1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

magnetbank reklám

*************************

magnet logo – 25s +++ Értékelés: 4,6/10

Az nagyon szép dolog, ha egy termék előállító azzal kampányol, azért vedd az ő cuccát, mert a haszon egy részét ő majd nemes célokra áldozza. Igaz, ez neki is tiszta haszon, mert ha így nő a bevétel, nő a haszon. De akkor is szép dolog, ha az adón túl még ad. Igaz amit még ad, azzal csökken az adóalap, ami tiszta haszon, de még így is tiszta haszon, hogy még ad. És ha ő egy bank például, és ha már tényleg nem tud drámaian olcsóbban pénzt adni, mint a többiek, akkor marad a nemes lélekre hivatkozás…

***************

***************

Történetünk, történetük főhőse Márton, azaz Marci, aki nagyon környezettudatos. Marcival a konyhaasztalnál találkozunk először, ahol rettenetesen életunt, elbambult fejjel ül, és valami müzli félét majszol. Vajon miért így indulunk? Szar az élet? Vagy mi? Talán az volt az instrukció, ülj ott elgondolkodva Bélám, csak hát Brad Pitt nem volt szabad a szerepre, ezért kellett Marcival beérniük az alkotóknak. De amint a narrátor rászól Marcira, hogy jó reggelt Márton, illetve csak akkor, amikor Marcinak szólítja, Marci hirtelen összerezzen és magához tér. Majd a narrátor, a belső hang, a felső hang, akármi, tovább beszél Marcihoz, miszerint ő tudja, mármint a felső hang, hogy Marci komolyan veszi az életet, például elzárja a vizet fogmosás közben, és bringázik melóba. Oké, gondolod te, Marci egy nagyon környezettudatos ember, nagyon helyes, szimpatizálok vele. Sajnos azonban a következő példák megbontják ezt az empátia burkot, ugyanis kiderül, Marci komplett őrült. Na ilyenek ezek a „környezettudatosak”, ezek a zöldek, rögtön mindent eltúlozni, túlhajtani, akár erőszakosan is. Na persze, poloskát menteni, meg Bambi az ágyban. Értem én, nyilván arra gondolt az alkotó (a költő), hogy adjunk már a humornak is egy csöppet, nem reklám a reklám fergeteges humor nélkül, és neki ez a fergeteges. Legyen ez a Marci még úgymond saját hatáskörében is hülye. Később ugyanis olyan példákat is látunk, amihez Marci nem tud személyesen hozzászólni, és ugyebár itt kell majd a bank segítsége. Amihez viszont személyesen hozzá tud szólni, abban meg hülye. Nem árt egy kis ellenpropaganda ennek a környezettudatosságnak. Hogy hogyan mehetett hozzá ehhez az idiótához az a csinos nő? Még a grillt is felgyújtja.

Na de mindez rendben is volna, vannak azonban olyan tennivalók, amelyeket ha Marci maga akarna megoldani, az már a bank szerint is hülyeség volna. Például ha gerillában akarna tujákat ültetni. És tök vicces, ahogy Marci éppen gerillában tuját ültet, ahol a gerilla nem egy mexikói népviselet, hanem az illegálisan, engedély nélkül szlengje. Partizánkodva. Érted ugye? És az is tök vicces, ahogy Marci belepottyan a Dunába a Margit hídnál a szörfdeszkáról, mert éppen túltolja a szén-dioxid-mentességet. Ja, meg ahogy fürdik egy ilyen műanyagtengerben, mintha ő akarná megtisztítani az óceánt. Jaj hát tudjuk mi azt Marcikám, te ezeket nem tudod, hát persze. Csak vicceltünk. Te nem tolod túl a szén-dioxid-mentességet, cserébe mi viszont túltoljuk a viccességet, ezt nevezik egyensúlynak, nem? No para… nem tudom tetszenek-e értékelni, hogy ez a bank ilyen mai nyelven beszél. Ilyen szlengesen. Ilyen fiatalosan. Bringa, meló, túltol, gerillában, para, ez nem ám a nagypapik, nagymamik bankja, nem ám. Bankolj nálunk, mert itt jó sztorikat finanszíroznak. Jó sztorikat, lásd utóbbi három nagyon viccesen tálalt téma például.

És az is milyen vicces már a sok túltoláson túl, hogy még mintha egy túltoll is ott ragadt volna Marci füle mögött, talán egy kis műanyagdarab a tengernyi műanyagból a tengerből, mintha tényleg onnan jött volna Marci, és ez egy milyen finoman humoros átkötés a valóságba nahát, gratulálok. Mondjuk eltartott egy kis ideig, amíg rájöttem, mi a túró van Marci füle mögött, igen, tudom, ez rólam szegénységi bizonyítvány, de aztán beugrott, hisz épp most pattant ki a tengerből a műanyagok közül, még a ruhája is ugyanaz, és egyenesen idepattant egy kávéházba, nem is a bankba, és hirtelen kap is egy jó kávét, aminek nagyon örül, mert ez egy kávé reklám. Nem kávéreklám. Csak nagyon átfázott a vízben, és ilyenkor nagyon jól esik egy forró reklám… kávé… mert noha igazából nem volt vízben, de mi hangulatilag empatitíve ott voltunk, átérezve az efféle környezetszennyezés rideg tényvalóságát, plusz még az a műanyagfecni a fül mögött, hogy még ez a ridegség továbbra is ott bizseregjen egy kicsit valahol a lumbális tájék magasságában a gerincvelőnkben, és akkor a forró kávé képe, plusz a bank ajánlata együtt, miszerint ha ott bankolunk, akkor ők ezen gerincvelői ridegség ellen is tenni fognak az én jóvoltomból, szóval ezt nevezzük a vásárlói insight abszolút profi módon való kezelésének, aminek hatására jómagam sem tehetek mást, minthogy ennél a banknál igyak kávét…

*******************************************************************************

Értékelés: 4,6/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 4/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 3/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 5/10

A látvány (Scene) – 5/10

A technika (Technology) – 6/10