3.3 1 1 1 1 1 Rating 3.30 (10 Votes)

Kinder Pingui reklám

*************************

Kinder Pingui - 15s +++ Értékelés: 5,4/10

Ez egy ilyen tejes szerű csoki bevonatos szelet, amit hűtőben kell tartani, és a gyerekek nagyon szeretik. A klip is gyerekeknek készült, természetesen. Ők a célcsoport. A film emlékeztető, hogy nyaggassák szüleiket. Az üzenet dekódolása tehát elsősorban a gyerekekre vár. Ezért nem értettem belőle egy hangot sem, míg el nem magyarázták.

***************

***************

Ezt azért szégyellem, mert ezidáig azzal hízelegtem magamnak, képes vagyok adott esetben egy gyermeki agy őszinte nyíltságával szemlélni a világot. Hogy képes vagyok még, ha akarok, egy gyermek szemének frissességével a valóságra tekinteni. Hogy értem a szimbolikát, amit egy mai gyermek ért. Vagyis értem a mai meséket. Hát egy fenét. Úgy tűnik végképp és visszavonhatatlanul megöregedtem.

Itt van mindjárt ez a szóban forgó filmecske. Pingvin mama takarítgat hókunyhóban. Pingvin kislány érkezik és szól: mami nézd mit tanultam! Majd totyogós táncba kezd és énekel: ájsz ájsz pingvin itt egy ájsz ájsz... most megyek. Azzal kirohan. Éneklés közben egy kéz kiveszi a reklámozandó termék két példányát a frigóból. Mama kinéz az ablakon, látja, a két gyerek a terméket majszolja. Áh, már értem - szól a mama. Majd apának is mutassátok meg a táncot! Sziasztok - mondja apa a dolgozóból megjőve. Hogy is volt? - kérdezi mama. Kinder Pingui, a kedvencünk. Ennyi.

És akkor én ezt nem értettem. Például észre se vettem, hogy miközben a kislány énekelt, a pingvin kisfiú becsusszant a háttérben, és nyilvánvalóan ő vette ki az édességet a frigóból. Mert én a táncoló főalakra koncentráltam. Egyébként így dolgoznak az illuzionisták is. Előtérben elterelés, háttérben trükk. Aztán azon kezdtem filózni, mi a fenének tartanak ezek hűtőt a jég világában? Hiszen még a házuk is jégből van. Sehol egy fia nyílászáró. Így nem csoda, hogy durván nem értettem, mit ért most már a mama az ablakon kitekintve. És mi a poén abban, hogy apának is mutassátok meg? Hát persze, hogy mutassátok meg milyen szépen tudtok táncolni. Na mindegy, gondoltam én, a fő, hogy egyetek, vegyetek ilyen izét. Az jól látszik.

Aztán jött az egyik gyerekem, szépen a térdére ültetett és türelmesen elmagyarázta mi itt az ábra. Tudod apa, a pingvin kisfiú elterelte a mama figyelmét, hogy közben ő kilophassa a hűtőből a dolgot. De a mama persze rájött, ezért mondta gúnyosan, hogy majd a papának is megmutatjátok ugye ezt a táncot. De ők persze nem fogják merni. A kis rosszcsontok. És ez poén. Nem neked apa, a gyerekeknek. Az "ice ice baby" pedig egy közismert nóta. Nem neked apa, csak a lakosság kilencven százalékának. Érted?

Ja, most már igen. Vagyis a termék olyan finom, hogy mindenféle kópéságot is érdemes elkövetni érte. Tehát a film a termék kívánatosságát van hivatva emelni.

Tanulság: ne nézz olyan reklámfilmet, ami nem neked szól. Még a végén olyat veszel, ami nem neked való. Vagy föl akarsz dugni magadnak egy tampont?

******************************

Értékelés: 5,4/10 pont (ISTCT szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) - 6/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) - 5/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) - 5/10

A látvány (Scene) - 5/10

A technika (Technology) - 6/10

 

{mxc}