1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

Kinder Pingui reklám

*************************
Kinder Pingui - 25s +++ Értékelés: 4,6/10
Ez a termékcsalád - úgy tűnik - nagyon meg tudja mozgatni a kreatívok fantáziáját. Igen sokféle, egymástól merőben különböző koncepciók mentén tudják megközelíteni e termék propagálásának kérdését, amint ez jelen blog több írásában is bemutatásra került. A most látható verzió is típust teremt, egy olyan sorsú embert mutat be, akivel igen nagy számban tudnak a potenciális fogyasztó nézők azonosulni. És hát nagy szám, nagy profit ugyebár?

***************


***************
Tipikus asszonysors pereg előttünk a képernyőn. Reggeli készítés kiskorú gyermekeknek, mosás, megütötte magát gyermek anyai szeretetben való fürdetése, nyúltenyésztés (na jó, ez talán nem annyira tipikus), rendrakás, mosogatás, meg ilyesmik. Szóval a fiatal nő tesz-vesz, ahogy az a sorskönyvében meg van írva, mintegy önbeteljesítő jóslatként hajtja végre e könyv előírásait. Csak ad, ad, megfelel, megfelel, önzetlenül, látszólag viszonzást nem várva tehát, mintegy az idők végeztéig. Férfi persze sehol. Igen ám, de az ilyes dolgokban jártas szakemberek jól tudják, hogy ez a folyamat mégsem tarthat örökké, előbb-utóbb valami robbanás állhat be, valamiféle radikális fordulat veszélye lebeghet egyre súlyosabb teherként a békés család feje felett. (Na ezt elteszem a kedvenc képzavaraim közé.) Ilyenkor például a segítő – jelen esetben ez a kedves fiatal anya – hirtelen áldozattá, majd úgynevezett üldözővé válhat, és a viszonzás elmaradásának kompenzációja véget mondjuk azonnal lefekszik a medencetisztító fiatalemberrel, úgyis mint bosszú.

Mi a megoldás? Hogyan kerülhető el e gyászos végkifejlet? Hogyan őrizhető meg a családi béke? Családterápiával? Pszichoterápiával? Ugyan!

„És most egy pillanat magamra” – szól ekképpen a hajszolt hölgy, és kiveszi a frigóból a maradék egy szál terméket, miután a másik kettőt a két srác már kiragadta. Még szerencse, hogy pont három darab volt otthon, se több, se kevesebb. Ja persze, majd délután jön a bevásárlás, ahogy az a sorskönyvben írva vagyon. Vagyis azért nem lesz a kedves fiatal anyából üldöző, és ennél fogva medencetisztító szakember szerető, mert van ez a nagyszerű termékünk, amelynek fogyasztása közben – amely vélhetőleg tényleg csak egy pillanatig tart – végre magával törődhet. Ez a pillanat tisztán az övé, elvehetetlenül, ez az a bizonyos szükséges magány a családban, amely nélkül a szeretet sem élhet meg, amely nélkül a személyiség összeomolhat. Nos igen, akárhogy is nézzük, igenis ez a termék képes ezen fontos családdinamikai probléma megoldására, segítségével elkerülhető a nagy összeomlás, a család idő előtti szétesése. És nem is drága tessék nézni. Nagyságrendekkel olcsóbb, mint egy pszichológus egy órája.

„Kell ennyi kényeztetés” – mondja a szlogen. És milyen igaza van. Vegyük észre a dolog tudományos jelentőségét is. Bevezetődött egyféle minimum fogalom, egyféle alapmérték, meghatározásra került az az alapegység, amely mértékben alkalmazva a módszert, az éppen elegendő a fentebb már vázolt krízishelyzetek elkerülésére. Ez az alapegység, illetve alapmennyiség az egy Kinder Pingui. Ez a mennyiség a legtöbb esetben elegendő, de a pszichiáter előírhat ennél nagyobb dózist is, ha úgy látja, hogy az adott eset ezt megkívánja. Mert láthatjuk, hogy az átlagnőnek pontosan ennyi kényeztetés elég, hiszen kimondja, hogy ennyi, és nem több kell neki. Pontosabban nyilván élvezné, ha több is lenne, mondjuk esetleg nem csak ilyen formában, hanem nem kifejezetten megehető megoldások is szóba jöhetnének, de legalább ennyi kell, hogy ne legyen nagyobb baj. És lám, adott példánkban is szinte boldogan kell fel kényeztető magányából a fiatal anya, és fogadja igen élénk gyermekei újabb „támadását”.
Szóval tudnak ezek a kreatívok. Eléd tárják a való világodat, hogy magadra ismerj, hogy felismerd a problémáid azonosságát a bemutatott modellel, és veled ellentétben, aki csak gyötrődtél idáig a megoldást hiába keresve, ők azt tálcán nyújtják át neked. Te csak fogadd el, élj vele, köszönetet sem várnak érte, mert nekik így van megírva a sorskönyvükben. Ők mások boldoggá tételére vannak ítéltetve. Önzetlenül, szeretettel.
*******************************************************************************

Értékelés: 4,6/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 5/10
A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 2/10
Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 5/10
A látvány (Scene) – 6/10
A technika (Technology) – 5/10
{mxc}