Milyen alapon?

Olvasóink értékelése: 0 / 5

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív
 

Hogy jövök én ahhoz, hogy egy szakma produktumait laikusként kritizálgassam? Nem vagyok se kritikus, se esztéta, se bölcsész, se újságíró. És még reklámszakember sem.

De én vagyok a célcsoport. A dolog rajtam csattan. Én nézem, hallgatom, olvasom. És, hogy úgy mondjam, többé-kevésbé "manipulálódok".

Na most az ember nem szereti, pontosabban fogalmazva én biztosan nem, ha úgy befolyásolják, hogy nem is tud róla. Pedig lépten-nyomon ez történik, vélhetően csak igen kis százalékát tudjuk a befolyásoló tényezőknek tudatosítani. Persze tudom, egy társadalmi viszonyrendszerben ez elkerülhetetlen és szükségszerű, mondhatni másképp emberi személyiségünk "nem is jönne létre", de azért felnőttként már szeretnénk, ha életünk zegzugos, és néha igen sötét folyosóit egyre több valóban önálló döntésünk trófeája díszítené.

Ezért ha valamiféle motiváció gerjed bennünk, ha erős késztetést érzünk valamely aktivitásra, tegyük fel a kérdést, mennyire sajátunk e gerjedelem forrása? Vajon önálló, józan, saját érdekünket érvényesítő döntést készülünk-e hozni, vagy befolyásoltatva, valaki más érdekét helyezzük nem tudatosan előtérbe?

A fogyasztói társadalmakban tipikus területe a befolyásolt indíttatás keletkezésének a fogyasztás, a vásárlás, az áru birtokba vétele iránti késztetés. A befolyásolás egyik tipikus eszköze pedig a reklám. Miért ne próbáljam hát meg egyszerű fogyasztóként, célcsoportként tetten érni a manipuláció pillanatát, és aszerint értékelni a reklámot, mint árucikket, miszerint e tettenérés nehéz volt-e, vagy könnyű? Ha nehéz volt, vagyis hatására tényleg kedvet kaptam az adott termék fogyasztására, vagy legalább felkeltette őszinte érdeklődésemet a termék iránt, akkor e reklámtermék jónak mondható. Ha nem, nem. Ilyen egyszerű.

Felállítok hát egy laikus szempontrendszert, és jöhetnek a reklámok. Elképzelhető, a szakemberek mulatságosnak fogják találni. És?

Ki van most itt?

Oldalainkat jelenleg 30 vendég és 0 tag böngészi

Kubik-Rubik Joomla! Extensions

Utolsó hozzászólások

  • Gusztustalan Zsolt sörözik
    Stéger László Károly 08.08.2018 11:53
    Sajnálom a Soproniakat , hogy ilyen szeméttel hozzák össze Őket , mint ez a " reklám " Mostanában ...

    Bövebben...

     
  • Nehogymá unatkozzá...
    Sandor 01.08.2018 01:20
    Egyet értekaz előttem szólóval. ( A cikkszerzővel) Eddig is voltak bugyuta, 60-as iq-hoz ...

    Bövebben...

     
  • Az összetartó elixír
    Eszter Kádár 16.07.2018 15:05
    Tóth Ildikó - színésznő

    Bövebben...

     
  • CBA Saga
    Radó Pál 13.06.2018 00:12
    Hozzászóltam, leírtam, de ki lettem dobva az utolsó soroknál! Meglátásom szerint érdekes és jó a ...

    Bövebben...

     
  • Darabos vasaló
    Radó Pál 12.06.2018 22:55
    A reklám, mint megjelenés elemzése, hellyel közzel fedi az "élmény" átélésének kritikáját, de az ...

    Bövebben...

Olvasottsági sorrend az elmúlt félévben

Olvasottsági sorrend 2008 február 9 óta

És még ezek is:

Forgalom - különböző IP címekről

4.png0.png1.png9.png2.png4.png
Ma183
Tegnap409
Ezen a héten2434
Ebben a hónapban8048
2014.10.25 óta401924

Látogató infó

  • IP: 54.224.220.72
  • Böngésző: Unknown
  • Verzió:
  • Operációs rendszer: Unknown

Itt és most

2
Online

2018. augusztus 18. szombat, 10:53

És még ezek is: