1 1 1 1 1 1 Rating 1.00 (1 Vote)

MKB reklám

*************************

MKB Trezor Trió - 40s +++ Értékelés: 4,6/10

Egy banki termék reklámozásánál komoly dilemmaként merülhet fel, vajon a termék lényegéről próbáljunk-e valamit mondani, vagy inkább hagyjuk ezt a fenébe, és fecsegjünk az általános jóról, amiben ügyfelünk részesülhet, ha termékünket választja. Utóbbi esetben úgynevezett reklámfilozófiai, vagyis advertista mű készül többnyire.

***************


***************

Esetünkben, mint látjuk, az utóbbi eset forog fent. Persze alaposan megfontoltuk, hogyan lehetne valami igazán termék-specifikust, azaz, ha jó a termékünk, valami igazán egyedit, a piacon más hasonló terméktől valóban megkülönböztetőt mondani, de aztán a főnöknek megfájdult az esze, vagyis a feje, és törölte az egész ez irányú koncepciót. Mert hogyan is lehetne harminc-negyven másodpercben megfogalmazni mondjuk azt, hogy "mindenkinek ajánljuk, aki megtakarítással rendelkezik, mivel a számlák középtávon már adóelőnyt biztosítanak, és amennyiben Ön valamilyen okból kifolyólag felmondja a szerződést a kedvezményes adózás igénybe vételére jogosító időszak elérése előtt, a fizetendő adó mértéke ebben az esetben megegyezik a kamatjövedelem után fizetendő adó, illetve az ellenőrzött tőkepiaci ügyletekből származó jövedelem után fizetendő adó mértékével".

A Jocó persze próbálkozott, hogy a "minél tovább leköti, hozamadója akár nulla is lehet" egyszerűségét talán még a főnök úr is... bocsánat, talán még a főnök úr anyósa is megérti, de a főnök akkorra már döntött. És ha valamiben, hát ebben a főnök úr nagyon következetes. Mert hogy ő futball bíráskodik is harmadosztályban hétvégenként, és ki látott már olyat, hogy egy bíró visszavonta a pályán a döntését, ha már egyszer meghozta. A Jocó picit még akadékoskodott a foci és a reklámszakma közötti némely különbségekre hivatkozva, de van a főnöknek egy olyan pillantása, szóval van neki. Pedig a Jocó már ki is gondolta, hogy volna a hozamadó, egy olyan nagy Gulliverszerű figura, és akkor le volna kötve, mint a Gulliver a törpék országában, és akkor a törpekirály mondaná, hogy na most ki a nulla te hulla... de a főnöknek van egy olyan pillantása. Tehát marad az advertizmus.

Az élet folyamatos változás. Milyen igaz. Kétszer nem léphetünk ugyanabba az életbe. És látjuk is, ahogy az előtérben ülő, álló harmincas-negyvenes férfi mögött gyors montázsban folyamatosan változnak az élethelyzetek.

A jövő sokszor kiszámíthatatlan. Jaj! Tényleg! Mi lesz akkor most velünk?

Azonban történjen bármi, mindannyian szeretünk nyugodtak lenni afelől, hogy jövőbeli terveink úgy alakulnak, ahogy azt előre elképzeltük. Ez így is van. Történjen bármi, például ha jövőbeli terveink nem alakulhatnak úgy, ahogy előre elképzeltük, akkor is szeretünk biztosak lenni abban, hogy jövőbeli terveink úgy alakulnak, ahogy azt előre elképzeltük. Ez elintézhető, ha tudunk utazni az időben előre-hátra, vagy varázslók vagyunk és más ehhez hasonló. Ja, és még egy lehetőség, ha igénybe vesszük nevezett bank megtakarítási termékeit. Ebben az esetben ugyanis nyugodt hátterünk lesz a gyarapodáshoz, mert többet hozhatunk ki megtakarításainkból. És ha ez így van, akkor könnyen belátható, hogy tényleg bármi történhet - vagy itt csak valami anyagi természetű átmeneti bizonytalanságról volna szó?

Tudod, mit felejtesz el? Hogy a pénz világában, a pénz tényleg bármi. Akár meg is dögölhetsz a sok pénz hiánya miatt, mert nem tudsz megfizetni valami spéci orvosit, illetve akár tényleg nyugodtan megdögölhetsz, ha van pénz, a család biztonságban élhet tovább. Picit talán sírni fognak utánad, de valszeg (ez trendi nem?) nem sokáig. Ugye?

Tehát a főnök úrnak igenis igaza van, általános filozófiai megfogalmazásokkal ráébresztjük a potenciális ügyfelet élete egzisztenciális bizonytalanságaira, majd közöljük, hogy na pont erre van nekünk egy jó megoldásunk. Hogy minden banki reklám ezt teszi, és akkor miért pont a miénkbe nézne be az ügyfél?

Mert a mi filmünk olyan jópofa, ahogy úgy tulajdonképpen gyorsan váltakozó állóképekből van összerakva az egész, és ezzel mintegy negyven másodpercbe belezsúfoltunk szinte minden élethelyzetet amire a legtöbb ember sajátjaként ráismerhet, és ez annyira de tökre zseniális, ahogy művészileg katartikusan kiragadja az ügyfelet a hétköznapi? vagyis nem kiragadja, hanem inkább megragadja és mintegy a grabancánál fogva behajítja a bankunk ügyfélterébe, és ezért?

És ezért én inkább moziba megyek, nem a hülye bankodba.

*******************************************************************************

Értékelés: 4,6/10 pont (ISTCT szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) - 2/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) - 4/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) - 4/10

A látvány (Scene) - 7/10

A technika (Technology) - 6/10

{mxc}