1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

ERSTE Bank reklám

*************************

erste logo –  higgy magadban akció – 60s +++ Értékelés: 4,2/10

Sikeres emberek mellé szegődni alapvető eszköze a reklámtípusú manipulációnak. Természetes, és magától értetődő minden olyan vivő, hordozó kihasználni akarása, amelyet, akit, akiket, sok ember ismer és sikeresnek tart. Illetve amelyek, akik ténylegesen sikeresek, de legalább híresek, esetleg hírhedtek. Tök mindegy, a sokság a lényeg. A sokak által ismertség. Persze ebben a sokaságban is lehet rétegeket célozni, nem biztos például, hogy a széles néptömegek mind opera kedvelők…

***************

***************

Vagy komolyzene kedvelők. A néprétegek. Hogy nem mindenki. Azért ismétlem, mert közben megnézted a reklámot, és elfelejtetted az utolsó mondatomat. Nem azért, mert olyan frenetikus hatással volt rád, hanem mert rövid az eszed. Szeretek így kora reggel beszólogatni, ne vedd magadra. Vagy vedd. Hidd el például, hogy te is tudsz így hinni magadban, mint az itt bemutatott fiatalember. Mert ha így lesz, megnyerheted a támogatásunkat, és jól önmegvalósíthatod magadat. És akkor gazdag és ismert leszel, illetve ha ismert is leszel, akkor lehetsz a reklámfelületünk, és így még gazdagabb leszel. Csak rajtad múlik.

Azt ugye már többször megbeszéltük, hogy a bank nem szeret minket. Ez itt piacgazdaság, a bank is profit maximalizációra törekszik. Csak ugye a tőke már régen felismerte, ugyan a gályarabokon is lehet némi profitot realizálni, de rendkívül kis hatékonysággal, és a kedves kényszermunkások vásárlóereje is kvázi a nullával egyenlő. Ezért nekünk már jó, és így lehet nekik még jobb. De hagyjuk a közgazdaságtant, bármennyire is összetett és zseniális volt fentebbi okfejtésem.

A bank tehát reklámköltségeinek egy csekélyke részét felajánlva, kvázi befektetőként ötlet versenyt hirdet mindenki számára, ahol a három győztes ötlet kb. 3 millió forint támogatást, befektetést kap a bank részéről, hogy na próbálják meg. Ha jól értem. Nincs ebben semmi rossz, lásd gályarabos okfejtés. Készítsünk tehát reklámfilmet, amelyben megmutatjuk, mit tesz, ha valaki tényleg hisz magában. Persze rengeteg tehetségtelen ember hisz magában, és valamiért, amit ők maguk soha nem fognak megérteni, inkább nevetség tárgyává lesznek, lásd például egyes tehetségkutató műsorok előválogatóit. Így válnak ők boldogtalan, sértődött emberekké. Tehát szlogenünk természetesen nem igaz, miszerint akik hisznek magukban, többet érnek el, de mondjuk szükséges feltétel. Na meg ugye reklámfilmről van szó, amiben a „nem igaz” szintén szükséges feltétel.

Kökény Tomi sikeres lett, bár ehhez a banknak édes kevés köze volt, nevezetesen semmi. De nem is ezt kell itt bemutatni, hanem hogy milyen erővel bír, ha hiszünk magunkban. Kis dokumentumfilmet készítünk tehát a sikerhez vezető útról.

Először is, már kisgyerek korunk óta. És van tehetség. Aztán hogy féltés, sok lemondás, nem mehetek veletek focizni, mert hegedülnöm kell, de ne essünk túlzásba, még elijesztjük a kedves potenciális vállalkozókat, szóval a lemondás se lemondás, ha hiszel magadban. Sok gyakorlás, sok energiabefektetés, a tehetség kitör. Jó, lehet, te nem zenében vagy tehetséges, hanem akármiben, de látod, ha hiszel magadban, siker lesz itten neked a részed. Ja, és ugye látod, hogy nem rózsadombi villanegyedből jön a sikeres ember, hanem jellegzetes, nyóckeres bérházból, de család, ismerősök, lakótársak, a nép ünnepel, hit, remény és szeretet vesz körül. Na és a közönség mosolya az megváltóvá tesz. Jaj nem, nem gondolom, hogy ezek nem őszinte gondolatok, én a filmecskéről beszélek. Igen, tudom, 1 percben nem lehet finoman kibontani egy karaktert sztereotípia, és gejl mentesen, egyszerűen nem tehetünk mást. Na jó, tehetünk, mondjuk kilépünk a reklámfilm szakmából, de akkor éhen halok, mint szupertehetséges filmrendező, ezért kell e tehetségemet most aprópénzre váltanom.

Tehát akik hisznek magukban, többet érnek el, és nekik kell egy bank, aki hisz bennük. Mert kell nekik. Jó, Tominak nem kellett, persze nyilván volt valahol számlájuk, véletlenül akár nálunk is lehetett, de ő a higgy magadban példa. Hogy hogyan kell ezt csinálni. De neked már kell, mert el tudsz indulni valami ki vállalkozással a zseniális ötletedet megvalósítandó. Jó, ehhez ez a pénz nem túl sok, de több, mint a semmi. Ezért itt most a filmecskében ne is beszéljünk összegszerűségről, a lényeg, van valamennyi összegszerűség, mert ez egy bank. A zseniális domain nevünkre, ha rámászol, megtudod a részleteket. Én például így idősebb koromban kezdtem belekóstolni az amatőr színjátszásba, szóval ha adsz 3 és fél milkát, a tízszeresét adom majd vissza a StarWars 15.-ben játszott főszereplős gázsimból. A gázsimhoz képest még így is csekélyke lesz. Tőled tanultam…

*******************************************************************************

Értékelés: 4,2/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 4/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 4/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 5/10

A látvány (Scene) – 4/10

A technika (Technology) – 4/10