5 1 1 1 1 1 Rating 5.00 (1 Vote)

Saballo reklám

*************************

Saballo - 30s +++ Értékelés: 5,2/10

Tegyük fel, vannak nekem ilyen panaszaim. Húzom, halasztom az orvoshoz menést, hátha elmúlik, meg félek is kissé, nem fűlik a fogam hozzá. Aztán meglátom ezt a hirdetést. Vajon hova küld engem ez a reklám? Az orvoshoz, vagy a boltba? Ez itt a kérdés.

***************

***************

Persze mondja ő, hogy kérjem urológus tanácsát, meg hogy a kockázatokról és a mellékhatásokról stb., de vajon kérni fogom-e? Számomra sokkal kényelmesebbnek és kevésbé macerásabbnak tűnik leszaladni a patikába, és megvenni ezt az izét, elnyámmogni rajta hetekig, és ha már egyáltalán nem tudok pisilni, na akkor nincs mese, irány az orvos. Hogy te nem így viselkednél? Hogy te igenis előbb megkérdeznéd az urológust? Miről? Hogy nincs-e kifogása, ha te ezt szednéd? Tudod az urológusok, és minden más orvos is imádja, ha a beteg javasol neki gyógyszert, és ráadásul, könnyítésképpen, hogy szegény doktor ne fáradjon, még a vizsgálatra sem tart igényt. Persze ő udvariasan azt fogja mondani, hát nézze kedves Beteg úr, valószínűleg ártani nem árt, ha gondolja, próbálja meg, de talán ettől függetlenül egyeztessünk időpontot, mikor tudjuk elkezdeni vizsgálatokat? És ezt te is tudod, és ezért nem fogod felhívni az urológusodat. Már csak azért sem, mert azt is tudod, mi lesz az első mozdulata. Mész tehát a patikába és veszed a reklámozott anyagot. És ha tényleg hat? Lehet. Lehet, hogy halálodig nem lesz több panaszod, makkegészségesen fogsz meghalni. De lehet, a hatás csak látszólagos, elfed valami komolyabbat, ideig-óráig tart, vagy csak placebo hatásról van szó. Sok minden lehet, például az is, hogy e miatt a reklám miatt nem mész el orvoshoz. A prosztatarák meg örül, mert szüksége volna még egy kis időre, hogy rendesen átvehesse fölötted a hatalmat. Nos, ezért nem etikus ez a reklám. Mert gyakorlatilag lebeszél az orvos meglátogatásáról. Még akkor is, mint azt fentebb kifejtettem, ha szövegszerűen kimondja, kérd a tanácsát. Ha valakinek ilyen panaszai vannak, először nem a vonatkozó gyógyhatású készítmények áttekintésére van szüksége. EZ nem láz, vagy fejfájás, ez annál már kissé konkrétabb.

Amúgy, egy pillanatra az álságos tartalomtól eltekintve, a reklám tisztes iparos munka, homokórával, szimbolizáljuk, illetve sematikus ábrán mutatjuk be a gyenge, illetve a jó áteresztőképességet, és utalunk arra is, milyen férfias úgy vizelni, mint egy csődör, vagyis ahogy ő diszkréten és nagyon decensen kifejezi: hogy újra férfiasan, és kényelmesen peregjen az idő.

Tehát etikus, vagy nem etikus? Szerinted?

(Azt hiszem kreálok egy fórum felületet nemsokára, hátha beindul egy kis közélet így ezen a placcon is.)

******************************

Értékelés: 5,2/10 pont (ISTCT szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) - 6/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) - 510

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) - 5/10

A látvány (Scene) - 5/10

A technika (Technology) - 5/10