1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

Gyermelyi reklám

*************************

gyermelyi logo – 45s +++ Értékelés: 4,0/10

Szerintem minden reklámügynökség legféltettebb kincse a szlogenkatalógus. Egy nagy könyv, vagy valamilyen elektronikus adathordozó, vagy felhő, ahol a szlogengyűjteményüket őrzik. Biztos van az ipari kémkedésnek egy szlogenkém szakága is azzal a feladattal, hogy más reklámügynökségektől lopjanak el szlogeneket, akár egész szlogen gyűjteményeket is. Már készül a megfelelő törvényhely, amely majd meghatározza, mivel lehet e bűncselekmény elkövetőit fenyegetni.

***************

***************

Bélám menj le a szlogenraktárba, hozzál fel egyet. De előtte porold le, allergiás vagyok a poratkákra. Megvan? Mi az? „A kiváló minőséget szavak nélkül is felismerjük”. Aha. És mit jelent? Nem mintha érdekelne, csak úgy kíváncsiságból. Hát hogy a jó minőséget ránézésre is felismerjük, nem kell magyarázni. Marhaság. Épp ez a csalók legősibb fegyvere, a megtévesztés, valamit jól kinézővé tenni, de belül teljesen rohadt. De mindegy is, ott volt a raktárban, ezt fogjuk használni. Mi is a következő reklámozandó? Ez a tésztás cég a tésztájával. Aha. A tésztát is fel lehet ismerni ránézésre, hogy jó minőségű-e? Fingom sincs főnök, gondolom, ha szép sárga, akkor jóminőségű. És ha tojásnélküli? Akkor is szép sárga? Ne tegyen fel nekem keresztkérdéseket a főnökasszony, ez volt a raktárban a következő szlogen, én csak felhoztam, ahogy tetszett kívánni. Jól van, ne parázz Béla, nem eszlek meg, azt te csak szeretnéd. Na majd ráhajtunk erre a szavak nélküliségre. Jó lesz ez. Ötlet? Hát főnök azt hiszem ez adja magát. Nem önt, bocsánat, úgy értem a szavak nélküliségből következik. Mi következik a szavak nélküliségből Bélám? Hát hogy majd jól nem beszél senki, csak mutogat. Aha. Mutogatnak, mert ők is jó minőségűek, és ezért szavak nélkül is megértik egymást. Némák szegények. Marhaság. Dehogy marhaság főnök, nem némák, csak olyan viccességesre vesszük a figurát. De hát nem arról volt szó, hogy a tészta jóminőségű és ezért nem kell dicsőíteni, meg elmagyarázni, miért jóminőségű, hisz ránézésre is látszik, hogy szép sárga. Nem látszik főnök, mert ön mondta az előbb, van tojásnélküli is, és a tészták különben sem tudnak beszélni. Ne zavarj össze Béla, az embereknek nem kell beszélni arról, hogy a tészta jó minőségű, mert ránézésre látszik, hogy szép sárga. És az emberek már csak azért sem fognak erről beszélni, mert némák. Némán fogják elmondani jelbeszéddel, hogy miért jóminőségű egy tészta, ha szép sárga. Aha. Egész jó. De főnök, nem arról fognak beszélni, mert az így nem lenne vicces, meg nem biztos, hogy lejönne a kedves rétegnézőnek, hogy amit mutogatnak, azt jelenti, ez egy jóminőségű tészta, mert szép sárga, De nem sárga főnök, maga mondta, lehet tojásnélküli is, az meg talán nem annyira sárga, nem tudom, lehet, hogy fehér, ráadásul most vannak ezek a színezet tészták, spenótos, meg minden, fekete, de azzal mostanában vigyázni kell, mert rasszizmus. De akkor miről fognak beszélni a szép sárga emberek… illetve bocsesz, szóval az emberek, és hol és kik is lesznek ők? Vevők lesznek főnök, kitaláltam, vevők lesznek ők, és azt fogják elmutogatni, mit szeretnének venni. Hát tésztát, nem? Na jó, de milyen fajtát, az nem mindegy, és ezt fogják elmutogatni, és az nagyon jópofa lesz. Na de Béla, nem kéne valamelyest ragaszkodnunk a szlogenhez, ha már egyszer ezt hozta fel a raktárból? Miszerint a jó minőséget lehet szavak nélkül is felismerni? De főnök, ez egy ilyen vicces hangsúlyozása a szavak nélküliségnek, értsd voltaképp eláll a szavuk a minőségtől, a lélegzetük is elakad, csak mutogatni tudnak, de az is elég, a bácsi rögtön érti, hogy például a hölgy mintha cérnát fűzne be és akkor cérnametélt kell neki, tehát nem direkt kell ezt értelmezni. De Bélám, akkor ugye az sem gond, hogy egy becsomagolt száraztésztáról kurvára nem lehet felismerni szavak nélkül, vagy szavakkal sem, hogy milyen minőségű, igaz? A tészta próbája az evés, na meg az élelmiszervizsgáló labor, igaz? Igaz, de ez volt a következő szlogen a sorban főnök, tudja mi a protokollunk, ugye? Persze, persze csak ugratom Béla, olyan jó nézni ahogy ugrik, ahogy úgy elsápad, mert félti a bónuszt, tök vicces. De azért még egyet hadd kérdezzek Bélám, nézem itt ezt a sztoryboardot, amit nagyon dicséretesen már előkészített, mégis mit csinál az öreg fószer ott a tükörrel a kezében? Tudja, ahol a kamera felemelkedik a kerékpáron függő tojásos szatyor fölé, és akkor meglátjuk az embert a portálon keresztül csinálni valamit. Tulajdonképpen az érdekelne, ez mennyire erősíti az üzenetet te Béla? A bajuszát egyeli főnök csipesszel, hogy szép legyen, mondhatni minőségi, egy minőségi boltos kívül, belül. Aha. És akkor majd nem kell magát dicsőíteni szavakkal, mert azt szavak nélkül is mindenki láthatja. Istenem, mekkora marhaság ez az egész, szinte szégyellem majd eltenni érte azt a sok pénzt!

*******************************************************************************

Értékelés: 4,0/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 3/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 2/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 6/10

A látvány (Scene) – 5/10

A technika (Technology) – 4/10