5 1 1 1 1 1 Rating 5.00 (1 Vote)

McDonald's reklám

*************************
McDonald?s Amerika csillagai ? 30s +++ Értékelés: 4,6/10
Vannak cégek, amelyeknek már nem kell strapálniuk magukat nagyon anyagilag, hogy egy igazán jó reklámot rendeljenek meg. Úgy értem, elég nekik egy nem igazán jó is. A nevük, a régóta bevezetett brand-jük gondoskodik róla, hogy az éppen felkínált újdonságaikat kipróbálják a vevők. Elég csak mintegy jelezni az újdonság létét, és máris megy a bolt. A körítés lehet akármilyen hülye.

***************


***************
Most gondoljunk bele, micsoda szabadságot adhat egy kreatívnak egy ilyen megrendelés. Figyelj, öreg, tök mindegy mit csinálsz előtte, de a vége felé halál pontosan meg kell jelennie ennek, meg ennek az üzenetnek, ennek, meg ennek a képnek. És valóban, ilyenkor bármi megteszi. Mert próbálnánk csak az értelem fényénél picit megtekinteni például a mellékelt művet.

New York 21:45. Ezt mondja a felirat. Mint az ilyen akció filmekben. Limó fordul be a sarkon, benne titkár, és fekete, terebélyes biztonsági ember, valamint egy celebcsaj ölebbel az ölében annak rendje módja szerint. Fekete izompacsirta fehér öltönyben magyaráz. „Bébi, kilibbensz a limóból, rivaldafény, klik, klik, klik, ennyi. Te vagy az este csillaga.” Na most ha ezt nem mondja el a jóember, akkor nyilván a bébinek fogalma sem lett volna, mit kell tenni, amikor a limó megáll. Vagy lehet, nyugtatja csak az ideges bébit. Na aztán a limó meg is áll egy vörös szőnyeges bejáratnál, de sehol senki. Csak egy unott portás az ajtóban. Bébi letolja a napszemüvegét és meglepetten körülnéz. Jaj, vajh hova tűnt innen a nép?

Nem kell sokáig várni a titok nyitjára. Amerika csillagai immáron nem a vörös szőnyegnél fognak megjelenni, nem ott várnak a kattogtató fotósokra, hanem a nevezett gyorséttermi lánc egységeiben. És lám ott is vannak a derék fotósok. Mondja is a mesélő bácsi, hogy várnak Amerika csillagai a McDonald’s-ban. Mert hogy így hívják az új szendvics konstrukciókat.

Végül is könnyű volt. A marketingesek kitalálták, hogy az új szendvicseket nevezzük el Amerika csillagainak. Ők a New York klasszik és a Chicago barbeque. Mindkettő természetesen 100% marhahússal. Én, ha jó célcsoporttag vagyok, akkor ismervén, hogy milyen nevű szendvicset eszek, miközben eszem, nagyon jól érzem magam, mert tudom, most a nagy Amerikában is ugyanilyet esznek. És ettől úgy is érzem magam, mintha valahol Amerikában lennék. És mint tudjuk, Amerikában lenni a legjobb a világon. És most én is úgy érzem, hogy itt, ahol most vagyok, ez itt tiszta Amerika. A nagy lehetőségek hazája. És azért érzem úgy, mert így hívják a szendvicsemet. Ja, és mert vannak ezek a nagyon értékes ajándék bögrék. És ezért nem vagyok én egy lúzer állat. És ezért, amíg ilyen szendvicset lehet kapni, én mindig ilyet veszek. Nem tudom világos most már mi az a fogyasztói insight?

Innentől kezdve pedig tényleg könnyű volt a kreatívnak. Ha Amerika csillagai a nevezett étteremláncban várnak, akkor nyilván odamegy mindenki, aki kíváncsi rájuk, és az igazi, nem szendvics külsejű csillagokat meg nem várja senki. Mert őnáluk sokkal nagyobb csillagok az új szendvicsek. Ilyen egyszerű, ilyen egyszerűen bugyuta történetecskével meg lehet oldani. Tetszik tudni. Ugyanis ez még ráadásul vicces is. Könnyed humoros. Éppen csak úgy gondolom formán. Hogy ott áll, és nincs ott senki. Mert mindenki inkább szendvicset eszik.

Én tudom, hogy a zseniális ötletek mindig meglepően egyszerűek. Az ember a homlokára csap, és azt mondja, ez akár nekem is az eszembe juthatott volna. És tudod miért vagyok én egy lúzer? Mert már évek óta csapkodom a homlokomat ezen reklámfilmecskék láttán, és mégis más keres vele milliókat.
*******************************************************************************

Értékelés: 4,6/10 pont (ISTCT szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 7/10
A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 2/10
Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 5/10
A látvány (Scene) – 4/10
A technika (Technology) – 5/10
{mxc}