1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

Tampax reklám

*************************

Tampax Logo PEARL Compak – 20s +++ Értékelés: 4,0/10

Továbbra sem szeretem nézni, amikor szép nőkhöz biológiai létünk „árnyoldalaival” kapcsolatos képeket kell társítanom, azaz amikor felhívják a figyelmem, jusson eszedbe, isten e gyönyörű teremtményei is bizony produkálnak olyan dolgokat, amelyek vonatkozásában magad sem érted, isten miért cseszett ki velünk ezen fiziológiai folyamatok ránk terhelésével, hisz erről mi igazán nem tehetünk. Most hanyagoljuk azt a kisebbséget, akik pont erre gerjednek… vagy nem tudom… lehet, én vagyok ennyire régimódi?

***************

***************

Tudom, e reklámot nem az én szemeimnek szánták, akkor minek nézem? Azért nézem, mert valamiért pont egy ilyen blogot írogatok már több, mint 10 éve, és ez is egy reklám. Tök hülye vagyok. Na jó, oké. Akkor most képzeld el, neked kéne reklámot eszkábálnod erre a termékre. Mégis milyen ötleteid volnának?

Mit tudom én. Tampont a tampon boltból, oszt jónapot. Semmi élőkép, csak animáció, húzd ki, és a helyére pattan. És akkor mindenki úgy képzeli el a helyet ahogy akarja. Vagy nem képzeli el egyáltalán, mert ha nő, akkor erre nincs is szüksége, pontosan tudja miről van szó. Ha meg férfi, akkor – ha véletlenül a nagyfilm szünetében mégis meglátja ezt a reklámot – semmilyen abúzust nem szenved el.

De ezt sajnos nem lehet. Nem lehet egy mai reklámban csak ennyivel beérni. Mert nincs benne a felhőtlen boldogság és a megváltás mozzanata. Mert mivel mással is lehetne meggyőzni egy kedves potenciális vásárlót, mint ezekkel? Majd pont azért fogja megvenni a terméket, mert belátja, ezt tényleg érdemes kipróbálni, mert ez tényleg, de tényleg egy újdonság. Ez egy szerencsés pillanat e terméktípus életében ez a húzd ki, és a helyére pattan. Mondom én, aki valamiért még ehhez hasonlót sem használt soha életében, és vélhetőleg nem is fog… illetve, ha nem is teljesen ehhez hasonlót… na mindegy, most nem rólam van szó, különben is, nekem soha nem lesz rá szükségem, fogadjunk. Tehát boldogság, és megváltás. Igaz, minden eddigi nyomorult tamponféleség reklámja ezzel jött. De ez valahogy nem tűnik fel senkinek. És nyilván a kedves befogadót ez nem is érdekli, csak azt nézi – ha nézi – hogy mi maga a termék, és hogy kipróbálná-e?

Jesszasz! Rájöttem! Ezt a reklámalkotók is tudják! Csak azok nem tudják, akiknek a reklámot el kell adni, mert nekik, a vevőknek úgy kell tenniük, mintha értenének hozzá, hisz éppen megvesznek valamit horribilis áron, de ők egészen biztosan nem tudják, hogy a körítés, itt pl. a szép csaj jó seggel a biciklin (fogadjunk, hogy a felvételen nem volt benne tampon) senkit nem érdekel a célközönségből, ez csak a megrendelő átverését szolgálja. De tényleg olyan lendületes, fiatalosan vidám, és igen, a kamera mozgatás, meg a fények azok fénylenek, meg minden, ugye Jenő, ezt meg kell venni, profi munka. Ez MOTIONFIT technológia. Érted Jenő? A motion az mozgás, a fit, meg hogy fitten áll. Tehát hogy mozgás közben is bennmarad. Na fizesd ki őket, ne lamentálj. És a szöveg… te Jenő…

„Éld az életed, menstruáció ide, vagy oda.” Úgy érti, mintha nem menstruálnál, mert ezzel a termékkel benned, semmi sem állíthat meg, hisz gyengéden illeszkedik az alakodhoz, egyébként pont úgy, mint ahogy azt a megelőző 20 tampon verzióról is állítottuk. De ez most tényleg.

„Megtehetsz bármit, hiszen nem érzel semmit.” Ez tetszik. Milyen szép lenne egy olyan termék, amit ha használok, nem érzek semmit. És lehetne szabályozni, épen mit nem szeretnék érezni. Fájdalmat, érzelmet, ízt, bármit. Itt persze nyilván magáról a tamponról van szó, azt nem érzed, hogy benned van. Attól még meglesznek a görcseid, a hisztis hangulatod, a letargiád, vagy ami szokott neked ilyenkor lenni, de egy reklámban tudod, boldognak kell mutatkozni. Mint itt a kerékpáros csaj, aki bizsuval seftel a kerékpárja titkos rekeszéből az utcán. Észrevetted? Megnéztem megint kockáról kockára a kérdéses részt. És most már biztos vagyok benne, ez az amatőr megrendelő átverésére szolgál. Senki más, főleg a célközönség nem tudja értelmezni ezt a részt, annál is kevésbé, mert észre sem veszi. Az egész reklám 20 másodpercig tart, ez a jelent mintegy 3 másodperc, ha sokat mondok. De lehet vele szédíteni a pénzeszsák megrendelőt, tudják, úgy gondoltuk, szimpi lesz ez a fiatal csaj a fiataloknak, mert saját készítésű iparművészeti ékszer remekeket árul egy vásáron, ahol nincs is saját standja még, hanem a kerékpárját akasztja fel a falra, és a vázon van egy kinyitható doboz, az maga a stand. Ezért lesz olyan ütős ez a reklám, nagyon átmegy majd a fiataloknak, ők pont ilyenek, tudnak azonosulni. Veszik majd a tampont, mint a cukrot. És a megrendelő nem fogja tudni, a cukor már nem trendi, az egy fehér gyilkos, mint tudjuk, és megveszi a szarotokat. Ügyes…

*******************************************************************************

Értékelés: 4,0/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 3/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 2/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 6/10

A látvány (Scene) – 4/10

A technika (Technology) – 5/10