1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

PROVIDENT reklám

*************************
PROVIDENT kisösszegű kölcsön ? 30s +++ Értékelés: 4,0/10
Most nem azért, de tényleg, szóval azért írok megint erről a kampányról, mert egyszerűen szeretem nézni, ahogy az alapötlet körül csak úgy viharzanak az ?alötletek?. Szinte látom magam előtt, ahogy újabb és újabb munkatárs dugja be a fejét a főnök irodájába, és mondja: és ahhoz mit szól főnök, hogy de jó ötlet volt a mosógép, a mosóteknő már nagyon eresztett?

***************


***************
Jó, ne izgulj, nem fogok minden egyes darabjáról írni e sorozatnak, csak még ezt az egyet engedd meg lécci lécci lécci (de utálom ezt a közhelyet is). (Akkor minek írod le?) (Mert ezzel is mintegy kikarikifigurázom… megint zárójelezel?) (Skizofrén vagy?) (Ja, bocsesz.) (Egyébként ezt a bocseszt is utálom…)
Egy idősebb, mondhatni békebeli szaki készülődik uzsonnázni a barátságos kis műhelyében, a háttérben álló rádióból amolyan nyugdíjas zene szól lágyan. Bontogatja a kockás konyharuhába, vagy mibe csomagolt ennivalót, és lám, egy szív alakú szendvics kerül elő belőle. Tudják, olyasféle, amit azokban az összenyomós szendvicssütőkben lehet készíteni. Úgy látszik, van szív alakú betét is. A bácsi maga elé emeli a szendvicset, ellágyulva nézi, hiszen még egy luk is van a közepén, igaz, csak az egyik oldalán, de hát akkor is, ez a seb minden bizonnyal a szerelem nyila által üttetett. Az én kedves, szerető feleségem. Még ennyi év után is talál rá módot, hogy minden pillanatban emlékeztessen örök szerelmünkre. Ez persze így explicite nincs benne a reklámban, ez a te agyadban fut át a látottak hatására néhány másodperc alatt. Ellentétben a bácsival, akinek az agyán ennél sokkal több is átfut. Először az, hogy jó ötlet volt a sütő, hiszen hogyan is készülhetett volna el máskülönben ez a szerelmi bizonyíték, majd rögtön ezután – szinte hasonló érzelmi intenzitással – a bankkal kapcsolatos döntés dicsérete, hiszen hogyan is lett volna pénz máskülönben erre a fantasztikus masinára. Tehát az alkotók itt is betartják azt a nagyon fontos alapszabályt, hogy a reklámozandó termékkel kapcsolatos érzelmi állapot mindig legyen összemérhető az élet igazán nagy dolgaival kapcsolatos érzelmi állapotokkal. Tök mindegy, hogy füldugóról, vagy levesporról van-e szó.
Nos, ezek után jön a termékismertető, miszerint hívjuk ezt a bankot, és nyolc, azaz 8 másodpercen belül személyesen beszélhetünk ügyintézőjükkel. Illetve pardon, bocsánat, vagy ha foglalt, visszahívnak engem. Vagyis tényleg nyolc másodpercen belül. Vagy nem.
És akkor van itt kérem még egy slusszpoén is. Nekem ez úgy jött át, hogy a kedves férj is gondol ám szerelemmel a kedves feleségére. Úgy bizony. És ezt szintén a bank jótéteményén keresztül juttatja kifejezésre. Mert ül a kedves feleség (bár ő elég fiatalnak látszik, lehet, a lánya inkább?) egy irodában, és ő is bontogatja az uzsonnás, vagy ebédes csomagját. Valami szalvétát teker le egy hatalmas sült libacombról. Mert hogy a férfi ugyebár tekintélyes, macsósan nagy húsdarabot süt, az asszonyka meg szelíd szívecskét.  Helyesen kell dolgozni a sztereotípiákkal. Az asszonyka gusztussal nézegeti, forgatja a kezében a férje nagy húsdarabját. Én egy kicsit elgondolkoztam, hogy nekem is kéne ilyen univerzális sütő, amelyben lehet olyan összenyomós szendvicset is, meg nem összenyomós libacombot is sütni. Biztos van ilyen, csak én nem figyelek. Illetve mit is beszélek, nyilván vettek ilyet is, olyat is. Futja a futamidőből bőven.
Hát persze hogy az irigység beszél belőlem. Hiszen ha már egyszer megvan a koncepció, akkor még az olyan gyenge-közepes fantáziával megáldott emberek is, mint én, bőséggel szórhatják a gyenge-közepes ötleteket, amelyek mindegyike milliókat ér, hisz ki nézi ezt akkor, mikor a kampány már meg van véve. Nem igaz? Bár azt hiszem, valamiben mégiscsak nagyon gyenge lehetek, hiszen valahogy mégsem én dugom be a fejem a főnök irodájába, és jövök a következő milliós gyenge-közepes ötletemmel, hogy főnök, és az milyen lenne, hogy de jó ötlet volt ez az alsónadrág, eddig mindig úgy becsíptem a tökömet a cipzárral…
*******************************************************************************
Értékelés: 4,0/10 pont (ISTST szám)
A BRAND bevésése (Imprinting) – 3/10
A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 3/10
Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 5/10
A látvány (Scene) – 4/10
A technika (Technology) – 5/10
{mxc}