Szallas.hu reklám
*************************
– 25s +++ Értékelés: 4,0/10
Igen, én megértem, illetve szakmailag nyilván így helyes, hogy egy reklámkampány megpróbál valamiféle ikonikus jelet bevésni a kedves potenciális fogyasztó lelkébe, amelyből aztán közismert szófordulat, szólás, szimbólum, esetleg közhely lesz, és így kitörölhetetlenné válik az emberiség tudatából. Szerencsés esetben még a hozzákapcsolt terméket, termékcsoportot sem felejtik el idővel. Ideális esetben, mint a nagy költők egy-egy sora, úgy éghet be a tudatokba a jól kitalált kép és/vagy szlogen, már ha jól dolgoztak a kreatívok. Mert mint tudjuk, dolgozni csak pontosan, szépen, ahogy a kreatív megy az égen, stb, stb…
***************
***************
Nos, ilyen babérokra tör nyilvánvalóan a vasalós Darabos úr is, pontosabban a kettőjük, mármint Darabos úr és a vasaló dichotómiája, mint szimbólum, már hogy ilyesféle álműveltséggel fejezzem ki magam. A szimbólum forrásával itt foglalkoztunk, és szerintem több mint valószínű, a jövőben lépten, nyomon találkozni fogunk a közbeszédben az olyasféle hasonlatokkal, mint például megoldotta, mint vasalós Darabos a kávéfőzést, mi több, a gordiuszi megoldás szófordulat helyett is egyre inkább a darabosvasalói megoldás fog elterjedni. Érthető tehát a reklámalkotók törekvése ebbe az irányba.
Manapság nehéz eldönteni, egy reklám a gyerekekhez szól-e vajon, vagy inkább vicceskedni próbál felnőtteknek. Szerintem, ha ezt nehéz eldönteni, akkor az a reklám infantilis, degenerált, és abszolút nem gyerekeknek való, hanem infantilis, degenerált felnőtteknek. Ennek egyik szép példáját látjuk itt is, ahol a kedves alkotók annyira jónak, átütőnek, szellemesnek találták a vasalós spotot, hogy immáron elégnek érzik a vasaló jelzésértékű felvillantását is ahhoz, hogy a kedves rétegnéző azonnal a vonatkozó honlapon kezdjen szállás után kutakodni, még ha nem is akar most elmenni sehová sem. Ja, és közben azonnali hatállyal elkezdjen fetrengeni a röhögéstől.
Légy okos, mint Darabos! Ez a szlogen. Tudjátok gyerekek? Legyetek olyan okosak, mint Darabos bácsi, aki a vasalón főzi a kávét, mert lett vasaló a szállodában, mert ő azt mondta. Azóta erről híres. Legyetek ti is ilyen okosak, és meglátjátok, minden kívánságotok teljesülni fog. Ezen üzenetet hangsúlyozandó, most Darabos urat rajzolt környezetbe helyezték az alkotók, emígyen illusztrálva viccesen gyermekien a mondandót. Darabos úr maga nem rajzolt figura, ő ugyanaz a valós karakter, akit már megismerhettünk a vasalós kaland során. Most egyedül képviseli a családot (talán már elfogyott a keret a többi művész kifizetésére), és hát valljuk be, a többiekre nincs is szükség, úgyis szemmel láthatóan hülyének nézték a családfőt a vasalós eredetiben. Most ők csak egy vicces rajzolt kép a falon. Szóval ott áll Darabos úr a kép közepén hülyének öltözve, ahogy megszoktuk, mellette az asztalon odarajzolva az ikonikus vasalóval, és a narrátor bácsi elmondja, mit kell tudni róla. Például, hogy Darabos úr okos, így a vonatkozó honlapon foglal szállást. Érted, ugye? Ha okos vagy kisfiam, és nem buta, és ugye nem vagy buta, te kis butuska, akkor te is így teszel, ahogy ez a kitűnő elmével megáldott bácsi. Nézd csak, mennyi emlék van a falon a Darabos család utazásait felidézve! És hogy ne feledd, honnan indult mindez, Darabos úr fotelje mellé is oda van rajzolva az a bizonyos ikonikus vasaló. Nyilván a nagy kaland óta Darabos úr nem tud megválni tőle, már jóban-rosszban együtt vannak, amíg az ásó, kapa és a nagyharang el nem választja őket. És nézd csak! Darabos út elutazik, jól érzi magát, és ráadásul még spórol is. Ilyen egyszerű. Naná, hisz nem viszi magával a családját. Őket nem látjuk, még odarajzolva sem. Tényleg megcsappanhattak a pénzforrások. Légy olyan, mint Darabos úr! Hagyd a családod a fenébe, tökre sokat fogsz spórolni. És az a kupon eső, te! Hát ez egy kincsesbánya. Ez az egész az. Illetve várjál csak! Lehet, azon a csúzdán, amely abba a medencébe vezet, ahol a cápa úszik (elpusztulok), mégiscsak a fia csúszik lefelé? Akkor talán mégse hagyta otthon a családját. Csak ők vonattal jöttek, ugyanis Darabos úr egyedül ült a kocsiban.
Na ilyen a jó reklám! Elgondolkodtat. Rejtélyeket dob fel, hogy megoldhasd. És közben természetesen jól megjegyzed, minek az apropóján is kezdtél te bele a rejtvényfejtésbe. No persze. Ahogy ezt az egészet Móricka elképzeli. Pedig ezek szerint működik. Megfizették a vasalós reklámkampányt. Tetszett a megrendelőnek. Mi pedig le vagyunk szarva. Ennyike…
*******************************************************************************
Értékelés: 3,6/10 pont (ISTST szám)
A BRAND bevésése (Imprinting) – 3/10
A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 2/10
Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 5/10
A látvány (Scene) – 3/10
A technika (Technology) – 5/10