1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

Jar reklám

*************************

Jar mosogató gél - 25s +++ Értékelés: 3,6/10

A gyermeknevelés nem könnyű dolog. Sok szülői párnak törik bele a bicskája, és ha gyermekük mégis tisztességes ember lesz, hát nem rajtuk múlott. Például gyakran előfordul, hogy azért nem követelik meg a gyermektől a házimunkában való tevőleges részvételt, mert inkább gyorsabb azt magunknak elvégezni, mint órákon át könyörögni annak a haszontalan csirkefogónak. Aztán az a vége, hogy gyermekünk elkanászodik. De ennek a  végnek mostantól vége.

***************


***************

Ha hiszed, ha nem, egy termék siet váratlanul a segítségünkre. Hogyan lehetséges ez? Nos itt érhető tetten az igazi kreatív lelemény. Adva van egy ifjú leányzó, aki utál például mosogatni. A szülei természetesen sokszor próbálták már őt rávenni, hogy segítsen, de mindezidáig nem sok eredménnyel. Csak néha-néha sikerült ez, különösen akkor, amikor az ifjú leányzónak bulipénzre volt szüksége. (Ezek nincsenek benne a reklámban, csak mintegy metakommunikatíve vázolok egy lehetséges családpszichológiai háttért.) A bakfis leányzó persze álnokul álszent, és észrevéve, hogy a mosogatószeres flakon gyakorlatilag üres, mintegy önként felajánlja, hogy ma talán ő mosogatna. Nyilván arra gondol, csak hogy értsük, hogy így két legyet üthet egy csapásra. Egyrészt bizonyítja a házimunkához való megváltozott viszonyát, másrészt mégsem kell elmosogatnia sajnos. Vagyis anélkül juthat bizonyos mértékű szülői apanázshoz, hogy ezért különösebben meg kéne dolgoznia. (Ez a rész már benne van a reklámban, illetve az apanázsos dolog így egészen konkrétan nincs, de hát érted te ezt, ne izélj már.)

Na és itt következik a makarenkói fordulat. Igen, mert voltaképp kap a terméktől egy virtuális, nevelőcélzatú pofont. A palack ugyanis csak üresnek tűnik! Egy cseppecske azért még van benne. Na meg ott az a mennyiség is, ami a szivacsban maradt! És ha ezt a két mennyiséget összegezzük, akkor bizony azzal még bőven el lehet mosogatni! És így a hoppon maradt leányzónak bizony mégiscsak valódi munkát kellett végeznie a remélt előnyökért. Köszönjük Jar! Ja, és ez az egész azért van, mert az új Jar kétszer olyan sűrű. Hogy mihez képest? Most nem fogsz ki rajtam. Hát az előző Jar-hoz képest.

Jaj ne már! Nem kell megint ez a rosszindulatú hozzáállás. Mi az hogy az előző olyan szarnak bizonyult, hogy kénytelenek voltak duplájára emelni a hatóanyagot, hogy egyáltalán történjen valami, na persze még most sem az a hülyeség, hogy egyszeri áthúzásra újszerű állapotba kerül egy végtelenül mocskos edény. Szerintem az sem igazán szép tőled, hogy firtatod, nem túl higiénikus, ha az előző mosogatás után nem öblíted ki a szivacsot, hanem benne hagyod a szennyet, mert van még benne egy kis Jar. Azt meg végképp nem értem, miért mondod, hogy a pedagógiai hatás is elmarad, mert hogy nem azt mondja a csaj a végén, ha ez ilyen könnyű, akkor ezentúl mindig én akarok mosogatni, hanem pimaszul az apjára hárítja a következő mosogatást.

Mert hogy is indulunk? Mi újság Ádám család? Egy intimszférába lépünk be. Akárha a mi családunk is lehetne. Ráismerünk a problémára. Mosogatni szar. Jar ide, Jar oda, szar. Mennyivel hazugabb volna, ha a leány elkezdene örülni a mosogatásnak. Ezen igazán csak az segítene valamelyest, ha vennének egy mosogatógépet. Vagyis ez a kreatrív nem akart hazudni. Mondjuk azt az áthúzásos csodálatos tisztulást bele kellett tennie, de hát nyilván az állásával játszott. De ő kicselezte a cenzorokat, a mondanivaló, a forradalmi üzenet átjött, tök mindegy, milyen a kézi mosogatószered, használj inkább gépet. Én értem a szavát. Vagyis ha nincs Jar típusú gépi pasztilla, hát tegyél rá, hányszor sűrűbb. Meg ne vedd!

Ekkor két fehérköpenyes úriember lépett be, és gyengéden kiemeltek a fókuszcsoportból. Azt mondták semmi baj, menjek velük, mert maga a főkreatív akar beszélni velem. És hogy jó társaságban leszek, mert ugyanabban a szobában lakik Napóleon, és Lúdas Matyi is, akit egy másik reklámból amúgy is jól ismerek.

Igen, ezt a bolondokházas poént már elsütöttem, és még sokszor el fogom sütni. Nem zavar, hogy ismétlek. Kreatív szeretnék lenni.

*******************************************************************************

Értékelés: 3,6/10 pont (ISTCT szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) - 3/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) - 2/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) - 4/10

A látvány (Scene) - 4/10

A technika (Technology) - 5/10

{mxc}