1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

Vénusz reklám

*************************

Vénusz logo - Vénusz kenőmargarin 30s +++ Értékelés: 5,0/10

Az elejének semmi köze a végéhez típusú reklámokon belül, mintegy alcsoportként beszélhetünk az úgynevezett általános, vagy univerzális elejű reklámokról, amelyeknél ezt az elejét voltaképp bármilyen termék reklámozása követheti. Például azt mondom, szép. Első rész: mindenféle szép dolgok a tájaktól a nőkig, második rész: és ugyancsak szép az X sonka is alakra, színre, és legfőképp ízre. Ízlelje meg! Vagy mit tudom én…

 

***************

***************

Itt a szakterület a kulcsszó, ahol is valaki a bármilyen szakterületén mindent megtesz, hogy minden a legjobb legyen. Innentől kezdve bármilyen terméket lehet csatolni egy akárcsak kötőszó beiktatásával, miszerint az adott terméket előállítóknak meg az a szakterülete, hogy az adott terméket előállítsák, és ők is mindent megtesznek, hogy minden a lehető legjobb legyen. Jelen esetben ez a fickó a növényekért, a reklámozott cég pedig a kenőmargarinért.

De miért is kéne nekünk elhinni, ha ez a fickó tényleg ilyen mindent megtevős, akkor az adott termék előállítója is ilyen? Mert ő mondja? Tehát először ő lopja bele magát a szívünkbe, mert annyira karizmatikus, jóvágású férfiú, és ahogy ott serénykedik a növényei körül és ez abszolút bizalomkeltő. Aztán ő, az immáron barátunkká vált ember a maga, általunk már megszeretett tulajdonságaival azonosnak mondja a terméket gyártó cég tulajdonságait. És hát miért ne hinnénk egy barátnak? Tessék megnézni mennyi termék fogyott már náluk! Még a palántákat is a kiürült termékdobozokba ülteti, annyi ilyen kiürült doboza van már. Nem tudom, eltaláltam a koncepciót?

Tehát a jóember szakterülete a növények, de ha ízekről van szó, akkor az a margaringyártó szakterülete. Ha nem tudtad volna. A valamit gyártó szakterülete a valami. Azért gyártja azt, és nem valami mást. Ha mást gyártana, akkor az lenne a szakterülete. Ilyen ez a világ. Persze sajnos vannak olyan emberek, akik azzal foglalkoznak, ami nem a szakterületük, és ezt vagy kényszerből teszik, mert valamiből meg is kell élni, vagy tévesen azt hiszik, az az ő szakterületük, pedig nem, de mégis élvezik, és nem zavarja őket, hogy mások meg nem, sőt. Például a politikusok egynémelyike. De ne kalandozzunk el.

Tehát megtudjuk, ha ízekről van szó, akkor ez a mi margaringyártónk szakterülete, de ez nem elég, mert ráadásul a belőlük nyerhető E vitaminban és telítettlen zsírokban gazdag olajokkal színesíti táplálkozásunkat. Vagyis extrákat is tesz bele, amiket nem feltétlenül kéne beletenni egy margarinba. Ez jó, nem vitás. Nagyon egészséges. Legalábbis a tudomány mai állása szerint. Hiába no. Ha két ilyen elhivatott ember, illetve egy elhivatott ember és egy elhivatott cég egymásra talál, ők aztán tudják értékelni egymás erősségeit, hisz nagyon hasonlítanak egymásra hozzáállásban. Igaz, a cég részéről nem hallunk semmit Józsi (nevezzük Józsinak a főhőst) nagyszerűségéről az elhivatottságát illetően, de hát ez érthető, ez nem Józsi reklám, ez kenőmargarin reklám, de értem a koncepciót.

És akkor esznek ott Józsiék a Józsi növényei között mindenféle földi jót, fene a belükbe. De miért nem elég nekik a termék maga? Ehetnék mondjuk kiskanállal közvetlenül a dobozból. Jó, viccelek, de tényleg, mennyire tud érvényesülni a termék íze a sok feltét alatt? Jaj istenem, ne légy már ennyire kekec! Te is megéreznéd, ha mondjuk gépzsírral lenne megkenve a kenyerük margarin helyett. És különben is, ha jól látom nem túl domináló ízű cuccokat raktak a szendvicsekre. Például hús nincs. Ez egy ilyen vega reklám.

A lényeg, a boldogság. A teljesség, a tökéletesség élménye, ami átjön nekünk. Egy tökéletes ember, egy tökéletes családban egy tökéletes terméket élvez. Úgyis mondhatnám, ezen két entitás, ember és margarin egymás tökéletességének egybeolvasztásával teremtenek meg egyfajta tökéletesség feletti tökéletességet, egy megatökéletességet, vagy mit. Én például nem mernék ilyen margarint venni, úgy érezném, a magam tökéletlenségével mintegy megszentségteleníteném a termék tökéletességét, megkeseredne a számban az íze, ahogy a tökéletesség tökéletlenségbe konvertálódik a tökéletlen testemen belül. Én ennek nem vállalom az ódiumát, szóval ne tessék haragudni kedves gyártó, én inkább valami egyszerűbbet kennék a kenyeremre, mondjuk közönséges sertészsírt, na nem mangalicát, mert az is tökéletes, mint tudjuk…

*******************************************************************************

Értékelés: 5,0/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 4/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 3/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 7/10

A látvány (Scene) – 6/10

A technika (Technology) – 5/10