4.0909090909091 1 1 1 1 1 Rating 4.09 (11 Votes)

szallas.hu reklám

*************************

szallashu logoszallashu farok logo - szállás foglaló rendszer – 20s +++ Értékelés: 3,4/10

Aztán vannak azok a reklámok, amelyek nagyon hülye reklámok, de jópofa abszurd reklámoknak képzelik magukat. Nem hogy vannak ilyen reklámok, de hemzseg tőlük a reklámkínálat. Mert ha jó abszurdot látunk, akkor mosolygunk, nevetünk, aha élményünk van, meg más ilyesmi különböző szintű katartikus megvilágosodás ér minket (pl. A tanú), míg a hülye reklám egyszerűan csak idétlen, és ebből fakadóan inkább bosszantó. Gondoljunk pl. a „de miért?” kisfiúra. Illetve ne gondoljunk, hisz jelenlegi vizsgálatunk tárgya is ilyen…

***************

***************

Ez egy ilyen utazási szálláskereső portál, ahol sok szempont alapján lehet szálláslehetőségeket keresi az ártól kezdve a baba ápolási lehetőségekig, és Alsóörstől Tanganyikáig. Ez jó. Nem? Tök jó egy ilyen portál. Ki mondja az ellenkezőjét? Például filmünk főhőse olyan szállodát keres, ahol van vasalási lehetőség. Nézem én is a honlapon a baloldalon kijelölhető szűrési feltételeket, de amilyen ügyetlen vagyok, ezt az opciót nem találom közöttük. Talán mert nincs olyan szálloda, ahol ha vasalni szeretnél ne tudnának keríteni egy átkozott vasalót? Már ha nincs eleve a szoba tartozékai között. Vagy nagyon aggályos utazók esetében lehet vinni is. Nagy a választék a nagyon praktikus úti vasalókban.

Oké, de a főnök aszonta, egy jó kis abszurdot kéne erre csinálni, hadd ragadjon meg a kedves potenciális fejében a spot. Szálláskeresővel kapcsolatban valami abszurdot. Mit is lehetne, mit is lehetne, töprengett a főkreatív, meg az összes többi alkreatívok, mit is lehetne? Viziló? Na de hogy jönne az ide? Sehogy, de hát épp ettől lenne abszurd. Wellnessben a viziló is ott lubickolna a medencében, mert ilyet keresnek a Darabosék. Na azért ennyire ne szaladjon el velünk a (vizi)ló, Dezsőkém. A jó abszurdnak mindig van valami valóságalapja. Hát hova jártál te abszurd iskolába? Oké, hát ha nem vizi, akkor legyen vasa. Mi? Vasaló. Az van a szállodában, megvan a valóságalap. Hogy olyat keres, ahol feltétlenül van vasaló? De hát az mindenütt van! Na épp ez az abszurd, meg hogy mondjuk nem vasalásra használja. Miért nem? Mit tudom én, mert elmeroggyant, vagy mi. Ez benne az abszurd a valóságalappal. Meggyőztél Jenő… Dezső… tök mindegy, bravó, ezt kajálni fogják.

Valahogy így történhetett. Mást nem tudok elképzelni. Te igen?

És milyen kitűnő karakterválasztások! Egy fonnyadt apuka, életunt gyerek, fásult feleség, tökre életszagú. Nyitóképen a fonnyadt apuka a tabletjében kotorász, keresi a vasalós szállodát. A fiú konzolozik, az asszony is tudja hol a helye, főz. Rendes, tisztességes, elidegenedett magyar család. De tényleg csak a pozitív érzetek felkeltése érdekében, hogy a termékhez sok pozitív élmény kapcsolódjék a kedves rétegnézőben, hisz ez növeli az eladás valószínűségét. Mert Daraboséknak fontos, hogy a szállodában legyen vasaló – mondja a narrátor bácsi. Itt persze leginkább úgy tűnik, csak Darabos bácsinak fontos, a többiek pont leszarják, de hát a sztereotípia szótár szerint Darabosék = Darabos úr.

Gondos casting előzhette meg a Darabos urat megszemélyesítő komikus kiválasztását, és lám, a kemény munkát siker koronázta, kevés híres színésztől hallhattunk ilyen ellenszenves arckifejezéssel párosult torokhangon kiböfögött mondatott, mint az itt elhangzott „Lesz vasaló!” megállapítást. Még a gyereknek is tele van a töke, amint ezt testbeszédével ki is fejezi.

Na most ami aztán végképp a földre visz, úgyis mint nevetőgörcs az alkotók szerint, hogy az elmeháborodott családfő enyhén szólva nem rendeltetés szerűen használja a „lett vasalót” a termék segítségével szerencsésen meglelt, és ezek szerint különleges felszerelésekkel is a vendégek rendelkezésére álló szállodában. Kávét főz rajta. Kotyogóval. Nem merülőforraló, nem elektromos kávéfőző, nem rezsó, nem a szálloda kávézója, nem józan ész, hanem a félhülye apuka, és az ő fásult családja. Megjegyzem úgy vasaló nem áll meg a hátán, ahogy ezt ott látjuk.

Ez szerintetek az abszurd. Ez szerintetek a jó humor. Ez szerintetek a reklám, ami a mai rohanó világunkban, ahol mindenki mindenkinek a farkasa, vagy valami ilyesmi, majd egy pillanatra megsimogatja az emberek lelkét, és legalább egy villanásnyi időre mosolyt csal az ajkukra feledtetve a napi idegtépő rutint és gondokat, tán még hangos kacajt is kicsal egyesekből, de mindenképpen arra sarkalja őket, hogy ezen igen hasznos portál segítségével keressék meg nyaralásuk helyszínét.

Meg fogsz lepődni. Nem. Vagy esetleg ennek ellenére is. Azért a pénzt jól megszámoltátok? Megvan? Tudjátok a mai világban sohase lehet elég óvatos az ember…

*******************************************************************************

Értékelés: 3,4/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 3/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 1/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 6/10

A látvány (Scene) – 3/10

A technika (Technology) – 4/10