1.2941176470588 1 1 1 1 1 Rating 1.29 (17 Votes)

Media Markt reklám

*************************
Media Markt karácsonyi reklám ? 30s +++ Értékelés: 4,0/10
Amikor úgymond beragad a szlogen. Vagyis amikor már azt hiszik a marketing szakemberek, hogy a szlogen már szinte brand-dé változott, tehát nyugodtan bevethető, önmagában megáll, és fennen hirdeti a cég nagyszerűségét. Szépen hangzó, könnyen megjegyezhető, emelkedett stílusú, már formailag is tetszetős, egyszóval frappáns. Mint például ez: Mert hülye azért nem vagyok!

***************


***************
Hogy mi van? – kérdezhetné a ma született csecsemő, akinek ugyebár minden szlogen új. Persze ő nem tudja, ezen szlogent mi éveken keresztül tanultuk, és immáron mintegy beépült az asszociációs bázisunkba olyannyira, hogy a hülye szó már lassan kivonul a pejoráló kifejezéseink tárházából. A hülyéről nekünk, nem ma született csecsemőknek, egyszerűen ez a cég jut az eszünkbe. És ráadásul pozitívan. Ide kell jönni, ha azt akarjuk, ne nézzenek minket hülyének. Ha máshová megyünk – mint ahogy azt bizonyára te is tapasztaltad – csak azért nem vagyunk egyedül az adott boltban, mert a többiek rajtunk csodálkozni jönnek be, és hogy azt kérdezhessék: ön hülye?
De nézzük, mit kínál a konkrét reklámunk a ragyogó szlogen megjelenése előtt. Ez itt egy karácsonyi reklám. Tulajdonképpen nem mai darab, de olyan jól sikerült ezek szerint, hogy kár volna egy újra pénzt kidobni.
Karácsony van, épp az ajándékok kibontogatásának ideje. Pontosabban apuka, meg a kisöcsi már kibontotta, és ekkor te azonnal megállapíthatod valamiféle éles Sherlock Holmes-i logikával, hogy ez a család minden bizonnyal nagyon távol lakhat minden civilizációtól, vagy esetleg övék a gondnoki lakás a süketek intézetében. Nevezzük őket egyszerűen Vasideg családnak. Apuka veri a dobot, a kissrác éktelen hamisan trombitál. Anyuka élvezi. Kacarászik. A kislány bontogatja a csomagját, kibontja, nem tudjuk, mi van benne, (valami fényképezőgép?) de nem hangszer az biztos. De nem is kell neki ilyesmi, ugyanis innentől kezdve magas, éles hangon folyamatos sikításba kezd. Anyuka kacarászik. „A felejthetetlen pillanatokért! Vásároljon karácsonyi ajándékot a Media Markt-ban” Ezt mondja az alámondó bácsi.
Na most több lehetőség van:
Egy. A kedves kreatívok valóban így képzelik el a felejthetetlen pillanatokat, és ha ilyet akarsz, akkor a szükséges kellékek itt megvásárolhatók. Nem másutt, mert hülye azért nem vagy.
Kettő. Viccelnek a kreatív bácsik. Eltúlozzák, hisz mindenki látja, hogy ezt esetleg ki lehet bírni egy bizonyos ideig – na nem addig, mint a lélegzet visszatartást –, de utána fel kell mászni a falra, és akkor átjön, hogy ez humor. De akár még ezek a dolgok is itt megvásárolhatók. Nem másutt, mert hülye azért nem vagy.
Három. Ez egy antireklám. A szlogennel együtt ugyebár. Mert hogy sok plázában csak egy ilyen nagy műszaki bolt van, és akkor a környékről – reklám ide, reklám oda – mindenki odamegy. És túl sokan vannak. Hát meg kell ritkítani őket. Nosza, itt ez az antireklám nekik. Hasadjon szét a fejük már akkor is, ha erre a cégre gondolnak. És messze menekülsz te is, egy másik műszaki boltba, mert hülye azért nem vagy.
Igen, ez egy úgynevezett kellemetlen reklám. Még akkor is, ha rájössz, ez itt voltaképp humor a javából. Na persze arcizmod se rezdül, csak rájössz, hogy ők annak szánták. Nem tudom, te hogy vagy vele, nekem nem nagyon jön be az úgynevezett destruáló humor, nem szeretem látni, ahogy a gyönyörű tortával hasra esnek, ahogy a nekem soha nem lesz ilyen autóm, lakásom, hajóm gajra megy, és nem szeretem, ha egy szituációba való beleképzelés, igaz, csak egy pillanatnyi, de kellemetlen érzést okoz. De mondom, ez én vagyok, te ettől még nyugodtan röhöghetsz egy jót ezen a hülye családon, és elmerenghetsz azon az ellentmondáson, hogy ezek pont ott vásárolták a cuccaikat, ahova a szlogen szerint csak olyan emberek járnak, akik azért nem hülyék.
Tudod pajtás, én tudom, hogy senki sem, pontosabban az átlag rétegnéző biztosan nem bontja ki egy ilyen rövidke kis reklám minden árnyalatát, csak én szórakozom azzal, hogy mindenféle butaságot bányászok ki ezekből. De már ne haragudj, csak nem fogok elmenni miden bárgyúság mellett. Mert hülye azért nem vagyok…
*******************************************************************************
Értékelés: 4,0/10 pont (ISTST szám)
A BRAND bevésése (Imprinting) – 5/10
A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 3/10
Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 4/10
A látvány (Scene) – 4/10
A technika (Technology) – 4/10
{mxc}