5 1 1 1 1 1 Rating 5.00 (1 Vote)

BMW reklám

*************************

BMW ED - 30s +++ Értékelés: 5,4/10

Aha, értem a koncepciót. Mindenféle őselem és őserő és BMW. Együtt emlegetve. Hogy olyan fílingünk legyen a BMW-ről, mint őserő és őselem. Elvégre elég patinás a márka ehhez. Mármint hogy szinte őselemként és őserőként gondoljunk rá. És ha beleülsz, érezd, őserőt és őselemet zabolázol meg. Uralkodsz felettük. Jó koncepció. De miért kell közben hülyeségeket beszélni?

***************

***************

Azt mondja hogy köszönet a szélnek, amely ha kell autóink motorját hűti, útját elterelve pedig csökken járműveink légellenállása. És amely ha nem kell fákat csavar ki tövestül, házakat tesz földdel egyenlővé, és embereket gyilkol. Ezt persze már én teszem hozzá, mert kekec vagyok. Odáig még értem, hogy autóink motorját hűti. Szélcsendben legalább a menetszél. De hogy azt is megköszönjük neki, ha nem volna, autóink sokkal könnyebben haladnának, ez már aligha tartozik a megköszönni valók tartományába. Köszönet a puskagolyónak, hogy golyóálló mellénnyel útját elterelve csökken testünk halálozási valószínűsége. Nem? Szerencsére két másodperc alatt fel se lehet fogni mi az állítás, így marad a szél - BMW "együtt emlegetési hatás".

De a gravitációnak is van miért hálálkodnunk. Köszönjük a gravitációnak, amiért nem terheli túlzottan autóink könnyű építésű motorjait. Igen, pontosan 1g-vel terheli. Volt nekem egyszer régen egy Trabantom. Most már tudom, ugyan olyan könnyű építésű motorja volt, mint ennek a vadonatúj BMW-nek. Ha hiszik ha nem, pontosan ugyanannyival terhelte a gravitáció, mint a fentebb emlegetett, és sokkal nagyobbra tartott világmárkát. Az persze lehet, hogy a világmárka motorja talán még az én egykori Trabant motoromnál is könnyebb, de mit tehet erről a gravitáció? (Nem, ne kezdj nekem itt a gravitációs gyorsulásról és a gravitációs erőről értekezni, hanem egyszerűen csak értsd a poént!)

De menjünk tovább. Köszönjük nektek, hogy segítségetekkel megalkothattuk a valaha volt leghatékonyabb és legdinamikusabb BMW-ket. Amikor ezt halljuk természetesen már nem emlékszünk az előbbi sületlenségekre, csak arra hogy szél és gravitáció. Jó esetben. És ennek az őselemnek és őserőnek köszönik most meg a konstruktőrök, hogy segítettek konstruálni. Instruálni. Menstruálni. Semmi, csak megszaladt az agyam. Nos épp ez az az asszociációs mechanizmus, amire szüksége van egy kreatívnak mondjuk például a most bemutatott megköszönő szöveg kitalálásához. Csak lazán, nem leragadva, minél szabadabban asszociálva. Gyakoroljuk.

Például így: köszönjük Thomas Mann világhírű írónak, hogy volt szíves korábban élni, mint a Kritikus, így életútja elterelésével nem terheli túlzottan utóbbi félműveltségi érzéseit. Nem tud az a nyavalyás már többet "minden értelmiségi olvasta csak én nem" művet írni. Érted már? Nem a tartalom a lényeg, hanem a Kritikus egy mondatban emlegetése Thomas Mann-al. És vegyük észre, az én mondatomnak még ráadásul értelme is volt.

******************************

Értékelés: 5,4/10 pont (ISTCT szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) - 5/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) - 3/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) - 5/10

A látvány (Scene) - 7/10

A technika (Technology) - 7/10

 

{mxc}