2 1 1 1 1 1 Rating 2.00 (8 Votes)

Pannon djuice reklám

**********************************

djuice SMART csomag -30 +++ Értékelés: 4,8/10

Ha unod a pofám, beszéljünk inkább telefonon. Egyáltalán, mivel ilyen kedvező az alábbi ajánlat, sokkal inkább megéri telefonon beszélgetnünk, mint személyesen. Gondolj bele, mennyi vesződséggel és kiadással jár felkeresnünk egymást, hogy aztán bámuljuk a másik mitesszereit és szagoljuk bűzös leheletét. Sokkal esztétikusabb és higiénikusabb a telefon. Nekem ezt üzente ez a reklám.

***************


***************

Hogy én enyhén szólva nem vagyok tipikus célcsoport? Lehet, bevallom, én még azt sem tudtam, mi az a djuice. Azt hittem egy üdítőital. A fiatalok világosítottak fel, hogy valami telefonnal kapcsolatos díjcsomag. Hogy melyik társaságé, azt nem tudta az adott fiatal, mert ő nem azt használja. Én persze tudtam a reklámból, hogy melyiké, csak azt nem tudtam meg továbbra sem, hogy mi az a djuice? Pontosabban azt most már megértettem, hogy ez ennek a csomagnak a neve, de hogy miért éppen djuice és ez honnan jött nekik, esetleg ez miért egy beszélő név és mit beszél az rejtély.

Hanem ami leginkább megragadott a fentebb idézett munkában, az a mélységes szakadék, ami a valós szükséglet bemutatásának célszerűsége, és a megvalósult remekmű e szempont szerinti célszerűsége között tátong. Olyan, mintha az alkotókat egyáltalán nem érdekelné, mi a reklámozandó, egyszerűen csak a már fiókban tárolt jó geg-gombjaikhoz óhajtják varrni az adott reklámkabátot.

Te képzeld, baromi jó poén, mondjuk megy a két csaj, barátnők persze, szóval mennek a parkban, vagy a téren, mindegy, és akkor ott a srácok fociznak egy olyan ketrecben, tudod, amilyenek szoktak lenni ilyen helyeken, és akkor kipattan a labda, erre az egyik csaj tökre profin elkezd vele dekázgatni meg zsonglőrködni, a másik csaj persze teljesen paff lesz, és akkor a zsonglőr csaj sarokkal visszarúgja a srácoknak a labdát, és mennek tovább a csajok aztán. Ez telefonba lesz jó, mert lám ezt sem tudtad a barátnődről, és ezt majd jól meg lehet beszélni telefonon.

Ez így ahogy van átmegy, leforgatják, megvalósítják, nagy pénzt érte betakarítják. A beszélő lelkes-fiatalos hanghordozással el is mondja, hogy "még a saját barátodról sem tudhatsz mindent." Gondosan ügyelünk persze, nehogy barátnőt mondjunk, vagyis nehogy leszűkítsük a célcsoportot. Aztán jön az ajánlat, hogyan tudhatnak meg olcsón (szerintük) többet egymásról. Legfőképpen úgy tehát, ha az adott díjcsomag felhasználásával telefonálnak.

Az meg durván nem tűnik fel senkinek az alkotó folyamat során, hogy a két barátnő továbbra is egymás mellett sétálva folytatja az útját a megelőző közös élmény után, vagyis első pillantásra nem tűnik túl célszerűnek ebben a helyzetben a telefonos kommunikáció. Persze lehet, a meglepett barátnő a megdöbbenéstől elnémult, és csak otthon fog magához térni, ekkor füléhez kapja majd a djuice csomagot, és beszélnek, beszélnek percenként tíz forintért az idők végeztéig boldogan.

Te most azt hiszed, mi ezt nem gondoltuk végig. Itt arról van szó, hogy érte az egyik csajt egy nagy meglepi. Ezek a fiatalok pedig nagyon dumálósak. Vagyis rohadtul pletykásak. Ez az élmény feszíti ezt a fiatalt, és nagyon sok mindenkivel akarja majd megbeszélni. De hát nem rohangálhat el mindenkihez, hanem telefonál. Ezt el kell mondanom Liának, Diának, Zsuzsának, Mancinak, Jucinak, apám f...nak. És kész. Tessék kicsit komplexebben megközelíteni a témát.

Ja. Bocsánat, hogy reklámnézés közben nem gondolkodom elég komplexen. Ugyanis ahogy lefut az első gondolatsor lassan forgó agyamban, miszerint mi a lónak telefonálnának, ha egyszer egymás mellett mennek, már ott a következő reklám. Azt pedig nem tehetem meg azzal az alkotógárdával, hogy teljesen kihagyom értékes filmjük befogadását, mert még mindig az előző darab komplexitásának kibontásával foglalkozom.

Szerény, együgyű ember vagyok én.

******************************

Értékelés: 4,8/10 pont (ISTCT szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) - 4/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) - 3/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) - 4/10

A látvány (Scene) - 7/10

A technika (Technology) - 6/10

{mxc}