1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

STADA reklám

*************************

Grippostad logo – 30s +++ Értékelés: 3,8/10

Midőn ezen sorokat írom, az emberiség éppen a COVID-19, azaz a koronavírussal szemben vívja élet-halál harcát. Igaz, az emberiség folyamatosan vívja élet-halál harcát elsősorban saját maga ellen, de ezt jó néha másra fogni, pedig az előbbi nem annyira halálos. Na most a fentieknek történetünk szempontjából különösebb jelentősége nincsen, mert az egy reklám, és nem kíván az emberiség alapvető ontológiai (lételméleti – jó szó, jegyezd meg) problémáival foglalkozni. Illetve annyiban talán mégis, hogy a tünetek, amelyeket a reklámozott szer enyhíteni kíván, akár a fentnevezett szubmikroszkópikus biológiai organizmussal való fertőződöttség tünetei is lehetnének…

***************

***************

Sietünk is elöljáróban gyorsan leszögezni, hogy noha valóban kezdődhet a filmben ábrázolt tünetekkel ez a most divatos vírusfertőzés, de az itt promotált termék nem alkalmas annak kikúrálására. Mondjuk ez tudományosan nem igazolt, akár az is lehet, amiképp a patkányfarok, pókháló, békafül összeállítású főzet, de ezt a szálat most engedjük el.

Vannak dolgok, amiket nem tudunk elrejteni. Ezzel a közléssel indul a film, és tényleg. Ilyen dolgok számosan vannak. Most mondani akartam többféle vicces példát, de szinte valamennyire tudtam elrejtős megoldást is kitalálni. Talán a butaság az egyetlen, amire hirtelen nem találtam megoldást, illetve ezek szerint ilyenek a megfázás tünetei is. Bár a filmben ábrázolt személyek különféle rafinált, zajkeltő megoldások mögé szeretnék rejteni ezen tüneteket, rendre nem sikerül nekik, de szerencsére segítőkész leleplezőik azonnal ajándékba adják számukra a szert, amitől már nem kell többé megszégyenültan elbujdosniuk az emberiség szeme elől. Mert hogy elmúlnak a tüneteik.

Az a baj, én mindig kicsit tovább gondolom a reklámokban történteket, és főleg azok társadalmi viszonyrendszerben, mint szempontrendszerben megfogalmazott aktuális mögöttes üzeneteit. Nyilván nem kéne, mert ez egy reklám 30 másodpercben, amit ráadásul entellektüel körökben ciki nézni, csak csinálni nem ciki, de nem tehetek róla, nem tudom abbahagyni, ha már egy ilyen blogot indítottam. Ebben a példányban például azt gondoltam tovább, milyen felelőtlenek is az átlagemberek, igen, nyilván az átlagemberek, hisz a reklám ezekre lő leginkább, hogy képesek súlyos náthával bemenni a munkahelyükre, ráadásul még leplezni is az állapotukat, és így sok más munkatársat is megfertőzni. Ejnye.

Bocsánat, itt csak a megfázásról, a meghűlésről van szó, nem valamiféle fertőző bakteriális, vagy vírusos, de hasonló tünetekkel bíró ragályról, úgyhogy hátrább az agarakkal. És hát ki ne tudná azonnal diagnosztizálni magát otthon, hogy ez csak egy meghűlés, nyugodtan bemehetek dolgozni, de a biztonság kedvéért a tüneteket elrejtem a kollégák elől, hátha ők azt hiszik, valami ragályos, mert a tünetek alapján akár az is lehetne. A buták. Nem hinnének nekem, pedig csak azért muszáj bemennem, mert ha kiiratom magam, könnyen elveszthetem a munkahelyem, amilyenek a mai gyilkos kapitalista versenykörülmények. Nos hát ezért próbálom elrejteni ilyen hülye… bocsánat vicces módszerekkel a tüneteimet.

Jó, de a koncepció mégiscsak az, hogy általában az emberek rejtegetik a megfázás tüneteit, és lám, ha ezt használod, akkor nem kell tovább rejtegetned a megfázás tüneteit. Gondolj bele. Te is mennyit kínlódsz, amikor kétségbeesetten megpróbálod rejtegetni a megfázásod tüneteit. Hát ettől szabadít meg a szer, ettől a kínos kényszertől. Tehát ha az nem volna elég, hogy magától a megfázás tüneteitől szabadít meg, még ettől a gyötrő, és hülyébbnél hülyébb megoldásokat kikényszerítő rejtegetési késztetéstől is megszabadít. Tényleg tökre nem tudom, miért gondolták úgy a kedves alkotók, hogy ezzel mintegy emelik a termék iránti bizalmat, amikor egész egyszerűen senki sem szokta úgymond rejtegetni a megfázásának tüneteit, legalábbis én még ilyennel nem találkoztam hosszú szakmai pályafutásom alatt. Ja, hogy ez olyan vicces? Gyerekek, nekem annyira, de annyira elfáradt már a reklámhumor érzékem… megöregedtem, nincs mit tenni…

*******************************************************************************

Értékelés: 3,8/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 3/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 3/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 5/10

A látvány (Scene) – 4/10

A technika (Technology) – 4/10