Globus reklám
*************************
majonéz – 30s +++ Értékelés: 4,2/10
Még nem szerepeltem reklámfilmben, de szeretnék. Evős reklámfilmben szeretnék leginkább szerepelni. Mert ott lehet sokat enni. Gondolom. Nyilván többször fel kell venni, és akkor nyilván többször kell enni. Nem mintha éheznék, sőt, le kéne adnom jó pár kilót, de az olyan más, amikor úgy eléd tesznek mindenféle finomságot, és neked csak annyi a dolgod, hogy nagyon jóízűen falatozzál, jelezve a kedves nézőknek, ennél a terméknél nincs jobb a világon. Tudnám csinálni…
***************
***************
Ez a reklám már volt egyszer, csak akkor ketchuppal. Gyakorlatilag ugyanezek a képek, csak itt nem piros, hanem vajszínű kenőcsfélébe mártogatják a falatokat a kedves karakterek nagy igyekezettel. Hogy mégis elővettem, annak jórészt a bevezetőben tett megjegyzéseim az oka. Mert ki az, aki a majonézre, vagy a ketchupra kezd el vágyakozni látva e képeket, és nem arra, amit voltaképp esznek. Én biztos nem valamelyik ételízesítőért rohannék le a boltba ezek után, hanem ételért.
Na de mégis, akkor hogyan kéne ilyesféle termékeket reklámozni? Mégiscsak ételízesítőkről van szó, azt nem lehet étel nélkül reklámozni. Így igaz. De vajon minek a reklámozása történik az itt látható nagy asztaljelenetre gondolva? Egy majonézé, avagy a hedonista, pazarló dőzsölésé? Jó, talán túl kemény szavak, de azért a nemjóját! Van mit a tejbe aprítani ezeknek! Mert hogy heten biztosan nem tudják megenni ezt a mennyiséget, az ziher. Nagypapa, nagymama már nem olyan nagyevők, a két kisebb gyerek sem hiszem, nem kövérek, az anyuka és a nagylány (ha jól értelmezem a felállást) sem tűnik nő létükre egy-egy zabagépnek, hát marad az apuka, lehet, bár rajta sem látszik, de tegyük fel, ő egy olyan kákabélű.
Értem én a koncepciót, hogyne érteném. Megmutatni, hányféle kajára passzol ez a mi termékünk. Rántott halra, sült halra, sültcsirkére, sült csirkeszárnyra, sült krumplira, rántott karfiolra, rántott csirkecombra, rántott sajtra, miegymásra. Tökre életszerű, hogy mindezt ilyen mennyiségben az asztalra teszi egy héttagú család, plusz saláták, köretek és többféle kenyér. Tessék mondani, ezt meglátva ki figyel a majonézre és a ketchupra? Hova kerül a befogadó fókusza? Irgum burgum ezt tanultuk a reklámiskolában?
Miért nem egy fogadáson vagyunk például? Persze lehet, ott is a kaja vinné el a fókuszt, de legalább elfogadható helyzetről volna szó. De lehetett volna valamiféle tesztelés is a téma, ahol mondjuk egy bizottság kipróbálja, vajon erre is jó-e termék. Igen, de erre már biztosan nem. Nahát, ki gondolta volna, erre is jó! Vagy egy konkrét étel készül a tévé főzőműsorát figyelve a konyhában, ahol a végén azt mondja a mesterszakács, és az utolsó lépést most önre bízom, azzal kinyúl a tévéből, és átadja a terméket a háziasszonynak, vagy a háziúrnak, aki ottan éppen főz. Ezek persze hülye ötletek, de egy fokkal kevésbé hülyék, mint a hedonista családi összejövetel.
Nem volt kontroll csoport? Vagy meg tetszettek őket vendégelni a kellékekkel? Nem szabad, csak a véleménynyilvánítás után, különben kajakómába esnek, és nem tudnak objektíven értékelni. Egyáltalán, tud egy fókuszcsoport objektíven értékelni? Oké, tudom, ez is egy szakma, olyan kérdéseket tetszenek feltenni, amelyekből következtetni lehet elég jól a hatásra. Elvileg. És nem volt semmi gyanús? Vagy igen, de a megrendelőnek már nem? Végtére is ő nem ért hozzá. Na de mindegy is, a lényeg, a kampány jól teljesített, megduplázódott a majonéz és ketchup eladás, a profit realizálódott, a stáb végül megevett mindent, semmi nem ment kárba. Gondolom így volt.
És hogy nekem mi a véleményem? Jesszusom, ki nem szarja le! Szerencsére ez ennek a blognak a nagy előnye, nincs reflektorfényben az internetnek ebben a kis rejtett zugában, de mégiscsak úgymond megjelenik a nagy nyilvánosság előtt, és én ettől akár újságírónak is képzelhetem magam, de legalább bloggernek. Csak esz a sárga irigység, mert olyan jó lehet alacsony színvonalú reklámokkal sok pénzt keresni, és ezt a színvonalat én is tudnám hozni. Vagy ne legyen már ennyire nagy az arcom? Tetszettem volna reklámügynökséget alapítani…
*******************************************************************************
Értékelés: 4,2/10 pont (ISTST szám)
A BRAND bevésése (Imprinting) – 3/10
A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 2/10
Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 5/10
A látvány (Scene) – 6/10
A technika (Technology) – 5/10