5 1 1 1 1 1 Rating 5.00 (2 Votes)

LINEX reklám

*************************

Linex logo – 30s +++ Értékelés: 4,4/10

Az sosem baj, ha egy baktérium szép. Gondolom, így könnyebben belopja magát az ember szívébe, mégiscsak van arca, beszél, kommunikál és mimikál, egyszóval szerethető. Mert hiába jó baktérium valaki, ha külsőre egy olyan kukacszerű valami pusztán, nemigen tudunk vele azonosulni, nehezebben értjük világlátását, céljait. De ha antropomorfizáljuk kicsit, még ha olyan szörnyecske is, de van keze, lába, arca, akkor máris értjük az üzenetet, az üzenetét. Hát még ha csinos női alakká is manifesztálódik…

***************

***************

Jön egy üde női jelenség, szőke, kékszemű, mosolygós ragyogó fehér fogakkal, és bekopogtat hozzánk. Mi valamiféle üvegablak mögött vagyunk, azon kopogtat a légies nőalak. Azt mondja, szia! Én a bélflórád hasznos baktériuma vagyok. Értem, ez a nő tehát a beleimben van valahogy. Jó, persze, értem én, ő most megszemélyesíti az én bélflórám hasznos baktériumait, és mint ilyen kíván hozzám szólni. Ne akadjunk már fenn ezen, ősi gyakorlat ez az emberiség történelmében, gondoljunk csak az égő csipkebokorra, hogy egy nem túl távoli példával éljek. De gyermekkorunkban is hányszor, de hányszor személyesítettünk meg valakit, vagy valamit szerepjátékaink során. Vagy gondoljunk arra, mennyivel könnyebben értettünk meg dolgokat, ha a mondandót tréfás animációba, vagy érdekes történetbe ágyazták az oktatók. Az itt közlendőt se könnyű felfogni, jogos tehát, és köszönetet érdemel az alkotók ötletes segítsége.

Oké, lehet nem néznek minket ennyire hülyének, inkább csak kellemessé szerették volna tenni ezen reklám megjelenését, hogy pozitív érzések idéződjenek fel bennünk az amúgy kellemetlen emésztési zavarok bántó tüneteit ellensúlyozandó. Ennek eredményeképpen na persze hogy inkább ezt a probiotikumot fogom megvásárolni, mintsem azt, ahol a reklámban ronda kicsi férgekkel kellett beszélgetnem.

Az alkotók például ügyeltek arra is, a tudományban kevésbé járatos befogadó nehogy azt higgye, mindösszesen egyetlen jó baktérium próbálja fenntartani a rendet a beleinkben. Dehogy. Társai is vannak, akik persze mind ugyanolyanok külsőre, mint ő. Sok-sok társa van. Egy hatalmas hárem tartózkodik a beleinkben, tele gyönyörű egypetéjű ikrekkel. De sajnos az antibiotikumnak van egy kellemetlen mellékhatása is. Nem csak a kórokozókat károsíthatja, hanem bizony e gyönyörű nők sorait is jelentősen megritkíthatja. Érted, ugye? Láthatóan el is tűnik jó pár közülük. De ahol a szükség, ott a segítség. Egyszer csak megjeleni egy újabb egypetéjű iker, aki csak annyiban mutáns, hogy rá van írva a gyártó cég logója. Én pedig a LINES Forte élőflóra sejtje vagyok – mutatkozik be ekképpen. Hozzád hasonló – mondja, és tényleg. És máris egy egész osztag ilyen logós háremhölgy masírozik befelé a beleimbe. A narrátor el is magyarázza, arról van szó, hogy gondos kezekkel az én bélflórámban tanyázó baktériumtörzsekhez hasonló törzsekből válogattál ezeket a törzseket, ezért is mondta a nő, hogy hozzád hasonló vagyok. Szájba van rágva neked, mondhatni előemésztve.

Igen. Noha tudom, hogy igazából nincsenek is ilyen szép hölgyek a beleimben, ugye te se hitted el, mégis valami kellemes nyugalom árad szét bennem e világos, tiszta és szép jelenséget nézve, ami olyan szép, hogy csak igaz lehet. Nincs itt semmi baj, tessék tovább menni. De hát pont erről szól a reklámpszichológia, nem tudtad? Mégis mit vártál?

Ó semmit, csak egy normális reklámot. Persze kereshetnék célirányosan is ilyeneket, mert vannak, csak mifelénk ez egy nem jó reklámoknak való vidék, nehéz rábukkanni. Azért már volt rá precedens ezen a platformon is. Jó, értem én, mégsem lehetett adott esetben, ha már megszemélyesítünk, egy olyat mutatni, hogy derék munkás külsejű bélmunkás baktériumok a csúnya egészségtelen kakiból, szép, jól formált, homogén székletet gyúrnak, de hogy állandóan szép nőket kell összefüggésbe hoznom a beleimmel, azt már kicsit unom. Arról nem beszélve, hogy hol vannak a szép bélmunkás férfi baktériumok? Miért nem koedukált ez a csapat? Egy baktérium legyen gendersemleges kéremszépen.

Ejnye hát, itt csak egyszerű és szemléletes illusztrálása történt egy probiotikum azon tulajdonságának, hogy hasonló baktériumtörzsek nyomulnak a szerben is, mint amelyeket az antibiotikum kiirtott, tehát nagyon bio az egész, nem kell erre ennyire ráizgulni. Csakhogy ez éppen egy ilyen ráizgulós blog, ha még nem vetted volna észre, úgyhogy hagyjál…

*******************************************************************************

Értékelés: 4,4/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 3/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 3/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 6/10

A látvány (Scene) – 5/10

A technika (Technology) – 5/10