1.7142857142857 1 1 1 1 1 Rating 1.71 (14 Votes)

Reanult reklám

*************************

Renault Clio - 30s +++ Értékelés: 6,2/10

Bizonyára megfigyelték már, hogy az autóban sokan úgy érzik magukat, mintha otthon lennének. Ez abból a szempontból nem baj, hogy kellemes, laza, görcsösség nélküli hangulatban vannak, vagyis semmi sem zavarja a vezetésre történő koncentrációt. Itt jegyzem meg, hogy ezzel szemben a nagykabátos, kalapos volánnál ülők pont az ellenkezőjéről tesznek tanúbizonyságot, ők elmentek otthonról, ezért mozgásukra különösen figyelni kell, ha úgymond preventíven akarunk vezetni.

***************


***************

Azonban a magukat a gépkocsiban otthon érzőket sokszor furcsa hiperaktivitásokra sarkalhatja ez az érzés. Például nők esetében a fürdőszoba meghosszabbításának tekinthetik a gépkocsit, és ott fejezik be sminkelési tevékenységüket. De beszélhetnék a visszapillantó segítségével történő mitesszer kinyomástól kezdve egészen a kiskorúakat sértő jelenetekig sok mindenről. A közös jellemző mindezen történésekben, hogy a szereplők megfeledkeznek az intimszférájukat körülölelő gépkocsifalak átláthatóságáról. Így válhat láthatóvá az a tevékenység is, amelyet, valljuk be, szinte mindannyian elkövettünk már a gépkocsinkban. Már persze ha van nekünk. Ez pedig az idétlen énekelgetés, idétlen testmozgásokkal követve, a rádióból éppen szóló műsorra alapozva. Ilyenkor úgy képzeljük, voltaképp igen tehetségesek vagyunk, csak hát a konkrét életünk konkrét viharai nem engedtek minket kibontakozni. Mondjuk engem tényleg. A lényeg, előadóművészetünk a gépkocsiban minden gátlás nélkül teljesedhet ki.

Nos, erre a közös élményünkre alapoz az itt látható gépkocsi reklám. De miért is rossz ez a spot?

Mindenekelőtt, mert azonnal megértettem a szituációt. Ez egy gépkocsi reklám, mert a nevezett márka jól hangsúlyozva, szépen fényképezve mutatkozik, ellentétben az egyéb, meghatározhatatlan márkájú gépkocsikkal. A csávó a jól ismert idétlenség produkálása közben húz fel egy másik autó mellé, és áll meg vele egyvonalban a piros lámpánál. A másik autóban egy idősebb úr ennél fogva önkéntelenül is behatol a csávó intim szférájába, vagyis tanúja lesz az idétlenségnek. Ettől kissé hülyének nézi csávógyereket, aki persze némileg zavarba jön ezen helyzetet konstatálva. Aztán kiderül, öreg fazon pont annak a csajnak az apja, akihez csávógyerek sietett, hogy az végre bemutassa a szüleinek, mint komoly udvarlót. Felismeri egymást csávógyerek és öregfazon, mire öregfazon szellemesen megjegyzi, legalább szép az autója. Értsd, már ha a csávó ilyen tökhülye, akkor legalább. Mert valami jót is kell látni benne, ha már egyszer a lányunk választottja. Csávógyerek sem rest, visszavág, és mivel öregfazon autója természetesen hozzá se lök az ő autójához, azt mondja, de legalább szép a lánya. Aztán a szlogen, hogy az élet csupa meglepetés, bántóan világosan utal arra, hogy a reklámozott gépkocsi is az élet meglepetéseihez tartozik, csakúgy, mint az itt ábrázolt élethelyzet. És sajnos ezt egy új autó esetében csak pozitívan lehet érteni.

Tehát ez a baj ezzel a reklámmal, nem kellet rajta töprengenem, nem jutottam új életigazságok birtokába, nem bővültek sem a fizikai, sem a biológiai ismereteim, és már néhány másodperc elteltével tudni lehetett, minek a reklámozása zajlik éppen. A viccesség mértéke sincs túladagolva, és nem tűnik nagyon izzadságszagúnak sem.

Összefoglalva tehát az ilyen reklámok ma már nem trendiek. Nincs bennük kellő mértékű fantázia például. Mondjuk jöhetett volna a fiatalember ezzel az autóval egyenesen az űrből, mondván, hogy pedig csak egy kicsit lépett oda neki, igaz, egy teljes bifiduszos joghurtot azért belekevert a benzinbe. Vagy nyomhatta volna a srác kicsit fiatalosabban, szlengesebben, hogy hali öreg, lenyúlom a lányát, nem gáz? És akkor az öreg mondhatta volna, hogy de legalább a verdád tök zsír, és akkor milyen egy poén lenne, hogy a vén fazon így beszél? Vagy indíthattunk volna valamilyen mélyebb gondolattal, hogy mondjuk az élet nem más, mint folyamatos levegővétel, nem mindegy tehát, hogy ebben milyen autó a társad. Ő is csak levegőből él, vagy valami ilyesmi.

Tényleg nagyon bosszant már, hogy nem tudok végre valamilyen jobb reklámot kifogni.

*******************************************************************************

Értékelés: 6,2/10 pont (ISTCT szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) - 6/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) - 7/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) - 5/10

A látvány (Scene) - 7/10

A technika (Technology) - 6/10

{mxc}