1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

UPC reklám

*************************

upc logo Korlátlan mobilnet és beszélgetés – 30s +++ Értékelés: 4,2/10

Nehéz a dolga a katonának… illetve nehéz a dolga a mobil szolgáltatást reklámozónak, mert bizonyos nagyon markáns szembeszelekkel kell megküzdenie. Hisz manapság a kézben tartott mobilra szegeződő tekintet az elidegenedés szimbólumává nőtte ki magát, különösen, ha más emberek társaságában jelenítik meg. A mobil szolgáltatói reklámokban pedig mi mást is láthatunk többnyire, mint kézben tartott mobilra szegeződő tekinteteket más emberek társaságában. Akkor most mi van? Hogyan oldjuk fel ezt a kínzó ellentmondást? Az elegáns megoldás nyilván az, sehogy. Ahogy esik, úgy puffan…

***************

***************

Ugyanis a kedves potenciálist nem érdekli a körítés, a mobil ma már olyan, mint a levegő, nem tudunk élni nélküle. Nyilván a konkrétumokra fog koncentrálni, nem a bevezető sallangokra. Az őt nem érdekli. Bátran tehetünk tehát innentől kezdve bármit, nem a potenciális felhasználónak dolgozunk, hanem a megrendelőnek. Vele kell megetetni, milyen tök jó reklámot csináltunk. Vele kell megvetetni a tök jó reklámot, amit csináltunk.

Most nézd meg például ezt. Persze, úgy kell ábrázolni a kézben tartott mobilt, hogy az éppen milyen hasznos a társadalom számára, vagyis jogos a bámulása, nincs itt semmi elidegenedés kérem, tessék továbbmenni. Az első jelenetet ezért nem is nagyon értem, fekszik a fazon, valami szemfedél, vagy mi van a szemén, de azért fogja a mobilját a hasán, ami meg is szólal. Miért nem tette le, mielőtt a szemellenzőjét magára húzta? Úgysem látja így. Lehet, begyakorolta, hogy kell vakon felvenni a telefont. A felesége ébren van, el is veszi tőle a megszólaló mobilt, végre, ha már a házasélet helyett ezzel szórakozott a férje az ágyban. Nekem legalábbis ez jön le a szituból.

A második jelenetben tényleg nagyon hasznos a mobil, mert ezeknek a vén trottyos turistáknak nyilván nincs (egy célcsoport törölve), ott szerencsétlenkednek egy – ó irgalom atyja ne hagyj el – papír térképpel, de a fiatalember az eszköze segítségével könnyedén útbaigazítja őket. Az öregek szájtátva figyelik a varázslatot.

Megmented a meccset. Már hogy mi? Azzal, hogy nézi, győzelemre segíti a csapatot? Oda szuggerál egy gólt? Ezt jelenti a meccsmegmentés. Vagy a meccsnézés lehetőségét menti meg? Ezt nem jelenti a meccsmegmentés. És a többi fiatalnak nincs mobilja? Ja, hogy ők nem UPC-sek. Értem. Szegények. De hogy az agyam felrobbanna, ha találkoznék a buszon ezzel az üvöltöző társasággal, az biztos. Kellemetlen asszociációs pont a reklámban. (Definíciót kérdezni fogom a vizsgán.)

Felrobbantod a táncparkettet. Nyilván tévedés. Ugráló gyerekek, jelmezek, gyerek mászófal, apuka valamilyen hülye jelmezben mobilozik közben. Ellenszenves. Kellemetlen asszociációs pont a reklámban. (Definíciót kérdezni fogom a vizsgán.) Ja, hogy valami ugrálós zenét szolgáltat éppen? Talán. És hol a táncparkett? Ez szellemesség. Vicces.

És te hívsz vissza mindenkit. Például akkor gondolod visszahívni a mindenkit, amikor éppen szobakerékpározol, és két bomba nő kísér jobbról, balról, de te se rájuk, se a testedre nem koncentrálsz, mert éppen visszahívsz ugyebár. Így szokták ezt a menők. Nincs egy perc idejük sem, de azért megoldják a testedzést is, a hűséges alattvalók… pontosabban hátrébbvalók, meg tudják hol a helyük. És látod ugye, milyen lakásban lakik, aki UPC-s. Szóval mindenki őt imádja, mert korlátlan lehetőségek birtokában van. Szeretnél te is ilyen lenni, mint ez a fazon? Szeretnél te is így élni? Ugye hogy szeretnél.

Oké, igyekeztünk tehát nem elidegenítősen bemutatni a mobil bámulást, így sikerült, de nem bocs, mert tök mindegy. Hoztunk néhány hülye példát, látod, ha nagyon akarsz, beléjük lehet kötni, de kit érdekel. A potenciális megrendelőt biztos nem. Nem moziba jön, összehasonlít. Árakat, minőséget. Úgy is fogalmazhatnánk, a reklámok evolúciójának azon szakaszába értünk, amikor a fogyasztó felszabadította az alkotókat az értelmesen beszélni követelménye alól, mert leszokott arról, illetve leszoktatták arról, hogy értelmezgesse a konkrét információ köré rendezett palávert. A paláver innentől kezdve az alkotó és a megrendelő érdek- és érdeklődési körébe vonul vissza. Ha a paláver tetszik, a megrendelő fizet, a célcsoportot meg nem érdekli. És így van ez jól… kinek is?

*******************************************************************************

Értékelés: 4,2/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 4/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 2/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 5/10

A látvány (Scene) – 5/10

A technika (Technology) – 5/10