1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

Kinley reklám

*************************

kinley logo color - 25s +++ Értékelés: 4,8/10

Aztán vannak azok a reklámok, amelyekben nem érted a szöveget. Persze lehet, ez nem is cél, és tán nem is fontos. Nyilván kellene egy kis idő, hogy felfogd, voltaképp miről beszél, de csak 25 másodperced van. Az imázs, a feeling az kell hogy átjöjjön. A kép s az egyes szavak legyenek összhangban. Egy elegáns reklámban például legyenek elegáns szavak, és nem lesz kognitív disszonancia, már ha érted, mire gondolok…

 ***************

***************

Mégis mik azok az elegáns szavak? Sok van, de ilyen például a nagyvilág, a látszat, a lehetőség, a felfedezés, és ehhez társítani kell persze nagyon elegáns képeket is. Ebbe a körítésbe helyezd el a termékedet, és akkor kívánatos lesz. Ki ne akarna elegáns és igen drága környezetben leledzeni? Gazdagság, felső tízezer, jól öltözöttség, szépség, mint olyan, és majd ha ezt a terméket eszed, iszod, vagy magadra kened, esetleg fogat mosol vele, vagy hasat hajtasz, akkor kicsit úgy érezheted magad, mintha te is közéjük tartoznál.

„Ha belekóstolnál a nagyvilágba, hagyd a látszatot. Válaszd az ízt. A világ csordultig van megannyi még felfedezésre váró lehetőséggel.”

Ezt hallod. Közben persze látod a gyönyörű eleganciát, a szép nőt, az elegáns környezetet, na meg a terméket, és elgondolkodhatsz, már ha erre egyáltalán igényed van, voltaképp mit látunk itt? Hogyan lehetne megfeleltetni egymással a szöveget és a képet?

Valószínűleg ez nem jó irány, hisz az alkotók is nyilvánvalóan tisztában vannak azzal, ezt nem lehet végrehajtani 25 másodperc alatt. Ezért próbáld meg mondjuk becsukott szemmel… ja az nem jó, ez egy film. Szóval próbáld meg egyszerűen kikapcsolni az agyaló agyad, és engedni, hasson rád úgy a maga teljességében. Na? Semmi? Íz? Ez egy olyan alkoholmentes italmárka, van tonik, meg gyömbér, és annak íze van. Na még mindig semmi? Nézd azt a gyönyörű nőt ott egyedül a bárpultnál. Hát nem kóstolnál bele? Úgyis mint világba? Mert ugye ő nem a te világod. És milyen íze lehet? Hát legalább kóstold meg, amit iszik. Mindegy, hogy az egy koktél, de benne van a termék, na. De hagyd a látszatot, nem kell neked egy ilyen látszat nő, ezt úgyis csak álmodod, válaszd helyette az ízt. Azt megveheted sokkal olcsóbbért a közértben, nem? És ez ugyanaz az íz, amit a nő is érez. Olyan, mintha csókolóznátok. Mintha összekeveredne a nyálatok. Érted már? A nő szája ízét érzed. Még mindig nem vagyok elég világos? Hogy féltékeny vagy akkor most a pultos fickóra? Ne izgulj, nem látod milyen képet vág? Sajnálom, nem jöhetünk össze, impotens vagyok. Na, pultos kilőve. És a nő egyedül van. Erről szól a „világ csordultig van megannyi még felfedezésre váró lehetőséggel” mondat. Ez a te felfedezésre váró lehetőséged. Menj oda hozzá, ha már a pultos tehetetlen. Nem leszel elég jó neki? Hidd el, ennek a nőnek most minden jó lehet, hisz soha nem gondolta volna, hogy egy ilyen kaliberű nőt is ott lehet hagyni egyedül egy bárban, úgyhogy most nagyon csalódott. Vígaszra vár. És itt jössz te a képbe. Na, csak bátran!

Hogy voltaképp miről beszélek? Hogy miért tolok hülyeségeket? Hogy ez a nő csak a te tévédben van és nem lehet onnan kivenni? És egyáltalán, hol vagy te ettől a világtól? Lehet, van némi igazad, de most talán érted a koncepciót. Hogy hogyan hat rád egy ilyen reklám. Bevonz. Egy pillanatra eljátszatja veled a gondolatot. Mi lenne, ha a te nyomorult életedben ilyen előfordulhatna. Jó, talán csak az én nyomorult életem beszél belőlem, te szerényen, de boldogan élsz, a szerény, de szép családoddal, a szerény de szép lakásodban, és most csakazértis kiveszel a hűtőből egy ilyen terméket, és még talán egy kis gin is van a palackban. Illetve a szekrénysor bárszekrény részében.

Jó, oké, kissé elragadtattam magam, nem kell itt variálni. Úgy kell érteni, ahogy van. Ez egy nagyon szépen fényképezett nagyon elegáns környezet, igazán kedvet csinál a reklámozott ital megkóstolásához. A szöveg is érthető, hisz általában úgy szoktunk belekóstolni a nagyvilágba, hogy nem hagyjuk a látszatot, hanem csak azt nézzük, mint például ezt az előkelő világot ebben a filmben. Pedig a bárpultos például impotens, de mi nem látjuk az ő személyes tragédiáját, mi csak a nőre, meg a termékre figyelünk. Na ez az, amit nem szabad. Inkább válaszd az ízt. Az valóságos. Ugyanis a világ csordultig van megannyi még felfedezésre váró lehetőséggel, például milyen lehet a konkurencia tonikja?

*******************************************************************************

Értékelés: 4,8/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 4/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 2/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 5/10

A látvány (Scene) – 7/10

A technika (Technology) – 6/10