1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

Coca Cola reklám

*************************

coca cola logo - 30s +++ Értékelés: 4,4/10

Reklámországban mindenki boldog nemcsak a lelki szegények. Bár övék a mennyek országa, de Reklámországban a többieknek is marad éppen elég akármi, ami övék lehet a boldogsághoz. Reklámországban varázstermékek vannak mindenfelé, és igaz ugyan, hogy pénzt kell adni értük, de vagy sokkal olcsóbbak, mint a drog, vagy nem, de akkor is megéri, mert nem lehet belehalni. Vagy de, ha esetleg nem rendeltetésszerűen használod. De mindenre rá van írva, hogyan kell használni, vagy köztudott. A mennyre nem tudom, még nem láttam…

 

***************

***************

Történt pedig egyszer Reklámországban, hogy a leány, aki az apja lánya volt, nem egyedül tért haza, hanem egy ifjúval, aki vélhetően az udvarlója volt. Az apa éppen műbútor asztaloskodott, mert ez volt a szakmája vagy a hobbija. Az mindenesetre jól megmutatkozott, ez az apa egy szigorú, precíz ember, valószínűleg nem könnyen feloldódó, dolgozni kelhet a bizalma elnyeréséért. Az ifjú leány mosolyogva szaladt apja ölelő karjaiba, ám az felnézvén az ölelésből megpillantotta az ifjú ifjút. El is komolyodott kissé az arca, de az ifjú, aki meglehetősen ifjú volt még, enyhén bizonytalanul, bátortalan félmosollyal az orcáján tovább közeledett felé. Kezet fogtak, olyan félmosolyos kezet, a hangulat feszültsége ott vibrált kettőjük közt a levegőben.

Ám ekkor, hirtelen, mintegy varázsütésre, egyszer csak, hip-hop megjelent a nő, az anya, a feleség tálcával a kezében, amelyen egy csokor termék pompázott. Természetesen mind varázstermék volt, mert mindez, ha még nem említettem volna, reklámországban történt. És bár a varázstermékek önmagukban is elegek lettek volna az együtt töltött pillanatok feldobásához, azért a nő, az anya hozzátette a maga varázserejét is, ami egy olyan na apukám, légy egy kicsit kedves, hát tudod mennyire izgul a lányod pillantásban nyilvánult meg. És a hatás nem maradt el. Ahogy a varázstermék az asztalra került, azonnal felragyogott, csakúgy sugárzott belőle a boldogság energia. A mosolyok mind az ifjú, mind pedig az apa részéről őszintére változtak, és mi, a nézők, már biztosak lehettünk, az ifjú pár boldogságának útjából elgördült az utolsó akadály is, az apa.

Ugye milyen szép? Nyilván te is szeretnél Boldogságországban… akarom mondani Reklámországban élni, nem? Van egy nagyon-nagyon jó hírem! Te már ott élsz! Menj csak le szépen a közértbe, és csodák csodája meg fogod pillantani a polcon a varázsterméket! Nincs más dolgod, mint venni belőle néhány palackkal, meghívni néhány haragosodat, a feleség, az anyós is jó, ha nem túl békés a viszonyotok, egy palackot kihelyezni az asztalra, és meg fogod látni, néhány pillanaton belül csodás fény fogja elárasztani a helyiséget, a béke, a szeretet és a boldogság fénye. És ennek a fénynek a fényénél a szeretet energiája fogja beborítani a helyiségben tartózkodókat. Szeretni fogjátok egymást gyerekek. Mit szólsz?

Hogy én mit szólok? Semmit. Én csak egyszerűen elhányom magam az ilyen reklámoktól, de ez ne legyen mérvadó, nem akarom rád erőltetni a véleményemet, nem kell hogy feltétlenül egy húron pendüljünk ebben a vonatkozásban.

De egy reklámnak mindig túlzónak kell lennie, nem tudtad? Csak azért, mert az a szlogen, hogy nyiss a csodára, még nem kell úgy felfogni, hogy valóban azt gondolják, te azt gondolod, ha iszol ilyet, akkor valóban csoda történik, nem gondolod? Nincs más cél, csak láttatni a terméket gusztusosan, emlékeztetni, hogy van, és te lehet, hogy még szereted is. És ha még szomjas is vagy éppen, hát ennyi elég a megkívánáshoz. És veszel te akkor ilyet. Legalább ki a hűtőből.

Oké, de miért kell minduntalan túltolni a biciklit? Zubogjon az az ital, gyöngyözzön a pára az üveg oldalán, szomjas beduinok találjanak Cola oázist a sivatagban, mit tudom én, na de hogy a leendő após attól enyhül meg, hogy behoznak egy tálca terméket? Na ne már! Mert ha mondjuk indiánok ülnének körbe egy tüzet két különböző törzsből, és békepipa helyett egy üveg béke Colát adnának körbe, az még olyan vicceskés lenne talán, tán még nem is akadnék ki rajta, de…

Szerintem inkább akadj le erről az egészről. Ez egy reklám…

*******************************************************************************

Értékelés: 4,4/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 4/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 2/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 5/10

A látvány (Scene) – 6/10

A technika (Technology) – 5/10