4 1 1 1 1 1 Rating 4.00 (4 Votes)

Omnia reklám

*************************

Omnia - 35s +++ Értékelés: 5,4/10

Legyen egy hely, ami csak a miénk/A világ elől elbújnánk te meg én/Hol a végtelen időt megállítanánk/Csak szállnánk az álmok után

Most nyújtanám feléd/A pillanat miénk/Csak tölts nekem egy korty/Jókedvet és mosolyt

***************

***************

A költő itt, vagyis az első négy sorban, kifejezi egy jobb világ iránti vágyát. Valamilyen tehermentes ingatlanra gondol talán, ahol ő meg az ő szerelme elbújhatnak az egész világ elől, persze szimbolikusan értve. És ahol megállíthatnák az időt valahogy. Ezt is szimbolikusan kell érteni, mert nyilván a szerelmüket akarná végteleníteni így, tehát művészileg így kifejezve. Ezzel megvalósulna az álma, az álmuk, illetve mégsem egészen, mert csak szállnának utána. Ezt még nem egészen értem tanárnő kérem, már a múltórán sem értettem, amikor eltetszett magyarázni a tanárnőnek. Ja, igen a második négy sor már utal a kávéra, mint folyadékra, mert töltésről beszél a költő, ami itt egy kortyra vonatkozik. Kvázi itt a boldogságot személyesíti meg a költő, amit a kávé szimbolizál, amit a nő nyújt a férfi felé. És a pillanat az övék, mert a kávét egy pillanat alatt meg lehet inni, de legalább egy pillanatra boldogok voltak, és ezt a kávénak köszönhetik. Ezért kéri a nő, hogy töltsön neki egy kortyot az ő szerelme, igaz, aztán a képen látjuk, hogy mégis ő tölt az ő szerelmének. És jókedvet és mosolyt tölt ezzel szinte az ő szerelmének.

Most elmondanám, most kitérnék a képi megfogalmazásra is. Először van ez a férfi, aki számítógépezik és kap egy esemest, hogy kész a kávé. De már akkor mosolyog, mielőtt jön az üzenet, mert tudja, hogy mindjárt kész a kávé. Már előre boldog. Aztán átmegy a konyhába, jó nagy konyha, nem szegények ezek, és nézgél körbe, mert nem tudja hol kész a kávé. Csak meglátja a nyitott kávés zacskót, beleszagol, és ez nagyon jó neki. Finom illat van benne. Ez egy jó kávé, ez van itt ezzel kifejezve, meg látjuk is, ahogy a kávészemek gusztusosan pörkölődnek. Persze ez valahol máshol van, nem a konyhában. Ez mintegy gondolatban felidéződik a szagra neki. Aztán talál egy nyilat a kávéfőzőn felfelé mutatva, ami bohókásan szerelmesen jópofa egy dolog. Megy föl ezért. Közben áttűnik megint egy-két kávés kép, mert már szinte csak ez lebeg neki a homlokterében. Kávészemek, meg csöppen kávé. Fönt, tetőteraszon szerelme már várja, kezében ezüstösen fénylő kávéskanna, nem forró, bírja fogni. Mosolyog nagyon, kétértelműen. Erotikusan is, meg kávésan is. Töltés van, és ivás aztán. Látjuk a panorámát, ott van Budapest, a Bazilika tornyai is látszódnak. De nincsenek ám egyedül. A Parlament felé, egy másik tetőteraszon egy másik szerelmespár egy másik kávét iszik, izé, akarom mondani biztos ugyanezt, mert csak ez a kávé tud nekik is egy olyan helyet csinálni, ami csak az övék. És ez nagyon jóleső érzés, hogy a világ elől mások is el tudnak bújni, nem csak te, meg én.

A mű nagyon himnikusan, de vidáman van elénekelve és mutatva is, és a szlogennel zárul, mint ahogy szoktak ezzel üzenni, mit kell megvenni. A szlogen egy olyan rövid csattanós dolog, ami nagyon kifejez, és beleragad az agyunkba lényegileg. Itt például megtudjuk, hogy a perceknek ízük van, de csak az értékeseknek. Persze csak úgy átvitt értelemben, mert itt ez azt fejezi ki, hogy elsősorban az íz nyomja rá a bélyegét ezekre a percekre, és attól lesznek értékesek. Már negyven éve értékesek. Vagyis már a szocializmusban is volt már nekünk ilyen ízünk, és ezzel azt fejezi ki a költő, hogy már a szocializmusban is voltak értékek. És ez azért fontos, hogy a reklámkritikus bácsi ne legyen olyan depi, hogy az ő fiatalsága szart se ért, mert az ott telt benne ebben a szocializmusban. Csak az a baj, hogy a reklámkritikus bácsi már akkor sem kávézott, mert oda gyökeredzik neki a magas vérnyomása régre bele a szocializmusba. Csajozott inkább ezért helyette.

******************************

Értékelés: 5,4/10 pont (ISTCT szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) - 4/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) - 4/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) - 5/10

A látvány (Scene) - 7/10

A technika (Technology) - 7/10

 

{mxc}