5 of 5 (1 Vote)

Oscillococcinum reklám

*************************
Oscillococcinum influenza elleni szer ? 20s +++ Értékelés: 3,2/10
Homeopaták most egy kicsit ne figyeljenek ide. Ugyanis itt épp az látható, mennyire tök mindegy, hogy a reklámozott termékről szóló állítás igaz-e, vagy sem. Úgy értem a reklámfilm megítélése szempontjából. Végül is a kreatívnak nem az a feladata, hogy megítélje, mondjuk egy varázspálca működik-e. Hanem be kell mutatnia azt, amit a gyártó állít. Ez a feladat.

***************

***************
Tehát ha én azt mondom, figyelj, ezt a varázspálcát szeretnénk forgalmazni, légy szíves holnapra egy jó kis storyboard-al előállni, akkor neked, mint kreatívnak holnapra elő kell állnod egy jó kis storyboard-al, még akkor is, ha az egész előző éjszakát azzal töltötted, hogy megpróbáltál varázsolni az eszközzel, de sikertelenül. Nem a te dolgod. Jól is néznénk ki, ha minden reklámozandót előbb kipróbálnál, hogy tényleg az történik, amit állítanak róla. Majd pont be fogod szedni az összes gyógyszert, majd pont kimosol a világ összes mosóporával, majd pont megkóstolsz minden levesport, majd pont megnézel minden tévécsatornát, majd pont…

És majd pont neked kell ellenőrizni, hogy ha a pézsmakacsa májának és szívének átszűrt kivonatát némi rázogatással egybekötve felhígítjuk vízzel 10 a 400-adikon szorosára [egyes után 400 nulla], és az így kapott „oldatból” egy-két cseppet rácsepegtetünk egy cukorgolyócskára, akkor az így kapott „gyógyszer” hatékony lesz influenza ellen. Mert hogy így készül a most reklámozott termék. Szóval ez nem a te dolgod. Te neked az a dolgod, hogy úgy tartsd vissza a röhögésedet, hogy arra a pénzmennyiségre gondolsz, amit a megrendelő ki fog fizetni a produktumod után. Sőt! Tessék neki segíteni egy picit a hazugságban! Tessék rátenni még egy lapáttal!

Ugyanis az interneten fellelhető hivatalos ismertető pusztán csak annyit állít, hogy „alkalmazáskor segít enyhíteni az influenza tüneteit”, és hogy „amennyiben a tünetek 3 napon túl is fennállnak, és javulás nem következik be, forduljon orvosához”. Persze te tudod, hogy egy normál influenza egy normál embernél három napon belül általában már enyhülni szokott kvázi anélkül, hogy orvos hozzányúlna, és ha nem, akkor orvoshoz kell menni, és ezért teneked továbbra is vissza kell tartanod a röhögésedet, és azt kell mondanod, hogy nem hogy enyhülnek a tünetek, de egyenesen fütyülhetsz az influenzára! Vagyis gyógyszer beszed, és volt, nincs influenza.

A konkrét filmecskében ezt úgy oldotta meg kreatívunk, hogy utazik anyuka, kisfia, meg egy srác a metrón, és az anyukának, meg a gyermekének egy-egy üveggömb van a fején. Nem, nem fulladnak meg, mert az egy szimbolikus védőburok, kvázi azt a kacsamájas gyógyszer vonja köréjük. Jön is egy bácsi, akinek nincs gömbje, csak influenzája, és összetüsszenti az egész környéket a gömbtelen fiatalemberrel együtt. A fiatalember erre azonmód influenzás lesz, miközben az anyuka és a kisfia csak szelíden mosolyognak a bajuszuk alatt. Aztán amikor az öregúr már elment, az anyuka azonnal ad a fiatalembernek a kacsamájasból (az öreg már öreg ugyanis, dögöljön meg), és lám, a fiatalember fejére is nő egy üvegbúra. És így, amikor jön az influenzás öreg néni, és ott haldoklik közöttük, ők csak szelíden mosolyognak összekacsintva, fütyülnek is, kvázi fütyülnek az influenzára és ezek szerint fütyülnek arra is, hogy az öreg nyanya ott szenved ki a szemük láttára. Ő nem kap a kacsa szívéből. Szép, humánus reklám.

Egyébként az ismertetőből kiderül az is, hogy csodák csodája a gyógyszernek csak annyi mellékhatása van, mint egy natúr cukorgolyócskának, vagyis például cukorbetegeknek vigyázni kell vele, de az autóvezetők nyugodtan szedhetik. Ja, és valahogy nem lehet túladagolni. Illetve lehet, megpróbálhatsz bevenni belőle egy kilót, de akkor a tünetek pont olyanok lesznek, mintha megettél volna mondjuk egy kiló kristálycukrot.
Most mit szólsz, hol tart már a tudomány?
*******************************************************************************

Értékelés: 3,2/10 pont (ISTCT szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 5/10
A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 3/10
Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 0/10
A látvány (Scene) – 4/10
A technika (Technology) – 4/10