OTP reklám
*************************
– 45s +++ Értékelés: 4,4/10
Új kampányhoz új szlogen kell éneklik a híres operettben, és ez így igaz, hát hogy nézne ki egy új kampány a régi szlogennel, akkor az még a régi kampány volna, nem? És akkor van most ez a „következő lépés” szlogenünk, illetve kampányunk, amely ugye már a szlogennel üzen valamit, hisz ettől szlogen a szlogen. Legalább annyit, hogy most erről lesz szó, ezt tárgyaljuk meg, és ez olyan téma, ami minden bizonnyal számodra is létfontosságú konzekvenciák levonását engedi majd meg. Máris megvan a figyelemfelkeltés. Gondolod te…
***************
***************
Ja. Hát ki ne gondolkodott volna azon, mi is legyen a következő lépés? Sokféle következő lépés lehetséges, kicsi és nagy egyaránt. Nota bene minden lépésünk egy következő lépés, hisz nem lehetne következő, ha nem lett volna egy előző, és hát lépni kell, nem állhatunk meg. Nem állhatom meg, hogy ne jelezzem, megint mennyire távolról indítunk, ami, mint tudjuk, magában hordozza a soha oda nem érés veszélyét. Kimondottan magabiztos, hogy ne mondjam nagyarcú, öntelt hirdetőnek kell lenni ahhoz, hogy távolról indíthassunk, hisz nem kell már egy brand bevezetésével kínlódnunk, mi több, az emberek egy jelentős része, akármit csinálunk is, (akármit csinálnak is) nálunk ügyfél és kész.
„A következő lépés. Neked mi az?” Ezt kérdezi tőlem a reklám eleje. Köszönöm kedves kérdésed, megtisztelsz a tegezéssel, hisz te vagy a fiatalabb, de úgy mégis, mi közöd hozzá? Ja, nyilván azért tegezel, mert ez egy fiataloknak szóló reklám, és ugye nekem már pl. nincs túl sok következő lépésem. Ja, nem, van benne idős néni, bácsi is. Akkor meg minek tegezel, tán együtt lestük a dagadt Marit a közfürdőben? Paraszt! Oké, asszertív leszek, bocs. Szóval, hogy mi az én következő lépésem? Na persze, nem várod meg a választ amolyan ócska riporterhez hasonlóan, hanem azonnal belekezdesz a találgatásokba. Hátha bejön valamelyik. Hátha beletalálsz, mint a jósnő vagy az asztrológus. Persze minél általánosabb vagy, annál nagyobb a merítésed a célcsoportból. Például valamit elkezdeni, vagy befejezni. Nyilván, mindig ezt tesszük. Befejezzük a porszívózást, és elkezdjük az egyesített fizikai világmodell elmélete alapjainak lerakását. Ja, hogy te itt azért pontosítasz képileg, egyetemet elkezdeni, kapcsolatból kilépni. Tényleg. Például. És megint a végtelen lehetőségek által felmentett fantázia diadalmaskodik. Nem kell ide nagy ötlet. Nem kell ide valami frappáns szellemesség. Igen. Elkezdjük az egyetemet, szakítunk a párunkkal, mint következő lépés. Azért következő tetszik tudni, mert előtte gimibe jártunk, és együtt voltunk a párunkkal. Nagyon tipikus.
Ó, a legyőzni a régi félelmet az már jobb, abba már bele lehet képzelni egy szép romantikus történetet, hogy a bácsi már csak így megöregedve merte a nénit, az ő régi és voltaképp egyetlen szerelmét táncra kérni, pedig mindkettőjük háta mögött már egy hosszú… ja, bocs. Ugye mindannyian tudnánk folytatni? De hát ezért jó, nem? Most hatott ránk. Kritérium. Kérdés, hogyan? Nekem klisé, émelyítő, de hát vagyok én egy tipikus célcsoport? Nem.
Igen, megtanulni valami újat, igen, az egy jó következő lépés lehet, meg felelősséget vállalni egy életért, meg elmenni remetének, vagy apácának… ja, ez nincs benne. Mindegy. Ez utóbbi kettő amúgy se múlna pénzügyeken. Mert ha esetleg azon múlna a következő lépésed, akkor mit ad isten, éppen egy pénzügyi cég vagyunk, akik hirdetünk itten. Persze ez egy véletlen egybeesés, nem ez a fő célunk, hogy aztán eladhassunk neked valamit, csak beszélünk neked az életről, hogy milyen fontos a következő lépésed, a következő döntésed, hogy az legyen felelősségteljes. Most ez a mi táradalmi felelősségvállalásunk, most bevállaltuk ennek a hirdetését, lehetnénk akár egy gumiipari cég is, de most mi vagyunk az ügyeletesek tetszik tudni, és csak ezért említjük, hogy ha egészen véletlenül az ön…. ja, a kövér Mari… szóval ha egészen véletlenül a te következő lépésed valamilyen módon pénzügyeken múlna, akkor szerencséd van, mert épp mi, egy bank vagyunk ügyeletesek az általános közérzetjavító hirdetések frontján, szóval ez esetben akkor ön… maga… te… tenmagad tudjad, mi azért élünk, azért fejlesztünk és azért dolgozunk, hogy megkönnyítsük a mindennapjaidat, hogy több választási lehetőséged legyen, és hogy úgy léphess előre az életben, ahogy te szeretnéd. Semmi másért. Főleg nem profitért. Az csak álca. Különben kiutálnának minket a konkurensek erről a piacról, és akkor te jótevő nélkül maradnál, egyedül lennél, mint az ujjam…
*******************************************************************************
Értékelés: 4,4/10 pont (ISTST szám)
A BRAND bevésése (Imprinting) – 4/10
A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 3/10
Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 5/10
A látvány (Scene) – 5/10
A technika (Technology) – 5/10