelenésért. Szóval erre valók igazából a reklámok. Szóval…
*******************************************************************************
Értékelés: 4,0/10 pont (ISTST szám)
A BRAND bevésése (Imprinting) – 4/10
A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 3/10
Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 3/10
A látvány (Scene) – 5/10
A technika (Technology) – 5/10
{mxc}