Mások mondják
*****************************
K&H ? 40s
A minap találtam egy rendkívül szellemes és lényegre törő reklámfilmet az egyik videó megosztó portálon ? jútyúb.
Elsőre azt hittem, hogy ez is egy Coca Cola reklám lesz, mivel mindenki kedvence, a Mikulás volt a főszereplő eme rövidke, rendkívül eszmés filmben, hiszen ez a cég reklámozza évről évre a jó öreg piros ruhással a termékét. Persze már az elején gyanús volt, hogy miért is mutatják premier plánban, ahogy Mr. Santa Claus trónol a vécén és irtózatosan erőlködik?!
*****************************
*****************************
Pörög tovább a kép. Nocsak, nocsak, elfogyott a vécépapír. Áhhá! Megvan már, ez egy toalett papír reklám lesz. Persze, persze tudtam én, csak nem akartam már az elején lelőni a poént. Erre kedves öreg urunk elcsodálkozik, de nem esik kétségbe egy pillanatra sem, hanem rettentő jó ötlete támad és szó szoros értelmében kiugrál az illemhelyről, ami szerintem egy fene tudja hány éves, de mindenképpen 70-en túli bácsinak nem lehet túl egyszerű feladat, de ő persze annyira fitt és egészséges a maga körülbelül 150 kilogrammjával, hogy meg sem kottyan neki egy kis szökdécselés. Nos, itt már valahogy kezdtem sejteni, hogy egyik reklám tippem sem jött be, ez valami egészen más termék lesz, se nem üdítőital, se nem slozipapír. De akkor mi lehet? Gondolkozom. Nem tudom. Erre, Miklós bácsi már odaugrált egy nagy halom –valószínűleg naiv gyermekek által írt – levélhez. Megfog egyet és visszaugrabugrál a vécére. Na ennél a résznél már komolyan megbotránkoztam és mindemellett teljes mértékben elvesztettem a fonalat. Mi ez a reklám? Miről szól ez? Ki a csuda dobta ezt piacra? És egyáltalán miért adják ezt le a TV-ben?! Teljes képzavar. Milyen elmebeteg ember talál ki ilyet? És milyen céllal? Azt a terméket még nem találták fel szerintem, amivel a gyerekek szívét és lelkét össze lehet törni, de ezzel a reklámmal azt hiszem sikerült. Gondoljunk csak bele, hogy az a nem kevés kisgyerek, aki még hisz a Mikulásban mit érezhetett, mire gondolhatott, mikor megpillantotta, hogy mennyire gonosz ez a bácsi és hiába írnak neki, mert ő ilyen spórolós és nem vesz slozipapírt, inkább újrahasznosít. Viszont, ha jobban belegondolunk, akár még jó arc is lehet az öreg, mert végül is a környezetvédelem fontos dolog.
De térjünk vissza az eredeti témához, hogy mit reklámozhatnak vajon ezzel?! A rövidfilm csattanója még csak ezután következett: rövidke felirat a már elsötétült képernyőn. „Azt tervezted, hogy írsz a Mikulásnak? Vagy elmész ajándékot venni a C&A-ba?” Megmondom őszintén, én nem nevettem annyira, mint azt gondolom várta a kreatív csoport. Most tényleg eszembe jutottak azok a gyerekek, akik még ugyan olvasni nem tudnak, de előszeretettel csorgatják a nyálukat a televízió előtt. Ők csak a képet látják, amint a Mikulás bácsi megszentségteleníti az általuk írt leveleket. Jó tudom, ha nem tudnak még olvasni, akkor valószínű az írás sem megy még nekik, na de ne felejtsük el, hogy ott vannak a jól bevált módszerek, mint például az anyukák, akiket nagyon jól be lehet palizni, hogy írjanak a Télapónak. Persze, mi felnőttek már tudjuk, hogy a vén Santa nem létezik, de a gyerekek még nem. Ha valamelyik felnőtt, aki olvassa ezt a kritikát és nem tudta, hogy nincs Mikulás, attól utólagos elnézést szeretnék kérni, hogy beletapostam a lelki világába. ?
Istvánffy Flóra 13.C
{mxc}