5 1 1 1 1 1 Rating 5.00 (1 Vote)

Palmolive reklám

*************************
Palmolive Ayurituel tusfürdő ? 30s +++ Értékelés: 5,0/10
Igen, egy kreatívnak nem szabad finnyásnak lennie, sőt, tekintet nélkül saját világnézetére alkalmazkodnia a célcsoportra jellemző világszemlélethez. Vagyis használnia kell mindent, amivel a bizalomépítés oltárán áldozhat a termék vonzóbbá tétele érdekében. Na persze bizonyos erkölcsi, etikai normákat betartva. Az általa művelt, ab ovo hazudós műfajt most tekintsük normán belülinek.

***************


***************
A normát tekintve vannak egyértelműnek látszó határok természetesen, például a gyűlöletkeltő, származás szerint megkülönböztető, pornográf… illetve ez utóbbira – ha nem is a maga direkt megjelenési formájában, de egyértelmű utalásszerűen – azért láttunk példákat, tehát az ilyesmi eszközökkel operáló reklámoknak nincs helyük egy magára valamit is adó reklámműhelyben. Na jó, azért egy ici-pici zsidózás mehet néha amúgy humor szinten, amiképp a rendőrviccek is. Na meg azért lehet gyűlöletet kelteni a gonosz baktériumok, meg csótányok, meg hasmenések ellen is. Azok nem emberek. Meg ha már hazugság, akkor lehet ezózni is… jaj bocsáss meg, te lehet, hogy hívő vagy, nem akartalak megsérteni, lehet, tényleg hat a csakra, reiki, aura, ayurveda, távgerincoperálás, miegymás, és nyilván mindenekelőtt hinni kell benne, amiképp a termékben is.

És konkrét esetünkben, ugyan már miért ne tenne jót egy kis tusfürdőbe kevert indiai szantálfa, gyömbér, indiai eperfa, lótuszvirág, indiai neemfa, és pacsuli? (Te, mi az a pacsuli? Kattintás: A pacsuli (Pogostemon cablin avagy Pogostemon patchouli Pellet, avagy Pogostemon heyneanus Benth.) az árvacsalánfélék családjába tartozó büdösmenta nemzetség leghíresebb képviselője, a róla elnevezett pacsuliolaj alapanyaga. Tényleg? Régen az ócska kölnit hívtuk így.) Reklámunk pedig nagyon helyesen alkalmazza a megfelelő hívószavakat, úgymint új, ősi, ayurvédikus, rituálé, test és lélek megújulása, szentély. Tehát itt egy ősi indiai rituálét vásárolsz te meg tulajdonképpen, amelyben az ősi indiai természetgyógyászat minden tapasztalata benne rejlik, és így változtathatod át a saját fürdőszobádat egy valódi indiai szentéllyé. Mert hát, mint az mindenki számára nyilvánvaló, ami ősi és ezeréves, az nagyon titokzatos és misztikus, és ennél fogva valami nagyon valamit tud, ami nagy titok, de te most, a másik sokmillió emberrel együtt beléphetsz e titkok tárházába, és ennek segítségével nagyon sokáig élhetsz majd nagyon jó életminőségben, amint ez köztudott például az indiai átlagemberről. Na jó, ez így nincs benne a reklámban, de ilyesféle rugókat mozgat meg a kedves rétegnézőben, akinek valamiért nem tűnik fel, hogy a pont egymillió féle alternatív és természetgyógyász módszer nagymértékű elterjedése ellenére sem tűnnek el az emberiség életéből a közismert, és máig gyógyíthatatlan halálos kórok. Bezzeg, amikor valaki elkezdett kezet mosni a szülészeten, mindjárt drámaian lecsökkent a gyermekágyi lázban elhalálozott anyák száma. De ez magánügy, mármint hogy ki miben hisz, a kreatív dolga eladni a terméket, ráadásul esetünkben ezek a belekevert mindenfélék tényleg kellemesek, még akkor is, ha nem gyógyítják a rák összes fajtáját. És igenis legyen az a kissé lepattant, kétszer egy lépés lakótelepi fürdőszoba indiai szentély, benne azzal a kellemes hölggyel, és akkor mindjárt egy kis káma szútrával együtt… illetve természetesen veled anyukám, hogy mi a fenéért tudsz te ilyen halkan a hátam mögé lopakodni.

Egyébként, ha meg tetszenek nézni a vonatkozó honlapot, akkor majd el tetszenek ájulni, hogy egy ilyen tusfürdőt hányféle ízesítéssel lehet tálalni, és ehhez hányféle jódumát lehet nyomni a trópusi zuhanytól a gránátalmás sejtregenerációig. Kész kreatív kincsesbánya.

És olyan van már, hogy chilis, és persze kicsit csíp, de olyan jó, amikor lemossuk…
*******************************************************************************

Értékelés: 5,0/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 4/10
A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 4/10
Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 5/10
A látvány (Scene) – 7/10
A technika (Technology) – 5/10
{mxc}