1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

Topjoy Vitamin reklám

*************************

TOPJOY LOGO Topjoy Vitamin ital – 30s +++ Értékelés: 4,4/10

Aztán vannak azok a reklámok, amelyek első kétharmad részében biztosan nem találod ki, mit promotálnak. Megkülönböztetendők azoktól a reklámoktól, amelyek ugyanezen szakaszában azért jó eséllyel találgathatsz a reklámozandó termék mibenlétéről. Ott sem könnyű, de itt teljességgel lehetetlen. Pontosabban nagyon kicsi az esélye. Vagyis ez az a típus, ahol olyan rohadt kíváncsi leszel, mi fog ebből kisülni, hogy bombaként csapódik be aztán a megfejtés, és így jól bevésődik majd. Szerintük…

***************

***************

Te tudtad, hogy vannak olyan színek, mint Hajnali Barackszín, Lázadó Bézs, Mámoros Rózsaszín, Felhőtlen Fukszia? Mert én nem. Mondjuk igazán nagy hiányát eddig nem éreztem ennek a tudásnak, hisz végtelen az emberiség azon tudásainak száma, mit soha nem fogunk megismerni személyes véges életünk során, hát még azon tudásoké, amelyeket ég az emberiség sem ismer. Megjegyezném, azon tudások száma is igen nagy, amelyek hiányát viszont igenis érzem, és amelyeket két csoportra lehet osztani megszerezhetőségük alapján, úgymint az általam megszerezhető, illetve megszerezhetetlen csoportba. Az utóbbiba tartozik pl. a kopoltyúval történő légzés képessége a víz alatt, az előbbibe… várjál… hol is vagyok? Ja igen, reklámkritika. Elkalandoztam. Jelzem, legalább volt hová. Sok embernek még ez sincs. Nagy a pofám mi?

Szóval ezek a színek, mint itt megtudtam, bőrszínek. Úgy indulunk ebben a filmben, hogy különböző helyzetekben lévő emberek arcbőrszíneit azonosítjuk és azt mondjuk jó 17 másodperc elmúltával, hogy bőröd minden árnyalata gyönyörű. Tiszta sor, arckrém reklám lesz ebből, bárki megmondja. Ráadásul alul feliratok kezdik felsorolni, melyik vitamin hogyan tesz jót a bőrünknek. Nyilván ezeket mind tartalmazza a reklámozott arckrém. Azt is mondja a narrátor hölgy, azért gyönyörű a bőröd minden árnyalata, mert megmutatja, ki vagy te. Tehát például a Lázadó Bézs mögött valamilyen lázadó karaktert kell keresnünk, amilyen például a lány a tömegközlekedési eszközön, akinek majdnem kopaszra van nyírva a haja. Ő egy olyan lázadó, kissé extravagáns fajta szemlátomást. És ez tökre lejött már az arcbőr színéből is. Vagy a Hajnali Barackszínű nőről is azonnal meg tudod mondani ezen arcbőrszín információ birtokában, ő egy kisgyermekes anyuka. A Felhőtlen Fukszia színű nőknek meg mindig születésnapjuk van.

Lehet, én az agyviharzós értekezleten a „megmutatja ki vagy te” mondat helyett a „megmutatja hogy érzed magad” verziót javasoltam volna, ha mertem volna szembe menni a főnök javaslatával. És különben is, az előző verziót is lehet a pillanatnyi állapotra értelmezni, hogy ugyebár ki vagy te éppen most? Ki vagy e? Vagy nem vagy ki, hanem éppen jól vagy. Illetve ha jól vagy, akkor ki vagy? Az extravagáns csaj, ha jól van, akkor Lázadó Bézs színű, onnan lehet tudni, ő egy lázadó nő, aki éppen jól van. Ugye most jól értelmeztem a szöveget főnök? Jaj de jó, akkor elnézést az előbbi megszólalásomért.

Na most érkeztünk el a lényeghez, ahol megtudjuk, egy fenét van itt szó valamiféle arckrémről, sokkal inkább egy italról, amolyan vitamin italról, ami mindenféle gyümölcsökből készült, és tartalmazza ezeket a bőrjavító vitaminokat. Ezek a vitaminok nyilván úgy általában is jó, ha vannak, az arcbőr kiemelése gondolom marketing szempontból jó ötlet, hisz végül is sehol nem mondják, ez csak az arcbőrre jó, csak mutatják. Mindig általában bőrről beszélnek. Hát tehetnek ők arról, mivel a képeken kivétel nélkül az arcbőr van megjelölve, én elkezdtem valamiféle arckrémről vizionálni 20 hosszú másodperen keresztül? Most mit mutassanak? A feneküket? A hónaljukat? Ha nem tudnád, az arc a lélek tükre… az a szem… mindegy, a lényeg, az arc mégiscsak az ember arca… mindegy, szóval az arc a legmarkánsabban minket jellemző, megmutató, meghatározó, érzelmi állapotunkat kifejező testfelületünk, ezért e választás. Világos?

Értem. Nem arcra kenni, meginni. Nem krém, ital. És akkor lesz ilyen karaktert jelző színű az arcunk. A bőrünk. És akkor egyrészt mi is megtudjuk kik vagyunk, és mások is leolvashatják rólunk, ha megtanulják ezeket a kódokat. És tök jó mindenféle piackutatáshoz is, mert akiknek a bőre egyik kategóriába sem sorolható, azok nem isznak ilyen italt. Hogy most nagyon vicces vagyok, azt hiszem? Nem tehetek róla, de azért valahogy ebből a szempontból én is egy hálás célcsoport vagyok… csak más célból…céllal…

*******************************************************************************

Értékelés: 4,4/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 3/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 2/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 5/10

A látvány (Scene) – 6/10

A technika (Technology) – 6/10