Rauch reklám
*************************
Rauch Happy Day gyümölcsitalok - 30s +++ Értékelés: 4,6/10
Mi az hogy valódi? Ez definíció kérdése. Nem igaz? Vagy te esetleg filozófus vagy és jobban tudod? A valódi az, amit nem álmodunk. Bár tulajdonképpen amit álmodunk, az is egy valódi álom. Na jó, de azt nem lehet megfogni. A kezeddel. A hangot sem tudod megfogni a kezeddel, mégis valódi. Na jó, akkor a valódi az, ami valódi.
***************
***************
Látom, tényleg nem vagy te egy filozófus alkat. Te talán inkább egy kreatív alkat vagy ugye? Nos ezért nem kezdek én itt neked valódiságról, képzetességről, tükrözési formákról, miegyébről (majd még gyűjtök ilyen műveltség látszatát keltő szavakat) beszélni. Inkább megkérdezném tőled - tényleg nagyon udvariasan, és nem agresszíven - hogy szerinted én hülye vagyok? Pontosabban persze hogy hülye vagyok, mert leállok ilyen reklámokon agyalni, te meg röhögsz a markodba.
De most komolyan, mert lehet, én értettem félre. Az üzenet mintha azt üzenné, dobd félre az olyan képződményeket, amelyek megtévesztésig hasonlítanak egy gyümölcsre, ne dőlj be nekik, hanem fogyaszd inkább a mi gyümölcsleveinket, mert az a valódi. Nem a gyümölcs alakú és ízű gyümölcs.
Várjál, megpróbálom még egyszer végiggondolni. Szóval fiatal anyuka még szunyókál, amikor fiatal apuka óvatosan kilopakodik a - különben eszméletlenül nagyméretű - hálóból. Aztán apuka a lakás más termeiben kinyit mindenféle tárolókat, hűtőket, és látható, hogy a kis család eszméletlen mennyiségű friss, gyönyörű gyümölccsel van feltöltve. Kvázi az édenkert földi realizációját tekinthetjük meg e szerény hajlék csarnokaiban. Majd apuka leemel a polcról egy viszonylag kezdetleges gyümölcssajtoló eszközt, és elkezd fantasztikusan szép almákból levet sajtolni. Közvetlenül az almákból levet. Te persze azt hinnéd, ennél valódibb lé nem igen létezhet. Ennél jobb sajtoló eszköz persze igen, de hát ilyen hajlék, és ilyen gyümölcs mennyiség állandó készleten tartása mellett nem telik a szegény családnak mondjuk egy egyszerűbb gyümölcscentrifugára. Persze azzal nem kellene az apukának ilyen szemmel láthatóan nagy kínok között préselnie. Ó irgalmas istenek, micsoda fájdalom, micsoda megpróbáltatás! Az anyuka és a gyerekek is elborzadva nézik e középkori véres jelenetet. A kislány még a nyuszija szemét is eltakarja. De vajon van-e megváltó megoldás?
Hát persze hogy van! Anyuka mosolyogva csettint egyet, a ház megremeg, az undorító igazi narancsokkal teli üveghenger leesik, összetörik - pusztuljon a hamis, talmi érték - és a tetőt átszakítva - kicsire nem adunk - egy gyönyörű, zöldellő gyümölcsfa esik be a lakásba. És lám minő csoda, ágain ott himbálóznak a cég most már tényleg igazian valódi, valódian igazi bedobozolt gyümölcsital termékei. És mit mond a bácsi?
Válaszd a gyümölcsöt, válaszd a természet ízét! Válaszd a valódi gyümölcs élményét!
És a gyerekek boldogan szakajtják le a fáról az italos dobozokat. Na most én nem vagyok egy biológia professzor, de ha letesznek elém egy ilyen almás italos dobozt, és mellé egy almát, majd megkérdezik, melyik nő a fán, és melyik nő a gyárban, vagyis hogy melyik a gyümölcs, és melyik a gyümölcslé, én istenuccse még városi gyerek létem ellenére is azt a gömbölyded formájút nevezném fáról szakajtottnak.
De belátom, én már nem vagyok egy mai csirke. Nem nagyon tudom követni a világ rohanó, változó forgatagát. Biztos arról van szó, ma már nem bízhatunk a gyümölcs alakú gyümölcsökben, ki tudja, miből vannak, mi van bennük, hogyan hamisították őket. De a cég termékeiben garantáltan az van, ami a dobozon látható. Azért az a valódi, és nem a másik. Persze az is lehet, ők úgy értették, azaz szerették volna ha én úgy értem, ne fáradjon a nehézkes, időt rabló, amatőr sajtolással, mi elvégezzük ezt ön helyett, beletesszük a valódi levet a dobozba. Mintha csak ön sajtolta volna.
Na jó, igazából léalma (értsd gyenge minőségű alma) sűrítményből hígítjuk vissza vizecskével, ezért a rostok, enzimek, polifenolok, aminosavak, satöbbik picit kisebb mértékben lesznek jelen, vagyis a nyers gyümölcs hasznos anyagai is hatástalanná válnak a sűrítés közben, és lehet, szerinted ez nem igazán a valódi, de hát végtére is, mi az hogy valódi?
*******************************************************************************
Értékelés: 4,6/10 pont (ISTCT szám)
A BRAND bevésése (Imprinting) - 4/10
A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) - 3/10
Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) - 2/10
A látvány (Scene) - 7/10
A technika (Technology) - 7/10
{mxc}